ארן 2014
ארן 2014, ברוטליזם ישראלי בנגב (אלי סינגלובסקי)

נוכחות חובה: רדי-מייד בשחור, מחאות על מלחמות וברוטליזם

תערוכות אירועים ומה שביניהם 11.10-17.10.18

בגלריה שלוש לאמנות עכשווית תיפתח ביום חמישי 11/10 תערוכת היחיד של טל שושן צלהולדת ובה מיצב פיסול עשוי רדי-מייד. שושן התיך חומרים תעשייתיים בטמפרטורה גבוהה יחד עם טקסטיל ושילב ביצירה טכניקות מעולם התפירה וחומרים שהם למעשה ציוד מסיבות. הצבע הבולט אשר מצל על האובייטקים ועל רישומי הפחם הוא שחור, אשר מערער את 'המסיבה' במיצב ומדגישה את הטראומה והחרדה המלוות את חיינו. מהשילוב בין השניים נוצרים אובייקטים דמויי כתמי דיו המספרים סיפורים שונים.

// גלריה שלוש, מזא"ה 7, תל אביב.

ShadeDays
ShadeDays, צלהולדת (טל שושן)

תערוכת היחיד מוזיאון נייד לפליטות של רניי מזור תוצג החל מיום חמישי 11/10 בגלריה אלפרד כחלק משנת התערוכות 2018, המוקדשת לתערוכות הסובבות סביב התמה 'חזון וכישלון'. מזור מציג דיורמות, מודלים תלת מימדיים בגודל ממוזער, אותם המבקרים יוכלו לראות דרך חלונות הצצה. דיורמות מביאות תמונות מתוך סיפור הפליטים האפריקאים המגיעים לישראל ומאפשרות לצופים לקחת חלק במסע. בנייתן התבססה על עבודת מחקר שערך מזור בנושא מחאות לא אלימות, כחלק מלימודי התואר השני לעיצוב משולב במכון הטכנולוגי חולון (HIT). התערוכה מוצגת במסגרת פרויקט הגמר של מזור, בהנחיית איתן ברטל.

// נעילה: 9/11. סמטת שלוש 5, תל אביב.

לשכוח את חולות
לשכוח את חולות, מוזיאון נייד לפליטות (רניי מזור)

גלריה נולובז פותחת את החלל החדש שלה עם התערוכה מעוניינת, לא מעוניינת וגם שעה יפה של של האמנית קרין מנדלוביץ ביום חמישי 11/10. ספר סקיצות, עפרון, שבלונת אותיות ושימוש במילים וברישומים באופן ספונטני וחופשי היו מהלך אחד אשר הניע את התערוכה, המהלך השני יקרה תוך שבוע ההקמה בשיתוף שתי הבנות של מנדלוביץ. שני טקסטים אקראיים נפגשים ויוצרים עולמות חדשים של הדפסים דיגיטלים וסביבה פיסולית הכוללת חפצים, חומרי יצירה רכים, תצלומים ווידאו מהארכיון האישי.

// נעילה: 3/11. זבולון 19, תל אביב.

מעוניינת, לא מעוניינת וגם שעה יפה
מעוניינת, לא מעוניינת וגם שעה יפה (קרין מנדלוביץ)

ביום שישי 12/10 תיפתח גלריה מוסררה שתי תערוכות חדשות בחללים השונים, הראשונה, בגלריה החברתית שמציינת חמישים שנה למחאות החברתיות בעולם בתערוכה 1968 אשר תציג מבט היסטורי על שנת 1968 שהיתה מהסוערות ביותר שידעה המאה ה-20 מאז מלחמת העולם השנייה. ב-56 מדינות התחוללו מרדים ומחאות, בעיקר של סטודנטים כנגד הפוליטיקה השלטת, מלחמת וייטנאם והחימוש הגרעיני. צילומים, סרטים, מוזיקה, טקסטים ווידיאו יוצגו כארכיון של שלהי שנות השישים ויספרו את ימי התקופה.
// אוצר: אייל בן דב. שבטי ישראל 22, תל אביב.

התערוכה השנייה המרווח, תוצג בחלל הגלריה החדשה והיא תערוכת איור ואנימציה הבוחנת את מהות החיבור בני דברים שונים כמו גם את חוסר החיבור. השם מרווח ניתן לה מתוך המילה 'רווח' המיוחסת למקום שלא התבוננו בו, נפל בין הכיסאות ולו התערוכה מבקשת לתת את הבמה.
// אוצרת: ורד גנשרוא. הע"ח 9, תל אביב.

שתי התערוכות תינעל ב 12/12.

הבורסה ברמת גן, המרווח
הבורסה ברמת גן, המרווח (אבי כף)

מיהי בירת הברוטליזם הישראלי? מוזיאון הנגב לאמנות פותח תערוכה חדשה וקובע כי באר שבע, בירת הנגב, היא מעוז הברוטליזם בארצנו. ביום רביעי 17/10 תיפתח התערוכה במוזיאון ותציג תצלומים של אדריכלים וצלמים ישראלים של מבנים אייקונים בבאר שבע אשר נבנו בסגנון המדובר. יופי פשוט, משחקי אור וצל והרבה דרמטיות יראו בתערוכה את נמפגש, הלעיתים טעון, בין החדשנות, ניסיונות של שיפוץ והזנחה. קולנוע "אורות", מרכז הנגב, בית העירייה, שיכוני מגורים ידועים כמו "מגדל המגרות" ועוד רבים אחרים.
// אוצרים: הדס שדר, ערן טמיר טאוויל ועמרי עוז אמר. נעילה: 2/2/19. העצמאות 60, באר שבע.

מדעי החיים, ברוטליזם בבירת הנגב
מדעי החיים, ברוטליזם בבירת הנגב (אלי סינגלובסקי)

אולי יעניין אותך גם...