כריס גילמור, אמנות בקרטון (יחצ)

נא לא לשבת: האמן האנגלי שעושה קסמים עם קרטון

הפסלים הוירטואוזיים של כריס גילמור עשויים בגודל טבעי ומעוררי השתאות. זה מה שקורה כשהמיכל הופך לתכן

כריס גילמור, הוא אמן קרטון אנגלי היוצר פסלים מפתיעים בדיוק הריאליסטי שלהם. האובייקטים שהוא בוחר, מוכרים לכולנו ממקור ראשון, אך הוא מוציא מהם את יכולת התפקוד בעולם האמיתי והופך אותם לעדינים ושבריריים. כך, מוצאים מכוניות, אופנועים, אופניים, ואפילו פסנתר, מהפרקטיקה הרגילה שלהם לטובת הפיכתם למוצגים בתערוכה.

לפרטי פרטים (צילום יחצ)

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

הקרטון, שבדרך כלל משמש לאריזה, הופך בידיו של גילמור למוצר עצמו. כך, נוצר פער גדול, בין החומר הזול והזמין, שנמצא זרוק בצדי הדרך, לבין התוצר הסופי. מעבר לנושא המיחזור, שבולט מיידית לעין, נוגע גילמור בנושאים מרתקים נוספים כמו הגבול הדק בין עיצוב ואמנות והגבול בין אמנות לאומנות (מלאכה). כל אלה, הן מחשבות העולות במוחו, בעקבות השמוש בחומר הנחשב תעשייתי ולא כזה המשמש לאמנות קלאסית. ככל שהתמקצע, הסתבר לו, שאפשר להוציא איתו לפועל כמעט כל רעיון.

כסא גלגלים אלקטרוני (צילום יחצ)

לפי גילמור, לקרטון כמה יתרונות: הוא ידידותי לסביבה, זול והעבודה עימו מהירה. בנוסף, מדובר במדיום ידידותי, גמיש ועמיד יחסית. באמצעות קרטון ודבק בלבד, ללא מבנה תומך, באמצעות חיתוך, כיפוף, הדבקה או שילוב של חלקים יחד, גילמור יוצר פסלים מדוקדקים ומדויקים במיוחד. 

מיקרוסקופ (צילום יחצ)

לאט ובעדינות מרבית, יוצר גילמור פסל קרטון שזהה כמעט לחלוטין לאוביקט המקורי שאנחנו מכירים. כך בעצם, הוא מתרגם מוצרים מהחיים, על ידי פירוקם והרכבתם מחדש. הפסלים שלו וירטואוזיים, מעוררי השתאות ועשויים בגודל טבעי.

לאחרונה, יש לו גם רפרודוקציות גסות יותר כשהחל לפסל גם דמויות קלאסיות ולעשות שימוש בצבע. עד כה, השתמש בצבעו המקורי של החומר בלבד ולא ניסה להחביא את הקרטון באמצעות צביעה. הוא הותיר אותו חשוף והשתמש רק בהבדלים של סוגי הקרטון כדי לייצר אסתטיקה ביצירותיו.

כריס גילמור, נולד בסטוקפורט בריטניה, ב 1973. הוא זכה במספר פרסים ומציג בתערוכות רבות ברחבי העולם.

למברטה (צילום יחצ)

הכותבת היא שולמית ישראל, מנהלת ואוצרת בבלוג האמנות shlulit, המציג אמנות טובה מהארץ ומהעולם.

פסנתר (צילום יחצ)

אולי יעניין אותך גם...