נעה גבע, עיצוב פנים, אטריום (יחצ)

שווה להכיר: 6 מצטיינים מהמכון הטכנולוגי חולון

משמעות קיומית, מיני קונפליקטים ויחסים אישיים ואנושיים העסיקו את הסטודנטים שלא יכלו להישאר אדישים למצב. לכו לראות

גם במכון הטכנולוגי חולון, יצר משבר הקורונה הזדמנות חדשה ומסעירה עבור הסטודנטים. המצב החדש והלא מוכר, הביא סטודנטים רבים לעסוק, באפן טבעי, בפתרונות ללחץ וחרדה, שמירה על הסביבה ותרומה לקהילה. רבים מהסטודנטים עסקו בחיפוש אחר המשמעות לקיום, קונפליקטים חברתיים, סוגיות גלובליות ופוליטיות והרבה סיפורים אישיים ואנושיים.

"היכולת להגיב למצב משתנה הייתה ותהיה אחת החוזקות של העוסקים בעיצוב" אמר פרופ' דוד ראבד, דקאן הפקולטה לעיצוב "פרויקטי הגמר, היוו אתגר אקסטרים משמעותי במעבר הזה. מעבר להתאמת מערך הקשרים האקדמיים, האישיים והאנושיים נדרשה עבודה, התמסרות ורמת מחויבות וקדימות לא שגרתית שלא חווינו קודם".

תערוכת המחלקה לעיצוב פנים תתקיים בקולוסיאום עד ה 20/8.  

תערוכת המחלקה לעיצוב תעשייתי, תתקיים ב-HIT בסדנה הכבדה, בתאריכים 20-28/8.

תערוכת המחלקה לתקשורת חזותית, תתקיים באברהם הוסטל, בתאריכים 6-12/9.  

עיצוב פנים

לינוי ישר – גשרי שוק

כתושבת העיר פתח תקווה, הרגישה לינוי צורך לייצר חידושים בעיר הוותיקה. שוק העיר, הממוקם באזור מרכזי, אמנם מצליח לשמור על אופיו הייחודי, אבל הוא מושך אליו בעיקר את וותיקי העיר. לכן, ההתמקדות בו, נעשתה במטרה לייצר שם חוויה חדשה שעדיין שומרת על המצב הקיים, אך מוסיפה לה רבדים חדשים ומחברת גם את הצעירים אל המקום.

הפרויקט מציע מתחם בילוי אורבני, המשלב את השוק העירוני המסורתי יחד עם מקומות בילוי עדכניים כמו בתי קפה, מסעדות וברים. כמו כן, מציע הפרויקט תמיכה בעסקים ישנים לצד חדשים ומיזוג בין צעירים למבוגרים. עוד, הוא נותן במה לאומנות ולמוזיקה מקומית באמצעות מיתוג השוק כסמן תנועה המאחד בין אוכלוסיות.

רחוב השוק (יחצ)
והכיכר (יחצ)

נועה גבע – apart hotel

המלון העירוני של גבע, מבוסס על תכנון פנים ותפיסה חדשה של מגורים לטווח ארוך מתוך דפוס פעילות וחוויה של מלון. הפרויקט, מציע אלטרנטיבה חדשנית לאירוח ותיירות ועובד באופן שלא שולל את שאר מרכיבי העיר בתמורה לאירוח. גבע, בחרה להתמקם במבנה תעשייתי בדרום תל אביב, בקיבוץ גלויות 45, ולהשתחרר מהפרדיגמה העולה ממבניי תעשייה, במטרה לעורר שטחים אבודים בעיר ולהשיב אותם אל השיח והשלד העירוני.

חדר לדוגמא (יחצ)
אטריום (יחצ)

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

עיצוב תעשייתי

זהר סאלי – holding smoke

פרויקט שמטרתו להעצים את פוטנציאל השילוב שבין טקסטיל וקרמיקה, תוך פיתוח תהליך חדש המאפשר לייצר אובייקטים בעלי נראות ייחודית בשיטה חצי אוטומטית. הפרויקט, שהחל באחד הקורסים לקרמיקה, העמיק  כשסאלי בחרה לחקור את השילוב שבין הטקסטיל לקרמיקה. אם בעבודות קודמות הועתקו הטקסטורה והנראות של הטקסטיל אל תוך הקרמיקה, כאן החליטה סאלי שיש להשתמש באפשרויות התלת מימדיות של הטקסטיל כדי להשפיע על תהליך היציקה בקרמיקה.

הפיתוח דרש המצאה והתאמה מחדש של מושגים בעולם הקרמיקה, מה שיצר תהליך חדש שבסופו נוצרו אובייקטים בעלי נראות ייחודית, המטעה את הצופה לחשוב שכלל לא מדובר ביציקות קשיחות.

נראות ייחודית (יחצ)
ומטעה (יחצ)

מאור בזנר – Biopod

בזנר פיתח טכניקה חדשה ליצירת בתי גידול לביולוגיה ימית בתשתיות בטון. נכון להיום 60% מהאנושות חיה לאורך קווי החוף, 70% מאותן תשתיות דוגמת גשרים, נמלים ושוברי גלים עשויות מבטון. הצבת בטון בתוך הים מפרה את האיזון העדין של המערכות האקולוגיות לאורך קווי החוף. 

בזנר חבר לחברת אקונקריט, המייצרת תוסף המוריד את רמת ה-PH של הבטון ועיצב שיטה לשלב פני שטח המעודדים צמיחת אקולוגיה ימית בתשתיות ימיות – הן בפני השטח החיצוניים והן בחללים פנימיים בבטון, וכל זאת בשיטה שלא מחייבת לשנות את תהליך היציקה הרגיל של תשתיות אלו. כך, במקום ליצור תשתיות בטון שמפרות את האיזון של המערכת האקולוגית שבה הן מוצבות, ניתן בעזרת סט החוקים שהוא יצר, להפחית משמעותית את הפגיעה ואפילו לשקם מערכות שנפגע מהפרת האיזון. 

טכניקה חדשה (יחצ)
ליצירת בתי גידול (יחצ)

עיצוב תקשורת חזותית

אבישי פרחי – Moodernisation

הפרויקט עוסק באורח החיים המודרני וכל מה שמתלווה אליו. הנושא מוצג דרך מדיום של וידאו קליפ המלווה במוסיקה מקורית ללא מילים. הפרויקט מעמיד מראה מול המודרניזציה ההולכת וגוברת מדור לדור ושואל מה הן הסכנות והבעיות שהיא מביאה, לצד ההתקדמות הטכנולוגית שאנו חווים בדורות האחרונים.

הווידאו, עוקב אחר אדם מודרני ושגרתי ביום מודרני ושגרתי מהבוקר ועד הלילה. דרך סדר היום שלו והתחנות השונות ביום שלו, אנו מקבלים מושג על איך נראים החיים של רבים מאיתנו או איך הם הולכים להראות בעתיד הקרוב. הפרויקט נעשה במטרה ליצור רגש ולעורר מחשבה אצל הצופה ולא להעביר ביקורת בוטה וספציפית על אורח חיים כזה או אחר.

מודרניזציה (יחצ)
והתקדמות טכנולוגית (יחצ)

יקיר מרדכי – PI

על ציניות בפוליטיקה נאמר הרבה. אידיאולוגיות וערכים הוחלפו בטרנדים ומנדטים. הפרויקט מציג מערכת לניהול קמפיינים פוליטיים מבוססי Personal Targeting. המערכת מאפשרת לייצר למועמד מיתוג פוליטי פרסונאלי, אותו ניתן לטרגט לקהלי יעד ספציפיים. כל מצביע פוטנציאלי, יקבל את המועמד שלו בדיוק כפי שהיה רוצה לראותו.

רבים מקשרים את ניצחונו של טרמפ בבחירות שנת 2016, למעורבותם של Cambridge Analytic בניהול הקמפיין. בעזרת בינה מלאכותית וניתוח אופי של 200 מיליוני אזרחים, הצליחה החברה לטרגט בעלי זכות הצבעה ולשנות את עמדתם הפוליטית כדי שיצביעו לטרמפ. הפרויקט, עוסק במחקר על פרסונליזציה ופרטיות לצד העיצוב בעולם הפוליטי. שילוב שכבר היום משפיע באופן ישיר על יסודות הדמוקרטיה כפי שאנו מכירים אותה.

מיתוג פוליטי (יחצ)
מטורגט קהלים (יחצ)

אולי יעניין אותך גם...