מתוך דלת הזזה (צילום דור אבן חן)

נוכחות חובה: תל אביב מציגה קיץ סקסי ולוהט במיוחד

כל הבתים ואור שחור בגלריה מאיה, חור שלם (כן שלם!) בP8, מלכת הלחות מציגה קיץ סקסי ודלת ההזזה נפתחת בהרצליה ומציגה אדריכלות ללא מהות

בשבוע שעבר נפתחו בגלריה מאיה תערוכה וקיר אמן. בתערוכה כל הבתים, של האמנית שני וייס, מוצגות עבודותיה מהשנים האחרונות שמדברות על געגוע, בדידות ושבריריות הכרוכים במושג 'בית', בין אם בדמיון או במציאות. מה קורה כשהדריכות נעלמת? כל מיני דברים משונים, בין אנשים וחפצים. קיר האמן בגלריה הוקדש הפעם לאמנית טליה ישראלי עם אור שחור שמגיב אל מקום מושבה של הגלריה בקרית המלאכה. בתום התערוכה הוא יימחק – רוצו לראות לפני שזה קורה.

// נעילה: 3/8. שביל המרץ 2, תל אביב.

טליה ישראלי, ללא כותרת (צילום יחצ)

הערב, יום חמישי, 18/7, תיפתח תערוכת היחיד חור שלם של ויק יעקובסון – פריד בגלריה P8. התערוכה, מדברת על החיים ומשמעותם ואיך מגיעים לשלמות תוך החיפוש הבלתי נגמר. כל אלה הם חלק מההוויה האנושית, כך לפחות טוען ויק. התערוכה בוחנת אותנו ואת הפרספקטיבה שלנו על הזמן והזיכרון. לכו להתבלבל קצת.

// אוצרת: כרמית בלומנזון. נעילה: 10/8. הפטיש 1, תל אביב.

ויק יעקובסון פריד, בחור שלם, פאשקווילים (צילום יחצ)

שוברים את השרב

ליברליות זה כאן! זאת אומרת, בתל אביב. התערוכה קיץ סקסי בתל אביב הקטנה תיפתח גם היא הערב, 18/7, ותציג אמנות חוצת דיסיפלינות, גדלים וצורות ובעיקר ללא אפליית דת, גזע, מין ומגדר. בחוץ שרבי ובפנים – לוהט אבל יש מזגן.

// אוצר: יוחנן הרסון. נעילה: 3/9. החשמל 12, תל אביב.

lAmour, מתוך קיץ סקסי בתל אביב הקטנה (יחצ)

במוצאי שבת, 20/7, תיפתח במשכן האמנים הרצליה, תערוכת היחיד של האמנית טל גולני דלת הזזה שמונעת בציוריה על ידי דימויים אדריכליים אותם היא מרוקנת מכל מהות. גולני מרשה לעצמה לבחון את המרחב שלהם דרך הציור. עבורה, הם מסמלים מקומות עם פוטנציאל להתרחשות כזו או אחרת. המבקרים מוזמנים לנוע בתוך הציורים וכמו לגלות אותם. המציאות הקיימת והסביבה הציורית משלימות זו את זו, משתלבות זו בזו, ויעטפו אתכם – זו הבטחה.

// אוצר: רן קסמי אילן. נעילה: 7/9. יודפת 7, הרצליה.

מתוך דלת הזזה (צילום דור אבן חן)

אולי יעניין אותך גם...