אורי גלר מוצג כגיבור בשער חוברת הקומיקס של מארוול (צילום יחצ)

לא שקר כלשהו: אורי גלר משיק תערוכה מקיפה מיצירותיו

הוא צייר לצד סלבדור דאלי ודיוויד הוקני ועיצב עטיפות לאלבומים של ג'סטין טימברלייק ומייקל ג'קסון. הוא מכר יצירות בהרודס והופיע בחוברות של מארוול. עכשיו, הוא שם לרגע בצד כישרון אחד כדי להבליט כישרון אחר

כולנו זוכרים את החיקוי המושלם של אסי כהן את אורי גלר ב'ארץ נהדרת'. כהן, בדמותו של גלר, "שידר" לנו מיני דברים וצעק בקול גדול ומודגש "אחת. שתיים. שלוש". באותה מידה, הוא גם הדגיש תמיד את פתרון התעלומה, מה שהפך את המערכונים לעוד יותר משעשעים. במערכונים, שם כהן דגש גם על עולמו הפנטסטי, תרתי משמע, של גלר. 

אורי גלר (צילום Glyn Ridgers)

יותר מעשר שנים קדימה, והנה אותו אורי גלר מציג, לראשונה בישראל, תערוכת יחיד מקיפה שנקראת, איך לא, URI GELLER FANTASY. התערוכה, תפתח במוצאי שבת הקרובה, 28/12, בגלריה אלטמן ויוצגו בה עבודות גרפיות, ליטוגרפיות וקרמיקה. גלר, כמו גלר, לא נח לרגע והוא מחליט להוסיף יצירה אחת נוספת ממש תוך כדי הצבת התערוכה.

גלר מחליט להוסיף יצירה תוך כדי הצבת התערוכה (צילום יחצ)

עדיין לא רשומים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

"יש לי כישרון לציור"

גלר, כך מסתבר, הוא אמן פעיל ופורה כבר מגיל צעיר מאוד בתחום האמנות החזותית. בעברו, אף צייר ויצר לצד אמנים ידועי שם כמו סלבאדור דאלי ודיוויד הוקני. "יש לי מילדות גם כישרון לציור" מעיד אורי גלר על עצמו "ובהמשך, שילבתי בין שני העולמות. לא הרבה יודעים, אבל עיצבתי את עטיפות האלבומים של ג'סטין טימברלייק ומייקל ג'קסון. הצייר הנודע סלבדור דאלי, שאותו זכיתי להכיר אישית, עזר לי לא מעט בשיפור הטכניקה. למשל, אם תסתכלו בזכוכית מגדלת בעטיפת אלבומו האחרון של ג'קסון, תוכלו לראות את שמות ילדיו. זה משהו שלמדתי מדאלי" מוסיף גלר.

גלר מצייר כוכב וממליץ על N גדולה על עטיפת האלבום של להקת הבנים NSYNC (צילום יחצ)
עטיפת אלבומו האחרון של מייקל ג'קסון (צילום יחצ)

קרמיקה וחוברות נדירות

התערוכה, 'פנטזיה', מספקת הצצה נדירה לכ 200 עבודות עדכניות של גלר, השואבות השראה ממקום מושבו החדש ביפו העתיקה. העבודות, עוסקות בחלומות, בדמיון ובפנטזיה. לצדן, מוצגת בתערוכה מהדורה מוגבלת של צלחות קרמיקה עם ציוריו של גלר, שכבר כבשו את ליבם של אספני אמנות רבים בעולם ואף נמכרו בחנות הכולבו הבריטית יוקרתית 'הרודס'. חוברות קומיקס אותנטיות של 'מארוול' משנות ה 70, הציגו את אורי גלר כגיבור על המציל את העולם. הן הודפסו בזמנו במספר עותקים מוגבל, אך המבקרים בתערוכה יוכלו להתרשם גם מהחוברות הנדירות ואפילו לרכוש אותן, כמו גם את יתר המוצגים.

הנאהבים (צילום יחצ)
אורי גלר מוצג כגיבור על בחוברת של מארוול (צילום יחצ)

בין מציאות ודימיון

לאורך כל חייו, אורי גלר הצליח להפתיע ולהדהים מיליוני אנשים בכוח כישרונו המיוחד. עבודותיו האמנותית, הן פתח אל מה שמתחולל אצלו בראש, הן בזמן שינה והן בהקיץ. גלר יהיה נוכח בגלריה בימי התערוכה, כך שניתן יהיה לנסות לברר מולו היכן המציאות והיכן מתחילים האשליה והדמיון.

Aschia Brain (צילום יחצ)

התערוכה תיפתח באירוע חגיגי למוזמנים שיציין גם את חגיגות יומהולדתו ה 73 של גלר. האירוע, יתקיים באולם 'שאפטל' במלון ג'פה ביפו. במהלך האירוע, תיערך מכירה פומבית שתנוהל על ידי גלר וגלריית אלטמן כשכל הכנסותיה ייתרמו לעמותת 'הצל ליבו של ילד' בבית החולים וולפסון.

Aschia Healing Hand (צילום יחצ)

/// עד: 31/1. מזל שור 1, יפו העתיקה, תל אביב.

Expression (צילום יחצ)

אולי יעניין אותך גם...