גושי הבטון בדרך לניו יורק, תמונה: יח"צ

אתם קוראים נכון, גושי בטון ירחפו בשמי הטיימס סקוור בחודש הקרוב

התערוכה הציבורית הדיגיטלית הגדולה בעולם תציג במהלך החודש יצירה שבוחנת את יחסינו לכדור הארץ ונותנת תקווה לעתיד

ה'טיימס סקוור ארטס' היא פלטפורמת אומנות אורבנית ייחודית לפרפורמנס עכשווי ואמנות חזותית. במהלך חודש דצמבר הקרוב היא תארח את צמד העיצוב ההולנדי DRIFT. כחלק מה-'Midnight Moment', תערוכת האמנות הדיגיטלית הגדולה בעולם, בכל יום בשעה 23:57 בדיוק ועד חצות תשודר יצירה קינטית וחווייתית על גבי מעל לשמונים שלטי חוצות אלקטרונים במקום הכי מרכזי שיש, ברחבי הטיימס סקוור כמובן.

 

Lonneke Gordijn ו-Ralph Nauta, מי שעומד מאחורי סטודיו DRIFT, יחד עם יוצר הסרטים Sil van der Woerd יציגו עבודה בשם 'DRIFTERS', יצירה שמחברת בין התנהגויות אנושיות, טכנולוגיה מתקדמת והטבע. DRIFT הוא סטודיו מולטי דיסציפלינרי, שיוצר פסלים, מיצבים והופעות פרפורמנס, דרכם הם מעלים שאלות חשובות על משמעות החיים וחוקרים תרחישים חיוביים לעתיד. הם מבטאים את תופעות הטבע באמצעות טכנולוגיה מתקדמת בעבודות הבוחנות את התהליכים של כדור הארץ ומחדשות את הקשר שלנו אליו.

חלופות אפשריות, תמונה: יח"צ
מפגש בין מעשה אדם לטבע, תמונה: יח"צ

גושי הבטון האייקונים של הצמד, סמל לסביבה האורבנית הבנויה, ירחפו הפעם מעל הנופים הסוריאליסטים של הרי סקוטלנד. אלמנט הבטון בסרט נראה כאילו מחפש הקשר או מהות בעולם שאינו שייך אליו. החיבור בין הנוף הטבעי הפראי והאלמנטים הגיאומטריים מעשה ידי אדם, מתנגשים ביצירה ובוחנים מחדש את התרבות שלנו, את הדרך בה אנחנו תופסים את הסביבה.

Drifters, תמונה: יח"צ
סוריאליזם, תמונה: יח"צ
תקווה לעתיד, תמונה:יח"צ

העבודה מוצגת בימים האלה במסגרת תערוכה בשם 'Fragile Future' בגלריית Shed, שלוקחת את הצופים למסע בחיפוש האוניברסאלי אחר המקורות. תערוכה שמשלבת סאונד, תנועה ווידאו המורכבת ממספר מיצבים שמעניקים נקודת מבט אלטרנטיבית לדרך שאנחנו רואים את כוכב הלכת שלנו. כל עוברי האורח הליליים בטייס סקוור, הכיכר האייקונית והמרכזית בניו יורק, יוכלו להנות החודש מהעבודה החדשנית והאינטראקטיבית של הצמד, עבודה שמציעה חלופות אפשריות לעולם שלנו עם תקווה לעתיד.

אולי יעניין אותך גם...