האריזה הגרפית לאירוויזיון 2020 (צילום CLEVER°FRANKE)

הסלוגן Open Up ודגלי המדינות המשתתפות ילוו את אירוויזיון 2020

בעוד אסי ורותם יוצאים מגדרם כדי לייצר תכנית קופצנית שבמסגרתה ייבחר השיר הישראלי לאירוויזיון הבא, בהולנד כבר בחרו את הנראות הגרפית שתעטוף את האירוע הנוצץ

זוכרים את השיר Arcade של הזמר דאנקן לורנס שהביא את הולנד לזכייה באירוויזיון התל אביבי של שנת 2019? אז זהו, שזה בסדר גם אם כבר מזמן שכחתם. ההולנדים, בטח לא שכחו. זה בגלל שמיד בסוף השידור, הם נאלצו להתחיל בפעילות קדחתנית לארגון האירוויזיון הבא שיתקיים במאי 2020, ברוטרדם. זאת תהיה השנה ה 65 של האירוויזיון בכלל והפעם החמישית שהולנד תארח את האירוע הבידורי-משעשע-מגוחך הזה, שסוחף אחריו מיליוני צופים ומעריצים.

התחילו בפעילות, תחנת רכבת (צילום CLEVER°FRANKE)
מארחים בפעם החמישית, טראם (צילום CLEVER°FRANKE)

לא רשומים עדיין לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

עבר הווה עתיד

מטרתה של תחרות האירוויזיון עם היווסדה, הייתה לאחד את ארצות אירופה באמצעות מוסיקה. מאז, מצטרפים אל התחרות עוד ועוד מדינות, עוד ועוד כישרונות ועוד ועוד טכנולוגיות ובעיקר – בלי סוף גחמות, התחכמויות, נצנצים והפתעות.

זמרות על עמודים, אוסטרליה, 2019 (צילום EBU)
וזמרים עם תלבושות מגוחכות, איסלנד, 2019 (צילום EBU)

המיתוג ההולנדי, שנבחר ללוות את התחרות הבאה, נשען בדיוק על המסר הזה, תוך שילוב ההיסטוריה של האירועים עם השארת מקום להמשך צמיחה עתידית. הלוגו הוא תצוגה מופשטת וצבעונית של דגלי המדינות המשתתפות ב 2020 כשסדר הדגלים נקבע על פי שנת הצטרפותה של כל מדינה לתחרות. בפשטות אינטליגנטית ומינימליסטית, הוא מצליח לשמור על מראה שמח של צבעוניות מתפרצת ועל הנצנוץ המאפיין כל כך את התחרות. 

היסטוריה (CLEVER°FRANKE)
ועתיד (CLEVER°FRANKE)

"אנחנו מאוד מרוצים מהיצירה האמנותית הגרפית שנהגתה עבור האירוויזיון הקרוב" אמר ג'ון אולה סאנד, המנהל בפועל של האירוויזיון מטעם איגוד השידור האירופי (EBU) "היצירה חוגגת באפן מושלם, מסורת של 65 שנות קיום, והעיצוב שלה מתמצת במדויק את ערכי הגיוון ומודרניות של התחרות".

האיגוד מרוצה, טי שירט (צילום CLEVER°FRANKE)
חגיגה של יצירה, מונית (צילום CLEVER°FRANKE)

משרד CLEVER°FRANKE וארגון תחרות הזמר של האירוויזיון שיתפו פעולה בחודשים האחרונים במטרה לתכנן ולעצב את הזהות הויזואלית של התחרות הקרובה.

ברמת הרעיון (צילום CLEVER°FRANKE)

"אנחנו יוצרים זהויות מונחות נתונים כך שמדובר בשיטה חדשה בתחום העיצוב" אמר תומאס קלבר, מייסד שותף ב CLEVER°FRANKE "במיוחד רצינו לכבד את ההיסטוריה העשירה של תחרות האירוויזיון באמצעות הזהות החזותית שהענקנו לה. בזכות תוכנה שפיתחנו בעצמנו ונתונים היסטוריים, הצלחנו לעצב זהות איקונית המעוררת את ההיסטוריה של תחרות הזמר של האירוויזיון לחיים חדשים באפן ייחודי באמת".

עושר מעודן, ספל וסרט לצוואר (צילום CLEVER°FRANKE)
וחיים חדשים, צמידי כניסה (צילום CLEVER°FRANKE)

העיצוב הגרפי אכן מיישר קו עם כל מה שהאירוויזיון מייצג כמו גם עם סמליל האירוויזיון 'הפתחו' שנבחר לשנת 2020. הזהות הדינמית והרב תכליתית, ניתנת ליישום באינספור דרכים, כך שהיא עוטפת, באפן נכון ואסתטי, את כל חומרי התקשורת של התחרות. אנחנו אהבנו, ואתם?

ישום רב תכליתי, תיקים (צילום CLEVER°FRANKE)
נכון ואסתטי, כל המדינות (צילום CLEVER°FRANKE)

אולי יעניין אותך גם...