מימין קופסת האבוקדו מהאינסטגרם של @momentoboxes, משמאל החנות האלוהית מהאינסטגרם של @yooletta

לו רק הייתי מטוס מנייר: 5 חשבונות אינסטגרם של חנויות ישראליות למוצרי נייר

אנשים שאוהבים מוצרי נייר (Stationary) יודעים שאת האושר הגדול באמת יכולה להביא רק מחברת עם כריכה מטריפה, מחדד מזהב או פוסטר גרפי מהמם עם מסר טקסטואלי עמוק. בואו לגלות את החנויות החשובות בתחום דרך חשבונות האינסטגרם שלהם

1. @pulp_shop

את פאלפ פגשתי לראשונה משיטוט ברחבי האינסטגרם עוד לפני שבכלל ידעתי שזו חנות אמיתית, אפילו שתיים! החנויות התל אביביות, מקדשות את מוצרי הנייר והאקססוריז ושמות דגש על איכות החומר והקשר לאורבניות ולעיר בה הן נמצאות. הם נותנים הרבה במה לשיתופי פעולה עם אמנים ישראלים ומאפשרים למוצר להיות במרכז, כמו שהכי כדאי לעשות כשמדובר בנייר.

2. @papier_paper_art

את פאפייר מצאתי במהלך שנות לימודי, כשכל פריט עיצוב חדש שראיתי אצלם ריגש אותי וכל רעיון אחר ושונה עשה לי רישרוש קל בלב. הייתי באה להסתובב קצת בחנות וחולמת להיות חלק מהדבר ומהמקום הקסום הזה. את החנות המיוחדת הזו, הקימו המעצבות שרון ברונשר ושירן רוקוואי-בחרי על שטחו של בית דפוס תל אביבי ידוע והקשר בין הישן לחדש בהחלט ניכר. החנות, היא צומת של עולמות הנייר, העיצוב הגרפי והטיפוגרפיה יחד עם שחור, לבן, כסף, זהב ומה שביניהם. מעבר לניירות, יומנים ומוצרי בד, מוצגים בחנות גם פריטי וינטג' ישנים המתקשרים לעולם הנייר והדפוס כמו גם שיתופי פעולה יפהפיים עם אמנים משתנים.

3. @arinook

נוק היתה הגילוי האחרון שלי. בשנתיים האחרונות, הלכתי וחזרתי ועברתי על פני החנות עשרות, אם לא מאות פעמים בדרכי לשיעורי ספורט כאלה ואחרים בכיכר רבין. נוק, הפכה להיות העצירה בדרך ל- או נקודת ההתרגשות בדרך מ- אבל תמיד מקום חשוב לעצור בו. האווירה היפנית, עם בדי הפורושיקי ובובות הקוקשי, כלי האיור וקיפולי הנייר, ניירות הוואשי וכמובן הוואשי טייפ (זו כבר אהבה מסיפור אחר), עושה כיף להסתובב בחנות הקטנה, הלוך וחזור, ולגלות עוד ועוד דברים חדשים. אנשים, לפעמים טועים לחשוב, שאהבה למוצרי נייר מסתיימת במחברת יפה ועיפרון מגניב, אבל היא גולשת לכל כך הרבה תחומים אחרים ונוק בהחלט מוכיחה זאת.

4. @yooletta

אני מודה ומתוודה שלחנויות של יולטה אני חוששת להיכנס. יש לי פחד לא מוסבר שאני בטעות, בלי לשים לב, אקנה את כל החנות ואף אחד לא יוכל לעצור אותי. אז הביקורים, בדרך כלל מאוד מדודים ולמרות זאת, לוקחים שעות. כי אם לא ליטפתם כל מותג בנפרד, זה לא נחשב שהייתם שם. עמי גואטה ואסף יולזרי הקימו את יולטה לאחר שכבר לא היה מקום בביתם להכיל את פריטי הנייר שאספו בכל העולם. את דרכי האיסוף והליקוט שלהם, הם הפכו לבוטיק נייר שאין כמותו. הם מייבאים מותגי חו"ל רבים, טובים ובעיקר מדויקים, מקדמים יצירה ישראלית והכי חשוב, הם פשוט בית לאוהבי הנייר הישראלים.

5. @momentoboxes

לא זוכרת איפה ראיתי לראשונה את הקופסאות של מומנטו, רק זוכרת שכשראיתי אותן לראשונה לבי החסיר פעימה. לקבל מארז מוצרי נייר אחת לחודש בדואר? כל חודש בנושא אחר? יש מצב שמישהו מגן עדן בטעות נפל פה בתל אביב. בכל מקרה, אין ממש מה להרחיב בנושא. כל חודש, קופסה בנושא אחר של מוצרי נייר חדשים מגיעים אליכם הביתה. אם זה לא אושר, מה כן? אני רק מחכה שמישהו כבר יקנה לי את המנוי השנתי כדי שאני אפסיק לבכות בכל פעם שאני מפספסת אחת.

אולי יעניין אותך גם...