קול קורא לשבוע העיצוב 2020, בית הנסן (יחצ)

סצנת העיצוב רותחת: אורח חשוב מאוד, שבוע העיצוב ופסטיבל הריסה

מסתבר, שבזמן שאנחנו דואגות להביא לכם חדשות רותחות מערי העיצוב בחו"ל, גם במדינה הקטנה שלנו קורים המון דברים מרתקים וטובים. הנה כמה מהאירועים שלא תרצו להחמיץ במרחק נסיעה קצרה מהבית

איש חשוב מאוד

מרכוס פיירס, עורך מגזין העיצוב המקוון Dezeen, ומהאנשים המשפיעים בעולם האדריכלות והעיצוב, יגיע בקרוב לביקור קצר בארץ. במסגרת הביקור, יהיה פיירס אורח של אירוע העיצוב החדש HOMEXPO שיתקיים בתחילת מרץ באקספו תל אביב, בו הוא יעביר הרצאה (בחסות קוסנטינו) בפני 500 אדריכלים ואנשי מקצוע. 

פיירס יעמוד גם בראש חבר השופטים בתחרות עיצוב חדשה של קוסנטינו במסגרתה היא מזמינה אדריכלים, מעצבי פנים ואנשי הום סטיילינג להגיש את מועמדותם לפרס אסתטיקה בעיצוב ואדריכלות. המועמדים, מוזמנים להגיש פרויקטים קיימים בהם משולבים מוצרי החברה ונוכחת חדשנות יצירתית, חשיבה עיצובית ופונקציונאליות. הזוכה בתחרות, יזכה במפגש היכרות איתו. עשרת הפרויקטים במקומות הראשונים יוצגו בתערוכה. אנחנו כבר סופרות את הימים לפגישה איתו.

מרכוס פיירס, איש חשוב מאוד (יחצ)

קול קורא לשבוע העיצוב

בית הנסן הוציא השבוע קול קורא לקראת האירוע השנתי של שבוע העיצוב ירושלים. השנה, יתקיים שבוע העיצוב בתאריכים 18-25/6 ויפעל תחת הנושא 'קרקסהבריחה' (שם זמני). כברניטי האירוע, ינסו להתמודד עם אסקפיזם – פעולה כל כך אופיינית בימינו. הקרקר שמציע שבוע העיצוב ירושלים 2020, הוא מטפורה לבחינת נושא האסקפיזם מתוך הפריזמה של העיצוב.

זירת עיצוב השוק-כיכר המהפכה-הדמיה (8)1

שבוע העיצוב ירושלים קורא למעצבות ומעצבים מכל התחומים, להגיש הצעות לעבודות קיימות או חדשות העוסקות בטווח שבין אסקפיזם לעיצוב. העבודות יכולות להיות בכל קנה מידה גמיש, כעבודות בודדות, פרויקטים רחבים, מיצבים, תערוכות, פרפורמנס, עבודות חוץ ועוד. הצעות שיקחו בחשבון את הקשר בין קרקס, עיצוב ואסקיפיזם, יזכו לדגש מיוחד.

אז, זה הזמן להתחיל לדמיין את האוהל המרכזי, חיות ותהלוכה, את הפריק שואו, היריד והמיסטיקה שאופפת את הקרקס וסביבתו. התערוכה המרכזית, כך מבטיחים המארגנים, תבחן את נושא האסקפיזם דרך פריזמות של טכנולוגיה, טבע, בידור, נרקוטיקה, מבנים חברתיים, ועוד. הצעות לחלק זה לא צריכות להתייחס בהכרח לנושא הקרקס.

בית הנסן, שבוע העיצוב 2019 (יחצ)

רוצים שינוי

אירוע אומנות חסר תקדים יתקיים בזמן ההריסה והבנייה המחודשת של בית הקהילה הגאה. בתחילת אפריל, תפרד הקהילה מהמבנה ששימש לה בית במשך 12 שנים. בניית מרכז גאה חדש, שיותאם לצורכי הקהילה, יהיה מהגדולים והמושקעים בעולם ולכן הוא מהווה נקודת ציון משמעותית בחייה. בתקופת ההריסה והבנייה, יוסב המרכז הגאה כולו לאולמות תצוגה של אמנות עכשווית מתחומים ומדיה שונים. בתערוכות ישתתפו אמנים וותיקים וידועים ואמנים בראשית דרכם.

המרכז, שם לו למטרה לקרב בין חלקי הפסיפס השונים המרכיבים את הקהילה ותושבי העיר, וכך, ישמח לקבל הצעות של עבודות קיימות או חדשות, לעבודת קיר מיוחדת בתוך או מחוץ למרכז הגאה, לעיצוב מרחב פנים, לעבודת פיסול במרחב גן מאיר, לעבודת חוץ, מיצב תלוי מקום ברחבי גן מאיר או המרכז הגאה, למיצג, פרפורמנס, מופע דראג וכד’ בכלל חללי המרכז, להקראת שירה או סיפורת, לרעיון מקורי – איך את/ה הייתם רוצים להיפרד מהמרכז הגאה? (אוצרים: ליאב מזרחי ועוז זלוף. הפקה: fine productions).

מסיבת הריסה (יחצ)

אולי יעניין אותך גם...