ארזתם לבד? עיצוב וצילום ארז לבנון

העונה הישראלית לעיצוב נפתחת בסופ"ש בחולון זו הפעם ה-11

שתי תערוכות העוסקות בספורט, אחת שעוסקת באריזות ואחת ששואלת שאלות על פלסטיק ייפתחו בגלריות העירוניות בחולון ויוצגו חינם לקהל הרחב

ארזתם לבד?

בתערוכה 'ארזתם לבד?' יוצגו פתרונות אריזה בלתי שגרתיים לצד אריזות שעוצבו בעידן של מיחזור, שיווק ומיתוג. כך למשל, יוצגו מארז תרופות שהופך לפריט ךביש, אריזה מתכלה המתפקדת גם כמצע לגידול ביתי, נרתיק למשקפיים ההופך למטלית ניקוי למשקפיים, אריזה מפנימיות גלגלי אופניים וכדומה. התערוכה, המוצגת בגלריה חנקין, מארחת עשרה מעצבים. 

"התערוכה מבקשת לבחון עד כמה סוגיית האריזה קריטית בעיצוב עכשווי ועד כמה היא נותנת דעתה על נושאי קיימות אל מול הגברת הצריכה" אומרת אוצרת התערוכה, ד"ר אביבית אגם דאלי "התערוכה מתייחסת אל המקום אותו תופסת האריזה ביחס למוצר עצמו וכיצד תחומי עניין משיקים משפיעים על עיצוב עכשווי".

/// אוצרת: ד"ר אביבית אגם דאלי. עד: 30/11. חנקין 109, חולון.

עיצוב מול קיימות, עמית גפנר (צילום אודי דגן)
מקום האריזה ביחס למוצר, עיצוב וצילום מטר וינברג

לא רק ספורט

בגן מוזיאון הקריקטורה והקומיקס, תפתח התערוכה 'זה לא רק ספורט'. ביצירות השונות יוכלו המבקרים להיזכר ברגעים בלתי נשכחים בעולם הספורט הישראלי, רגעי ניצחונות היסטוריים ורגעים מרגשים מעולם הכדורגל, הכדורסל, כוכביו ופטרוניו.

התערוכה, תציג כדורגל וכדורסל בצילומיו של הצלם משה שי – צלם עיתונות דוקומנטרי וגיאוגרפי היוצר כבר למעלה מ 35 שנה במגזינים המובילים בארץ ובעולם, ומתמקד גם באירועי ספורט ורגעיו הגדולים.

כן יוצגו איורים וקריקטורות של המאיירים הישראלים ליאו אטלמן – קריקטוריסט ומאייר המפרסם קריקטורות במספר עיתונים ומגזינים. דודו גבע – שהיה מבכירי המאייריים בארץ אשר הוביל את הפצת הקומיקס הסאטירי ומלא ההומור בעיתונות הארצית. צחי פרבר – מרצה במחלקה לאמנויות המסך ובמחלקה לתרבות חזותית וחומרית בבצלאל. מישל קישקה – שכיהן כיו"ר איגוד הקריקטוריסטים הישראלי וחבר בארגון הבינלאומי  'קריקטוריסטים למען שלום'. ודודי שמאי – שלקח חלק במערכות העיתונים הארציות הגדולות ועיתוני הילדים והנוער, מרצה ומלמד בתחום האיור לילדים ולמבוגרים.

/// עד: 31/12. ויצמן 61, חולון.

מיקי ברקוביץ', מכבי תל אביב (צילום משה שי)
אייל ברקוביץ, מכבי חיפה, שנות השמונים (צילום משה שי) צילום: משה שי

ניתוח פלסטיק

'ניתוח פלסטיק' היא תערוכה חדשה בגלריית החווה שתציג את עבודותיהם של מעצבים ואמנים ישראליים המבטאים, כל אחד בדרכו, את היחס העכשווי לפלסטיק על כל המרכיבים וההסתעפויות שלו. הפלסטיק הוא חלק מחיינו לטוב ולרע והתערוכה באה למקד מבט אחר על החומר הפופולארי והלא אהוד הזה. פלסטיק, הוא שם כולל למגוון רחב של חומרים סינטטיים שהאדם יכול להעניק להם כמעט כל צורה. העבודות שתוצגנה בתערוכה עושות 'ניתוח פלסטיק' למוצרים, חפצים ושאריות של פלסטיק והופכות בידי המעצבים ליצירות מרתקות ויזואלית ורעיונית שבצדן אמירה אישית של כל אחד ממשתתפי התערוכה.

/// אוצר: אריה ברקוביץ'. עד: 31/12. הנחושת 1, פינת המלאכה, א.ת. חולון.

זר בלונים, שולי וולף (צילום אבי אמסלם)

יאללה ביתר

תערוכה נוספת העוסקת בספורט היא 'יאללה' שתפתח בגלריית המשכן בית מאירוב. התערוכה תוצג במסגרת תערוכות גיבורי תרבות של העונה הישראלית לעיצוב בחולון ותוקדש למועדון הכדורגל בית"ר ירושלים: היסטוריה, שורשיו, גילגוליו, סמליו ודמויותיו הבולטות. במרכזה, היותו של הכדורגל הרבה יותר ממשחק אלא תופעה החובקת היבטים אידיאולוגיים, לאומיים וחברתיים ומספקת צורך פסיכולוגי אנושי להשתייכות והזדהות.

התערוכה מתייחסת גם להווה ולהתמודדות היומיומית של הקבוצה ובעליה מאז 2018 – משה חוגג, עם האתגרים החדשים בעידן הרשתות החברתיות ומעורבות ההמונים, התרחבות השלוחות של הקבוצה בפריפריה לחינוך הדור הצעיר וריענון תדמיתה. יוצגו בה פריטים, שחלקם נחשף לראשונה, בהם: סמלי הקבוצה מתקופות שונות, פריטי הלבשה והנעלה אישיים של שחקנים, חלק משער מקורי ממגרש ימק"א המיתולוגי, צילומים דוקומנטריים ואמנותיים ועוד. 

/// אוצר: רפי וזאנה. עד: 31/12. הרצפלד 31, חולון.

נעלי משחק של יוסי בניון (צילום רן יחזקאל)
משחק כדורגל של הליגה הישראלית בין בית"ר ירושלים לבני סכנין באיצטדיון טדי בירושלים, כרזת אוהדים המגנה כל ביטוי לאלימות וגזענות במגרשים (צילום קובי גדעון באדיבות לשכת העתונות הממשלתית)

MAIA

המעצבת והאמנית הבינלאומית אירמה אורנשטיין חוזרת לעיר ילדותה ומציבה במוזיאון את העובדה MAIA. העבודה היא מחווה לביתי הפברז'ה שהיו חלק מנוף ילדותה ברוסיה וכעת מוצגת בעיר ילדותה – חולון. העבודה מורכבת משלוש ביצים זהובות, העומדות זו על גבי זו ומסמלות את מחזוריות הזמן ואת הפוטנציאל הטמון במפגשים בין אור לצל, בין חלום למציאות ובין הצופה להשתקפותו. היא הוצגה לעולם לראשונה בגלריה סאצ'י בלונדון.

/// עד: 2/11.

מגלריה סאצ'י לחולון (צילום Hannah Burton)

אולי יעניין אותך גם...