מוזיאון תל אביב לאמנות (צילום גיא יחיאלי)

יום המוזיאונים כבר כאן והמוזיאונים בארץ פותחים דלתות ווירטואליות

בלי תור: בואו להנות מיום המוזיאונים הבינלאומי, לסייר בין הגלריות, להקשיב להרצאות ולגלות את האמנות שנשארה מאחורי דלתות סגורות בגלל במשבר

כמדי שנה, בחודש מאי חל יום המוזיאונים הבינלאומי, השנה נציין את היום הזה תחת התמה "מוזיאונים: מרחבים של שוויון ורב תרבותיות" החוגגת את מגוון הפרספקטיבות המרכיבות את הקהילה. היום הזה מציין את חשיבותם של המוזיאונים והתרבות בחיינו, במטרה לחשוף את הציבור הרחב לתכנים ולהרחיב את אופקיו. כידוע, המאבק בנגיף הקורונה לא פסח על מוסדות התרבות והאומנות, אשר נאלצו להיסגר עם פרוץ המשבר והיום יותר מתמיד, אנחנו מכירים בתרומתם לחיינו.

 

בזמן כשכל העולם מנסה להתרגל למציאות החדשה ולהתאים את עצמו למצב, המוזיאונים אינם נשארים מאחור. השנה נחגוג את היום הזה, כמו שכבר התרגלנו, במתכונת קצת אחרת והציבור מוזמן 'לבקר' במוזיאונים, אך הפעם, בצורה מקוונת. לעומת רוב העולם המציין את היום הזה ב-18 למאי, בישראל הוא חל בל"ג בעומר, יום שלישי ה-12 למאי, עם עשרות מוזיאונים אשר פותחים את שעריהם הווירטואליים לשלל פעילויות, סיורים וסדנאות מסלון ביתכם.

להרגיש בחוץ מבפנים (צילום יחצ)

אצלכם בבית

תחת הכותרת 'מוזיאון סגור- מוזמנים להיכנס', מוזיאון ישראל שבירושלים הכין עבורכם סיורים מודרכים על ידי אוצרי התערוכות, סיורים וירטואליים, פודקאסטים, תכנים והפעלות המותאמים לילדים. בין הסיורים המודרכים לכדה את עינינו התערוכה 'כסאות מתבודדים', המתקשרת לגמרי במקרה לרוח התקופה. תערוכה החוקרת את תופעת ההתבודדות של חסידי ברסלב ביערות ישראל ואת הכיסאות המשמשים אותם לכך. היא משלבת צילומים, אשר נאספו במהלך 8 השנים האחרונות לצד כסאות של מעצבים עכשוויים.

 

גם מוזיאון תל אביב לאומנות מזמין אתכם להישאר מחוברים מהבית. שידורים ישירים, פעילויות לכל המשפחה וסיורים וירטואליים בתלת ממד צפויים להיות נגישים בפלטפורמות הדיגיטליות של המוזיאון. ביניהם, תוכלו להנות מסיור מודרך על ידי אוצרי תערוכת הדגל של המוזיאון המציגה את עבודותיו של האמן האמריקני השנוי במחלוקת, ג'ף קונס.

ג'ף קונס, כלב-בלון (כתום), 1994–2000 . (צילום אלעד שריג)

במוז"א עתידה להתקיים לראשונה הביאנלה לאומנויות ועיצוב בתל אביב הנושאת את השם 'גוף ראשון – טבע שני'. הביאנלה מציגה תמונת מצב עדכנית של תחומי האומנות והעיצוב בדגש על קרמיקה, זכוכית, צורפות, טקסטיל ונייר. לנוכח ההגבלות, נפתח 'B בלוג', בלוג חדש המציג קטעי וידאו ותמונות של העבודות המוצגות, כמו גם, ראיונות ופודקאסטים המביאים הצצה אל תהליכי היצירה.

לא רק אומנות

העולם מצחיק אז צוחקים, לא? במוזיאון העם היהודי בבית התפוצות צפויים להתקיים סיורים אינטראקטיביים בשידור חי מעמוד הפייסבוק. כחלק מהסיור תוכלו לבקר בתערוכה 'ויהי צחוק: הומור יהודי מסביב לעולם' המציגה את הצחוק היהודי משורשיו העממיים ועד ימינו, כי הפוגה קלה לא תזיק לאף אחד.

 

במדעטק בחיפה הכינו פעילות מיוחדת לילדים הכוללת סרטוני ניסויים בנושא אור ואש, הדגמות מדעיות וסדנת קסמים, אשר יהיו זמינים ביום זה באתר המוזיאון. הפעילות כוללת רשימת מוצרים פשוטה שתאפשר לכם להנות ולהשתתף גם מהבית.

הפתעות במוז"א (צילום יחצ)

אז עד שנוכל לחזור ולשוטט בין כתלי המוזיאון, לספוג אווירה ולהתרשם מהיצירות מקרוב, נמשיך למצוא דרכים יצירתיות להמשיך ולחגוג את התרבות בחיינו ולהביא את התכנים אליכם לסלון.

לפרטים נוספים ורשימת המוזיאונים המלאה מוזמנים להיכנס לאתר איגוד המוזיאונים ואיקו"ם ישראל.

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו ספר לנו? כתבו לנו ~>

לימים כחולים יותר (צילום יחצ)

אולי יעניין אותך גם...