ג'ף קונס, מוזיאון תל אביב (יחצ)

האמן הפרובוקטיבי ג'ף קונס לא יגיע לארץ כמתוכנן

קונס, שיצירותיו נחשבות כיקרות בהיסטוריה, לא יגיע לפתיחת התערוכה שלו במוזיאון תל אביב בשבוע הבא. במקביל, סצנת האמנות פעילה כתמיד

קונס בישראל

לראשונה בישראל, תוצג בארץ תערוכת יחיד של האמן האמריקאי ג'ף קונס. בתערוכה 'ג'ף קונס: ערך מוחלט. עבודות נבחרות מאוסף מוגרבי' יוצגו מבחר עבודות גדולות ממדים מתקופות שונות לאורך הקריירה של קונס, משנות השמונים ועד היום. התערוכה, תפתח במוזיאון תל אביב לאמנות ביום שלישי, 10/3, בנוכחות האמן ג'ף קונס שיגיע לראשונה לישראל. קונס, נחשב לאמן החי שעבודותיו הן היקרות ביותר בהיסטוריה.

/// אוצר: דורון רבינא. אוצרת משנה: שחר מולכו. עד: 10/10.

Hulk Rock ©Photo- Tom Powel Imaging
Bear and Policeman arch

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

דברי דפוס

במוזיאון הרמן שטרוק, נפתחה בשבוע שעבר התערוכה 'הדפס להמונים'. התערוכה, כוללת עבודות דו ממדיות, תלת ממדיות ומיצבים שנוצרו בטכניקות ההדפס ומשלבים מדיה שונים. כך נוצר שיח בין היצירות השונות. בעבודות בולט הריבוד העשיר של השפעות תרבותיות ושל סוגי מידע, והן משקפות את האפן שבו מדיום ההדפס יוצר מודל לצורות חדשות ועדכניות של ייצור אמנותי. בין המציגים: דוד עדיקא, גיל יפמן, קרן שפילשר ורחלי שרפשטיין.

/// אוצרות : סבטלנה ריינגולד; לימור אלפרן זרד. עד: 28/10. ארלוזרוב 23, חיפה.

אנה לוקשובנסקי, כלי אוכל, 2019 צילום - אנה לוקשובנסקי 7
רחלי שרפשטיין וקרן שפילשר קרדיט צילום - מיכל גוטסמן (4)

ארבע חדשות

בגלריה לאמנות אום אל-פחם, ייפתח בשבת, 7/3, מקבץ תערוכות חדש שבמסגרתו יוצגו ארבע תערוכות יחיד חדשות. בקומה הראשונה יוצגו: תערוכת צילום חדשה של הצלמת אלישבע סמית (אוצר: יאיר ברק), תערוכה של מבחר מעבודותיה של האמנית חוה מחותן (אוצרת: נוגה מגדל) ותערוכת מיצב חדשה של האמן יעקב חפץ. בקומה העליונה, תוצג תערוכת יחיד של האמן ראפת חטאב (אוצרת: נאוה ט. ברזני). בקומת הכניסה החדשה של הגלריה, תמשיך התערוכה הרטרוספקטיבית מיצירתו רבת השנים של האמן והשייח' הסופי המנוח וליד אבו שקרה.

/// עד: 30/5. 

חוה מחותן, עדים (צילום רן: ארדה)
ראפת חטאב, מתוך 'חמלת חוטב העצים' (יחצ)

מגיבים למציאות

בגלריה גבעון, תפתח מחר, יום חמישי, 5/3, התערוכה הקבוצתית 'חומר למחשבה'. בתערוכה, יוצגו עבודות של אמני הגלריה ואמנים נוספים המגיבים במישרין או בעקיפין ובשלל גישות, למציאות הפוליטית בארץ ולאירועים מכוננים מקום המדינה ועד היום. 

לאה ניקל (צילום: אבי אמסלם)
יגאל תומרקין (צילום: אבי אמסלם)

עבר והווה

ביום חמישי, 12/03, ייפתחו בבית בנימיני מספר תערוכות חדשות. התערוכה הקבוצתית 'רקוויאם לחרסה', שהיא מעין מחווה לתעשייה שלמה שפעלה בישראל ומנתה בתחום הקרמיקה בין שנות ה 50-70 של המאה הקודמת כ 15 מפעלים שונים. (אוצרת: שלומית באומן). התערוכה 'יום יום' של אורן ארבל ונעם טבנקין המתעדים את החיים והסביבה שלהם באמצעות הכלים שלהם כמעצבים. והתערוכה הקבוצתית 'על המדף – מהתעשייתי לאישי' המבקשת לבחון פרשנות וטיפול אישי, אמנותי / עיצובי על צלחות תעשייתיות, גנריות ויום יומיות באפן שלא לוקח בחשבון את גבולות וחוקי השולחן. האמנים והמעצבים נקטו באסטרטגיות שונות בטיפול בצלחות קרמיות שימושיות מן התעשיה והפיכתן למצע לאמירה (אוצרת: עינב ברנס אליאסוב).

/// עד: 2/5. העמל 17, תל אביב.

נחמיה עזז, רקוויום לחרסה (צילום: שי ן-אפרים)
אורן ארבל ונעם טבנקין, יום יום (צילום: אורן ארבל)
תום כהן ונטע אשרי, על המדף (יחצ)

ריקוד הדבורה

ביום ששי, 6/3, תפתח בגלריה אלפרד, התערוכה 'שירת הזכרים' של ליאת דניאלי. לצורך הפרויקט המורכב, עבדה האמנית בשיתוף פעולה עם בעלי מקצוע שונים, ביניהם דבוראי, בונה כלי מיתר ומוזיקאי. התערוכה תוצג בשני מוקדים: על גג מבנה מכון אלפרד ובחלל הגלריה. התערוכה שואבת השראה מדרכן הייחודית של הדבורים ללקט ידע אקוטי דרך חושיהן ולהנחיל אותו לדורות הבאים של הדבורים. קהל המבקרים מוזמן לשוטט, להאזין לרחשים ולהתענג על הריחות. שירת הזכרים היא מבע של זהות, מעין ישות היוצאת מתוך כוורת הסיטאר וממלאת את פנים הגלריה בסודותיה.

/// אוצרת: הדסה כהן. עד: 14/4. שלוש 5, תל אביב.

(צילום: יותם איתן)
(צילום: יותם איתן)

חושך ואור

תערוכת יחיד של הצלמת מירה נחמן נפתחה בסמטת אהרון שלוש 6. בתערוכה, מוצגות תשע עבודות שצולמו, בין היתר, בתל אביב, ניו יורק, ובים המלח, כשהקו ההרמוני המחבר ביניהן הוא האור הבוקע מתוך החשכה. "את המסע שלי בצילום התחלתי לפני כעשור" אומרת נחמן "אני מצלמת בנסיעותיי ברחבי העולם, סדרות שחלקן מתוכננות וחלקן אינטואיטיביות. הצילום חושף ומאיר ובו בזמן מחשיך ומסתיר חלקים מהתמונה, באפן שמותיר מקום לצופה לקחת אותו לעולם האסוציאציות, האינטלקט והרגש שלו, ובאותה עת להתחבר לעולמי שלי".

/// עד: 15/3.

אולי יעניין אותך גם...