אלמוגים, שונית, בד, mariko kusumoto
צילום מתוך עמוד האינסטגרם marikokusumoto@

מתחת לפני הים: שוניות אלמוגים מהפנטות עשויות ידי אדם

לא, אלה לא אלמוגים אמיתיים אלא עבודות בד מופלאות של האמנית שמדמיינת את החיים מתחת למים

ממבט ראשון קשה להאמין שאלו עבודות מעשה ידי אדם, עם צורתן האמורפית ומשחק של שכבות ושקיפויות מסקרן, קשה להוריד מהן את העיניים. היוצרת של הקסם הזה היא ממריקו קוסומוטו, אמנית ממוצא יפני, שפועלת כיום ממאסצ'וסטס, ארה"ב. בעבודותיה הייחודיות היא משחקת בבדים, פוליאסטר שקוף וסיבי ניילון ויוצרת מהם מרקמים חדשים. היא משתמשת בתבניות מתכת שהיא מעצבת בעצמה ועושה מניפולציות על החומרים כדי להגיע למגוון צורות וצבעים שונים, והתוצאה מרהיבה.

ביצירותיה הסוריאליסטיות קוסומוטו צוללת אל קרקעית הים ומדמה את יופיים של שוניות האלמוגים החיים מתחת למים. עם צבעים בוהקים ומהפנטים היא יוצרת צורות תלת ממדיות הנראות כאילו צפות בעדינות רבה מתחת לים. עבודותיה לא נשארות בין כותלי הגלריות בלבד, היא בונה מהן תכשיטים לבישים ובין הישגיה נרשם שיתוף פעולה עם מעצב העל ז'אן-פול גוטייה, כשתכשיטיה כיכבו על המסלול כחלק מתצוגתו במהלך שבוע האופנה בפריז ב-2019.

היא מציינת כי היא פועלת בתהליך עבודה מחקרי בניסיון ללכוד רגעים עוצרי נשימה, בחיפוש אחר חוויית גילוי, הפתעה ופליאה אצל הצופים. היא משלבת מלאכת יד נהדרת המביאה רוך ועדינות ומעניקה זהות חדשה ומסתורית לבדים איתם היא עובדת.

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? ~> כתבו לנו

אולי יעניין אותך גם...