עודד הירש, זומו (יחצ)

איך לא קר לאמנים במפעל הקרח ואיזו גלריה וותיקה משיקה גן פסלים?

בנחום גוטמן תערוכת המכירה היא למען פעילות האגודה לסוכרת נעורים, בגורדון משיקים אתר וגן פסלים, המוזיאון הנייד מגיע לקריית ים ובגורדון הכל עניין של יחסים

אמנות מתוקה

תערוכת SWEETART תתקיים במוזיאון נחום גוטמן בין התאריכים 5-7/12. כל ההכנסות קודש לפעילות האגודה לסוכרת נעורים בישראל במטרה לאפשר לפעוטות המאובחנים בסוכרת (סוג1) ללכת לגן גם לאחר אבחון המחלה. למעלה מntv עבודות של אמנים ישראלים נתרמו לסייע לאגודה להציג יצירות בטווח מחירים מגוון. זו הזדמנות לחובבי האמנות באשר הם לרכוש אמנות ישראלית במיטבה ולתרום למטרה נעלה, שבבסיסה פעילות מחקרית מצילת חיים. במסגרת המכירה, תינתן אפשרות להצטרף לסיור מודרך בתערוכה המוזיאלית 'נופים נעלמים ומפות נסתרות'. הכניסה לתערוכת המכירה ולמוזיאון היא ללא תשלום בשלושת ימי האירוע.

/// אוצרות: מיטל מנור ודריה קאופמן. שמעון רוקח 21, תל אביב.

אריק אליהו בוקובזה (יחצ)
מיכל היימן (יחצ)

חגיגה בגורדון

פתיחות חגיגיות בגלריה גורדון: חנוכת גן פסלים, השקת מיזם האמנות והאתר 'גלריה גורדון עכשיו' ופתיחת תערוכות חדשות לאורי ליפשיץ ואמיר שפט. כל זה יתקיים ביום ששי, 6/12. גן הפסלים, יושק ברחוב המנוע 4 בתל אביב וישמש מקום ייחודי להצגת פיסול ישראלי. במחזור הפסלים הראשון בגן, מוצגות עבודות פיסול של האמנים פיליפ רנצר, יעקב דורצ'ין, עופר ללוש, יאן ראוכוורגר, דני קרוון, מיכאל גרוס ואוהד מרומי. יש לשים לב למועדי פתיחה. 

גן פסלים, יעקב דורצ'ין (יחצ)

בתאריכים ובשעות המצוינים מטה הגן יהיה פתוח לקהל הרחב ללא צורך בתיאום: התערוכה 'אורי ליפשיץ: דיוקן משפחתי', תפתח בגלריה שברחוב השרם 5 בתל אביב ויוצגו בה עבודות נבחרות משנות ה 60 וה 70, שכולן עוסקות בדיוקן האמן ומשפחתו (עד: 11/1). התערוכה 'אמיר שפט: לה וידה' תפתח בגלריה שברחוב הפלך 6 בתל אביב ובה ציורים הפונים אל המתיקות אך אינם מתוקים. כאלה הפונים אל הילדות, אך אינם מתיילדים (פתוח באותו סופ"ש ואז בתיאום מראש). 

באתר החדש ובגלריה שברחוב הפלך, ניתן יהיה לרכוש מאות יצירות של אמנים במחירים נגישים .

אורי ליפשיץ, יסמין (צילום: אביתר הרשטיק)
אמיר שפט, לה וידה (יחצ)

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה הזמן

ארון בגדים

תערוכת היחיד של עירית יציב, הארכיון הצבעוני, תפתח מחר בגלריה פריסקופ. יציב מעתיקה לחלל הגלריה את ארון הבגדים הפרטי שלה, על כל תכולתו. מזה שנים, היא מתכננת את לבושה הצבעוני מדי יום, לפי עקרונות צבע וצורה שניסחה לעצמה. כך היא יוצאת לרחוב, ולבקשתה, מצולמת על-ידי זרים במרחבים ציבוריים. הארון שלה הוא ארכיון, יומן חיים, שבמשך שנים נאספו אליו בגדים. הוא מכיל שכבות של זמן ואירועים, שמהם היא מרכיבה בכל בקר את הציור-סיפור היומי שלה. במהלך התערוכה, תגיע יציב מדי יום אל הארון שבגלריה, תלבש את המערכת היומית ותבקש מהמבקרים בתערוכה לצלם אותה. צילומים אלה יודפסו ויוצבו בחלל התערוכה כשהם מתווספים זה לזה ויוצרים יומן-תערוכה. בנוסף, תוצג בתערוכה אנימציית סטופ מושן חדשה בשם  HOME no LESS, פרפורמנס שבו האמנית מציגה את תכולת הארון כשהיא נערמת על גופה.

/// אוצרת: שרי פארן. ליווי אוצרותי: מרב שין בן-אלון. עד: 4/1. בן יהודה 176, תל אביב.

כמו שאת (יחצ)
קולאז ביום (יחצ)

הנייד הראשון

זוּמוּ, המוזיאון הנייד הראשון בישראל, מגיע לקריית ים ויעסוק הפעם ב'מעברים'. כל הטוב הזה יקרה ביום ששי, ה 6/12. בתערוכה, שתוצד במפעל הקרח המיתולוגי שהוסב לסופרמרקט שננטש, ישתתפו למעלה מ 50 אמנים. החלל, כמו גם העיר המארחת, מהווים ההשראה לתערוכה המציגה שלל עבודות אמנות עכשוויות העוסקות ובוחנות גם את המעברים האינסופיים בין מדפי הסחורות בסופרמרקט וגם את השינויים, הפיזיים והתודעתיים, המלווים מעברים בין ארצות, דורות ותפיסות פוליטיות וכלכליות.

בין העבודות שנוצרו במיוחד לתערוכה, תוצג חנות המזכרות הפיקטיבית שיוצרת חן ורסנו, פרויקט התצלומים שעל קרטוני החלב של נעה זני, מכולת האסיף של שרון גלזברג, מקרר הלשונות משוקולד של פלורה דבורה והוידאו ארט שמכין המוזיקאי אבי בן זקן לשיר החדש שכתב בהשראת ביקור זומו בעיר הולדתו.

/// אוצרת ראשית ומנכ"לית: מילנה גיצין אדירם. אוצרות: עפרה חרנם ורות אופנהיים. מנהל אמנותי ומעצב ראשי: שי עיד אלוני. עד 31/1. שדרות ירושלים 3, קריית ים.

אביב גרינברג, הכניסה לעובדים בלבד (יחצ)
סיגלית לנדאו, Dancing for Maya (יחצ)

היפוך תפקידים

התערוכה הקבוצתית 'ברגע, מאפס למאה', תפתח ביום חמישי, 5/12, בגלריה P8. המצלמה, היא בעלת מנגנון לחשיפה מהירה ובודדת המפרקת את רצף הזמן ליחידות מובחנות. תנועה היא סטטית וקפואה למצלמת הסטילס כך שבפעולת הצילום, מתהפכים תפקידי הזמן הלוך ושוב. תהליכי התבגרות ושינוי, קשרי משפחה כמו גם הזיקה למקום או למגורים, מופיעים בעבודות באופנים שונים. ציר הזמן האנושי, מבודד לרגעי שיא או לרצף מתמשך עד לכדי מעבר מהתלקחות מהירה לאנטרופיה. הטבע לוקח משך זמן חיים ותיעוד משיב רגע בודד. האמנים והאמניות המשתתפים עוסקים חלקם בתיעוד צילומי ישיר וחלקם במידול והדמיה או רישום בעקבות צילום.

/// אוצרת: אתי שוורץ. עד: 4/1. הפטיש 1, תל אביב.

אילנית קונופני (יחצ)
רע בן דוד (יחצ)

תמונת מצב

בגלריה רו ארט, נפתחה תערוכה קבוצתית המפגישה את כל אמני הגלריה ונותנת לקהל הזדמנות להתבונן במבט אחד ובחלל אחד במי שהגלריה עכשיו. בין היתר, מוקרן בתערוכה סרט וידאו המתעד ארוחת ערב שנערכה בשבוע ההקמה, בה השתתפו כל האמנים והצוות על שלל המנות ועל הדינמיקה שהתרחשה שם. הוידאו מאפשר הצצה על מערכות היחסים הקיימות והנרקמות בין האמנים לבין עצמם ובין האמנים לבין הגלריה . 

/// אוצרת: מאיה במברגר. עד: 31/12. המרץ 3, תל אביב.

שרון גלזברג (יחצ)
ירון עטר (יחצ)

פולחן ומתנה

בגלריה אלפרד נפתחה התערוכה 'השעיר' במסגרת שנת התערוכות 2019 המורכבת כולה מתערוכות המתייחסות לתמה 'Burn Your Bridges Down'. בתערוכת היחיד של רותם ריטוב, מזמינה האמנית את המבקרים לקחת חלק בפולחן דמיוני ולקבל קמע ברכה. חלל הגלריה בנוי כמיצב גדול ממדים המורכב מארבעה אזורים היוצרים מסלול פולחן אינטראקטיבי. מרכיבי התערוכה, אופן ההצבה, החומריות, הסימבוליקה והאובייקטים, מהדהדים מסורות תרבותיות היסטוריות מקומיות, ואת מופעיהן בתולדות האמנות. על מנת לקבל את קמע הברכה, יש להשתתף בטקס: להשליך ולנתץ את אבן החימר על קיר הזהב, לתת צדקה בקרן ולהשאיר מנחה למסיכת השעיר.

/// עד: 30/12. סמטת שלוש 5, תל אביב.

מונדריאן (יחצ)
מתוך התערוכה (יחצ)

אולי יעניין אותך גם...