ספירת מלאי, דניאל שכטר, המכללה האקדמית הדסה (יחצ)

ביום שאחרי: תערוכה מגלה מה קורה לסטודנטים בתום הלימודים

שתי תערוכות, מעבדה חדשה ותואר יחיד מסוגו בישראל - זה מה שקורה באקדמיה ממש עכשיו

לכל הכיוונים

בגלריה עזריאלי, של המכללה האקדמית הדסה, נפתחה התערוכה 'ספירת מלאי'. בתערוכה, מציגים עשרים ושניים בוגרים ובוגרות מצטיינים מלימודי עיצוב תעשייתי מכליל ותקשורת צילומית, שסיימו את לימודיהם בחמש השנים האחרונות. העבודות מסמנות כיוונים רבים ושונים בהם בוחרים ללכת בוגרי המכללה. הן מציגות מגוון רחב, כמעט אקלקטי, של תחומי עשייה מעולמות העיצוב והצילום.

אך לצד השוני, ישנו גם בסיס משותף רחב: רגישות חברתית, גישה ששמה את האדם במרכז, התייחסות לרקעים תרבותיים וניסיון לפענח ולהבין לעומק צרכים אנושיים. זוהי גישה שבבסיסה העמקה מחקרית וחיפוש מתמיד אחר התמונה הרחבה. התערוכה מנסה להביא לקדמת הבמה את הקולות האישיים של היוצרים, ולתת מענה לשאלות כמו מה קורה לאחר הלימודים, כיצד ממשיכים, לאן ומדוע?

/// אוצרת: טל שוורץ. עד: 27/3. הנביאים 39, ירושלים.

יקטרינה בורינדין, duo (יחצ)
אילן זרביב, אופנה בפריז (יחצ)

עדיין לא רשומים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

בניין הארץ

הפקולטה לאומנויות, המדרשה מציגה בקמפוס את התערוכה 'סאהר מיעארי / טרופיקל היט' כאות תמיכה באמן בוגר המדרשה. התערוכה, עוסקת במשמעותו של בית ובסוגיות של שייכות והזדהות של הפרט עם המקום, ומנכיחה את הבונים הנוכחיים של הארץ / המקום.

מיעארי מחבר בין שלוש עבודות שהוצגו בעבר, אך מעולם לא יחד, ועושה שימוש בחומרים הלקוחים משפת הבניין. הוא  מאותת על המורכבות והטעינות של מה שיכול להיתפס כאלמנטים ארכיטקטוניים ותו לא. הבנייה בעבודות לוקחת בחשבון את מושג הבית הישראלי, ומזכירה את מעמד האזרח הערבי במדינה, כי הבונה הוא לא החלוץ העברי אלא הפועל הערבי. עבורו, בחינת שני הנרטיבים: העברי החלוצי והפועל הפלסטיני, מחברת את הווייתם המשותפת.

/// אוצר: גיא בן נר. עד: 29/2. קמפוס המדרשה.

משמעות של בית (צילום: יגאל פרדו)
וסודיות של שייכות (צילום: יגאל פרדו)

מה במעבדה

המרכז האקדמי לעיצוב וחינוך ויצו חיפה משיק מעבדת מחקר חדשה המשלבת חינוך וטכנולוגיה. מעבדת המחקר, כוללת אמצעים טכנולוגיים מתקדמים כמו סורקים ומדפסות תלת ממד, מכונת כרסום (CNC), מכונת חיתוך בלייזר, ציוד אלקטרוני ועוד. המעבדה, שהוקמה בתמיכתן של נשות ויצו קנדה בהשקעה של כחצי מיליון שקלים, תעניק מענה לסטודנטים בבואם לחקור וליצור במסגרת הלימודים במחלקות העיצוב השונות.

כבר החודש, הגיע למעבדה חוקר מאוניברסיטת יוטה בארצות הברית במטרה ליצור מחקר משותף בתחום. כמו כן, העמיד המרכז, יחד עם קרן דודיק פרידמן כ 400,000 שקלים לצורך קידום מחקרים במעבדה. בנוסף, במסגרת שיתוף פעולה עם חברת סימנס העולמית, הסטודנטים ילמדו וישתמשו בתוכנות עיצוב מתקדמות ביניהן תוכנת Solid edge, המאפשרת תכנון מרחבי בעולמות העיצוב והאדריכלות.

נוי ויניק, הדפסות תלת ממד (יחצ)

תואר חדש

קרן אדמונד דה רוטשילד תתמוך בתכנית לימודים חדשה, ראשונה מסוגה בישראל לתואר שני בלימודי תרבות, של המכללה האקדמית ספיר. תכנית לימודים, שתחל לפעול במרץ 2020, תהיה בדגש על מנהיגות ויזמות בתרבות. התכנית, תציע מסגרת ייחודית ובלעדית, בנתיב המוביל לפריצת דרך בפעילות ובמחקר בתחומי התרבות והיא תהיה התכנית האקדמית היחידה מסוגה בארץ. מטרתה של התכנית, היא פיתוח מנהיגות אינטלקטואלית ומקצועית, על ידי שילוב בין לימודים עיוניים בתחום לימודי התרבות, המקנים השכלה בתחומי התרבות (Cultural Studies) ולימודים בדגש על מנהיגות ויזמות תרבות, שמקנים מיומנויות מקצועיות עדכניות בפיתוח יכולות מנהיגות (Cultural Leadership).

התכנית, תפעל בשיתוף עם גופי תרבות מובילים בישראל ובסיוע מנטורים בעלי ניסיון בתחום, ותכלול גם כנס מקצועי בינלאומי בתחום מנהיגות התרבות. בהתאם לחזון קרן אדמונד דה רוטשילד לחיבור בין השכלה גבוהה לתעסוקה, יפעל במסגרת התואר מרכז השמה לבוגרי התכנית, לצורך השמה אקטיבית, ליצירת רשת בוגרים וליצירת קהילה מקצועית של מעסיקים בתחום.

מרכז אדמונד דה רוטשילד (צילום: אסף פינצ'וק)

אולי יעניין אותך גם...