כותרת From Spite Your Face, 2017, video, 37 min, courtesy of the artist (5)

השקרים של פיק בדרכו מאשפתות למנעמי הסלבריטאות והכסף

פיק, צעיר בן דמותו של פינוקיו, לא יצליח להימנע מהצניחה הבלתי נמנעת חזרה למטה. אבל, למרות זה, הוא סולל את דרכו באמצעות שקרים ואפו המוזהב מתארך בהתאם

הביאנלה לרישום בירושלים

הביאנלה השביעית לרישום, תפתח ביום שבת, 23/11, תחת הכותרת 'רשמים VII – קו פעולה'. כמו כל המהדורות הקודמות, גם הפעם ישנו ניסיון למפות את הפרקטיקה העכשווית בתחום הרישום בישראל. התערוכה, מבקשת להפגין את כוחו של הציור בתחום תלת ממדי וכך, להציג גם פיסול, מיצב, ביצועים וסאונד. לצד התערוכה הראשית, יוצגו תערוכות נוספות בבית טיכו, בסדנת ההדפס ובגלריה ברבור. האמנים, המציגים יחד מאות יצירות, משקפים יחד את מצב הרישום בישראל והיבטים שונים הקשורים בו.

התערוכה בבית האמנים, תחקור את היחסים בין הציור לחלל (אוצרת: הדס מאור). התערוכה בסדנת ההדפס, תציג עבודות שאינן בהכרח הדפסים, ובכל זאת נושאות אלמנטים ואיכויות העשויים להיות משויכים לדפוס (אוצרת: אירנה גורדון). התערוכה בגלריה ברבור, תציג ספקטרום של גישות ופעולות הנוגעות לרישום, כגון גזירה, הדבקה והליהוק, המבוצעים בחומרי ציור מסורתיים (אוצרת: אברהם קריצמן).

/// אוצרת ראשית: הדס מאור. עד 15/2/20.

נגה יודקוביק עציוני, קשר עין (צילום טל ניסים)
מאיה אטון, אירוח (יחצ)

ועוד תערוכת רישום בתל אביב

בגלריה לרישום במוזיאון תל אביב לאמנות, תפתח מחר, יום חמישי, 21/11, התערוכה 'ריימונד פטיבון: סיבות לרישום'. זו הפעם הראשונה שפטיבון זוכה בתערוכת יחיד מקיפה המציגה לקהל המקומי את יצירתו הענפה של אחד מהאמנים החשובים בעשורים האחרונים. התערוכה, כוללת מאה רישומים ושלוש עבודות וידיאו. פטיבון, ביצירתו הייחודית, בוחן את התרבות האמריקנית על רבדיה התרבותיים וההיסטוריים – מהאתוסים של הרוח האמריקנית ועד תת-התרבויות במחוזות השוליים. כל אלה, נבחנים בתזמון פרובוקטיבי המכוון להווה.

/// אוצרת: אירית הדר. עד: 25/4. שאול המלך 27, תל אביב.

(יחצ)
(יחצ)

השקרים של פיק

תערוכה נוספת שתוצג במוזיאון תל אביב, היא זו של רייצ'ל מקלין, Spite Your Face. התערוכה, תפתח במסגרת פסטיבל לונדון בתל אביב, ביום רביעי, 27/11. מקלין תקרין סרט וידאו שבו הגיבור פיק, צעיר בן דמותו של פינוקיו, מטפס מאשפתות למרומי החברה הגבוהה ונהנה ממנעמי הידוענוּת והכסף. כל זה עד לצניחה הבלתי נמנעת חזרה למטה, למקום שממנו בא. פיק, סולל את דרכו באמצעות שקרים, ואפו, אף פינוקיו מוזהב, מתארך בהתאם. הסרט בנוי כמשל מר- מתוק, גרוטסקי ומבעית, על מציאות בעידן פוסט אמת, הצבוע בגוני כחול וזהב. את כל הדמויות בסרט מגלמת האמנית עצמה בווירטואוזיות מרשימה, בעזרת מניפולציות דיגיטליות. אופיו של הסרט, נע בין מחזמר מאולפני דיסני לסיפור דיקנסי אפל, והוא מתנהל כמעשיה לילדים שאינה מיועדת לילדים.

/// אוצרת: רותי דירקטור. עד: 9/5. שאול המלך 27, תל אביב.

השקרים של פיק (יחצ)
מלמעלה למטה (יחצ)

קולות התושבים

מוזיאון העיר בחיפה, פותח תערוכה חדשה בשם דגל שחור בעיר אדומה – ואדי סליב 1948-2019. התערוכה, שתפתח ביום שבת, 31/11, מאירה פרק היסטורי בחיי שכונת ואדי סליב שמשמעויותיו החברתיות נעדרות מרב 'מחוזות הזיכרון' העירוניים והלאומיים. כך, מתמקדת התערוכה בקולות של תושבים ותושבות שחיו בוואדי במחצית השנייה של המאה העשרים, וכן מעלה אל פני השטח קונפליקטים אתניים, כלכליים ולאומיים. העיסוק בהיסטוריה של השכונה "מלמטה" פותח אפשרות לשיח בין שכבותיה, בין האוכלוסיות השונות שחיו בה.

אוצרות: גליה אביאני וענבר דרור לקס. עד: 5/2020. שד' בן גוריון 11, חיפה.

כרוז לתרומת כסף לעצורי ואדי סליב 1959 (באדיבות משטרת ישראל)
ואדי סליב, שנות ה 50 (באדיבות בלהה ערב)

על מה שבין אדריכלות ואמנות

ביום שבת, 30/11, תפתח בגלריה 12, התערוכה Noon של נון לאונרד. התערוכה, משלבת קו וצבע, רזון ושפע, מדע ורוח, יחסי אב ובת ומערכות יחסים שבין האמנית לאדריכלות ואמנות. היא משלבת קונסטרוקציה של ציור ושל שכבות ומורכבת משלוש סדרות בהן היא חושפת ומשתפת בפרטים ביוגרפיים שונים. 

/// אוצרת: ד"ר הדרה שפלן קצב. עד: 29/12. כיכר קדומים 12, תל אביב יפו.

חושפת (יחצ)
ונחשפת (יחצ)

אולי יעניין אותך גם...