Fear and Might, GETTER
Fear and Might, video still24, GETTER

נוכחות חובה: עברי לידר בתערוכת יחיד וטירוף של טרה קוטה

תערוכות אירועים ומה שביניהם 1.11-7.11.18

ביום חמישי, 1/11, תיפתח בגלריית המדרשה התערוכה תמר גטר: סאקרום, עָצֶה של האמנית תמר גטר.התערוכה תכלול ארבע עבודות חדשות שנוצרו בטכנולוגיות שונות של רישום ווידאו. העבודות 'ארנבת במנוסה', 'חיירונה', 'קנטאורמאכיה', ו'פחד וגבורה' עוסקות בגוף, כוח ואלימות ובהקשרים ביניהם. עוד מראות לנו העבודות גישה קצת יותר פרועה מגטר ומעבודותיה האחרונות. התבטאות פוליטית ברורה, תגובות לחוק הלאום וגם למתרחש בעזה. הכל שם.
// אוצר: אבי לובין, נעילה: 8/12, הירקון 19, תל אביב

עברי לידר כבר לא יוצר רק מוזיקה, החל מיום חמישי, 1/11, תוכלו לראות את תערוכת הצילום שלו שבריר שנייה בגלריה נגא. בשנים האחרונות, לידר החל לגעת באמנות הצילום ועצם היותו מוזיקאי וותיק אל מול היותו צלם בתחילת הדרך, יוצרת מתח של שילוב בלתי צפוי בעבודתו הוויזואלית. בתערוכה שני חלקים: בחלל המרכזי, רגעים קטנים ומקריים שנתפסו בעדשת מצלמתו – הצצה לפיסות חיים והקרנת צילומים בשילוב פסקול שנכתב עבורם במיוחד בחלקה הפרטי של הגלריה, אליו בדרך כלל אין גישה לקהל הרחב.
// אוצרת: מיה ענר, נעילה: 8/12, אחד העם 60, תל אביב

שבריר שניה
שבריר שניה (עברי לידר)

גם ביום חמישי, 1/11, בבית בנימיני, תיפתח התערוכה הקבוצתית Terracotta Rave ובה ישתתפו ארבעים ושניים אמנים שיבחנו מחדש את הייצוג של הטרה קוטה בתרבות החומרית, ישאלו שאלות של זהות מקומית ויבדקו האם ניתן באמת להתאהב בחומר מחדש והאם הוא יותר חום-אדמדם או ורדרד-חרדלי. עד כמה הוא נוכח היום במרחבים שסביבנו? לא מעט בשביל חומר שהוא למעשה אדמה.
// אוצרת: שלומית באומן, נעילה: 22/12, העמל 17, תל אביב.

Terracotta Rave
Terracotta Rave (אבנר בלחסן ויוחאי עלוש)

בגלריה זוזו שבעמק חפר תוצג החל מיום שישי, 2/11, התערוכה הזוגית סימנים מוקדמים של שתי האמניות חדוה אטלס בן דוד ודרורה ויצמן, אשר סוללות את דרכן האמנותית כתהליך חקר מתמשך של הביוגרפיה שלהן, היחסים במשפחה והחוויות האישיות. כאן ועכשיו הן משדרות, ולצד נקודות המפגש שלהם ניכר גם שוני מהותי באופי עבודתן. איפה הן נפגשות והיכן הן מתרחקות, זוזו לראות!
// אוצרת: רותי חינסקי אמיתי, נעילה: 17/11, רחוב גשר העץ 46, פארק תעשיות עמק חפר.

חדוה אטלס בן דוד, הנפה
חדוה אטלס בן דוד, הנפה (צילום: הילית כדורי)

בבית קנדינוף יפתחו ביום רביעי, 6/11, שתי תערוכות חדשות: הראשונה, וֶלְטְשְמֶרְץ, מסע בצער העולם של עדו צוקרמן בה הוא מתאר את המסע המתמשך שלו בעולם מתוך סיטואציות וחוויות עם דמויות מרכזיות בחייו. התערוכה השנייה, Saying goodbye to your things, the gift project של דפנה טלמון, מתארת את החיפוש שלה אחר חופש בעולם אל מול המשקולות אותן היא נושאת על צווארה בדמות רכוש וחפצים ומה המשמעויות שלהן. כניסה אל תוך עולמם של שני האמנים מובטחת.
// נעילה: 30/11, הצורפים 14, תל אביב

The gift project
The gift project (דפנה טלמון)

אולי יעניין אותך גם...