אירועי PHOTO IS:RAEL, צילום: ורדה כרמלי

רוצים שינוי: תערוכה באורך קילומטר תוצג על החומה המשוגעת

"כל מה שמפחיד אותנו גם מדליק אותנו ומעורר בנו צורך לא להישאר בבית אלא ליצור ולהילחם ולהשמיע את הקול שלנו" אומר אייל לנדסמן, מנכ"ל ומנהל אמנותי של PHOTO IS:RAEL

פסטיבל הצילום ה 8 של PHOTO IS:RAEL יוצא לדרך ביום שני הבא, 9/11, ויתקיים עד ה 21/11. הפסטיבל, שיתקיים תחת הנושא, שנבחר עוד טרם פרוץ מגפת הקורונה, הינו 'שינוי / טרנספורמציה'.

הפעם, ולראשונה, ישנה הפסטיבל פורמט ויתקיים כאירוע חוצות נודד בתוספת של תכנית בינלאומית מקוונת שבה עשרות תערוכות, עשרות משתתפים מרחבי העולם (אוצרים, מנהלי מוסדות תרבות ויותרים שונים) ופרויקטים חברתיים. כחלק מהותי של האירועים, וכדי שנוכל ליהנות מהצילומים לא רק דרך מסך המחשב, הפסטיבל יוצג על פני החומה שמקיפה היום את כיכר המדינה בתל אביב באורך תצודה כולל של כמעט קילומטר (מייסד ומנהל אמנותי: אייל לנדסמן / אוצרת ראשית: מיה ענר).

קבלו הצצה:

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

אתגרים ופתרונות

כמו בכל תחומי התרבות והיצירה, גם סצנת הצילום עומדת בפני אתגרים לא מוכרים וצריכה, מן הסתם, להתאים את עצמה לנורמלי החדש. כמענה לתקופה, פיתו אנשי הפסטיבל פורמט חדש בטוח, שיהיה נגיש וחינמי לקהל הרחב. השנה שלא כמו בעבר, תערוכת הצילום הפיזית תהפוך לנודדת וכך תונגש לקהל גם בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית של ישראל.

(צילום: Rafal Milach)
(צילום: דניאלה מרוז)

תכנית חינמית

כדי להקנות לאירועי הפסטיבל תוספת של עומק, מחשבה ומחקר, הם ילוו בתוכנית מקוונת בינלאומית, מגוונת, שתתן במה לדוברים ודוברות מרחבי העולם. כך, ייתפתו עולמות של שיח בין יוצרים ואנשי מקצוע בתחום התרבות והצילום. התוכנית תכלול הרצאות, פאנלים, ושיחי אמן שיהיו פתוחים לקהל הרחב ללא עלות.

(צילום: ענבל אשוח)
(צילום: דרורית צ׳צ׳יק)

תגידו צ'יז

הפסטיבל ה 8, ינסה לבחון את המונח 'שינוי / טרנספורמציה' ממגוון זוויות ופרשנויות ובדרכים מקוריות בהן ניתן לייצגו בצילום או במדיה אחרים. 

באירוע יוצגו תערוכות יחיד, חשיפת צילומים חדשים, עבודות של מיטב הצלמים זוכי התחרויות היוקרתיות בתחום, שיתופי פעולה, תערוכת הנושא של הפסטיבל – תולדה של קול קורא, צילומי הפיינליסטים בתחרות מיתר למצוינות בצילום, תערוכות חברתיות ועוד. 

(צילום: אושרי חיון)
(צילום: עדו הרטמן)

יריית הפתיחה של הפסטיבל, תתקיים ביום שני, 9/11, ב 20:00, עם הצלם הבריטי האגדי מרטין פאר. באירוע, הוא יספר על חמישים שנות פעילותו בתחום הצילום בבריטניה בנוסף על היותו אוצר ועורך ספרים. 

(צילום: ז׳אן מרי)

אולי יעניין אותך גם...