ויקי שמואלי בגלריית Chat Des Rues

כשהמרחב הפיזי פוגש את הדיגיטלי: גלריה חדשה עם תערוכה פשוט מוגזמת

מבקרים בחיפה? גלריה חדשה ותוססת נפתחת החודש והיא מציעה הרבה יותר מציורים יפים על הקירות

העיר התחתית של חיפה שצמודה לנמל, כבר מזמן הפכה לאזור שוקק חיים, ללב הפנאי והבילוי של העיר. בימים אלה נפתחת שם גם גלריית אומנות חדשה ועדכנית בשם 'Chat Des Rues' שמשלבת מרחב פיזי ודיגיטלי כאחד. מי שעומדת מאחוריה היא מעיין בכר, שגילתה מחדש את תשוקתה לאומנות תוך כדי מסלול קריירה במשפטים. הרעיון נולד בתקופת הקורונה והסגרים שבאו יחד עם הנגיף, מתוך הרצון להנגיש צריכת אומנות גבוהה לקהל הרחב ודרך אמצעים דיגיטליים להכניס אותה הביתה למרחב הפרטי, למקום שנוסך בנו ביטחון בתקופה מטלטלת שכזו. אך כשהדברים החלו לחזור לשגרה המוכרת, היא הבינה כי היא צריכה להתקיים במקביל במקום פיזי משלה.

 

'Chat Des Rues' מציעה תערוכות מתחלפות שמתמקדות באומנות הנושקת לעולמות הפופ ארט ואמנות הרחוב. הצד הדיגיטלי שלה פועל כפלטפורמה בה מוצגים וזמינים לצפייה האוספים השונים של התערוכות, עם חנות אונליין בה ניתן יהיה לרכוש את פריטי האומנות עם סיום תצוגתם לצד מוצרי אופנה יוקרתיים אחרים.

 

גלריה חיפאית חדשה, שאט דה רו
יעל וולף בשאט דה רו
נקודת המפגש בין השדה הדיגיטלי והפיזי, תמונה: שאט דה רו

המטרה המרכזית בפתיחת הגלריה, היא יצירת פלטפורמה לאמנים מתחילים כדי להביא אותם לקדמת התעשייה. בין אם מדובר בפיתוח המותג האישי, מכירת האמנות שלהם, מתן שירות טכנולוגי, המקום נועד לעזור להם להתפתח בעולם האומנות הגדול. עולם ה-NFT נחשב בעיני רבים כעתיד תחום הסחר באומנות, זהו שדה מעורפל וחדש והגלריה שואפת ללוות ולעזור לאמנים השונים להשתלב בו, וגם לכל מי שמעוניין להשקיע בתחום אך אינו בקיא בו, היא מציעה תמיכה וליווי בביצוע רכישות בעלות ערך.

 

לצד הגלריה, המקום מתפקד כסטודיו יוצר שמפיח חיים ברעיונות ומודלים. במישור החברתי, הגלריה מקיימת שיתופי פעולה למען גיוס כספים למטרות טובות. מדי חודש היא תפעל למען יעדים חברתיים שונים, כשהיעד הראשון הנבחר הוא מכירת אומנות לתרומה למאבק באלימות נגד נשים.

הרבה יותר מסתם גלריה, תמונה: דינה נתיב
מוגזם, שאט דה רו
למען מטרה טובה, גלריית שאט דה רו

התערוכה הראשונה איתה פותחת הגלריה בשבוע הבא את שעריה, מציגה אומנות של יוצרים ישראלים ובין-לאומיים תחת הכותרת 'מוגזם'. האמנים השונים יביעו את עצמם בצורה הכי מוגזמת שלהם, עם צבעוניות, קומפוזיציות ומשמעויות נועזות. הגזמה כאמירה שגורמת למשהו להיראות גרוע או אולי טוב יותר, ממה שהוא באמת ויכולה להוסיף קצת פלפל ודרמה לכל יצירה. הסתקרנו.

 

תערוכת 'מוגזם', גלריית Chat Des Rues 28/11-11/12

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? ~> כתבו לנו

אולי יעניין אותך גם...