קורל גולדמן, מכירים, תקשורת חזותית במרחבי פנים (יחצ)

מעצבים חינוך: בחרנו 4 פרויקטים של בוגרי המכללה למנהל

השנה, הלכו במכללה על פרויקט חינוכי וחברתי בשיתוף עיריית ירושלים במטרה לעצב את מרחבי הלמידה של העתיד. לא תלכו לראות?

השנה, בחרו בבית הספר לעיצוב וחדשנות במכללה למינהל ללכת על פרויקט אחיד וייחודי עבור כל הסטודנטים ובחרו לכנות אותו 'מעצבים חינוך'. הפרויקט, חינוכי וחברתי, הוא בשיתוף עיריית ירושלים – מנהל החינוך. החיבור בין שני הגופים, הוביל  לשיתוף פעולה שנתי עבור הלומדים לימודי עיצוב פנים ותקשורת חזותית במרחב. הסטודנטים, יצאו למסע מרתק בירושלים במטרה לחקור, לתצפת, ללמוד, לראיין ולעצב את מרחבי ההוראה והלמידה של העתיד. זוהי נקודת המפתח ליצירה של שיח המחבר את כל העושים במלאכה ומאפשר דיוק בשאלות חשובות שיעסיקו את כולנו בעתיד.

מתוך התערוכה במוזיאון ישראל (צילום: יחצ)

תערוכת 'מעצבים חינוך' מוצגת השנה במוזיאון ישראל ותהיה פתוחה כל יום עד 12/8. שדרות רופין 11, הקריה ירושלים.

ימים א'-ה': 09:00-17:00. יש להרשם מראש

ואפשר גם לצפות בה בסיור וירטואלי.

מתוך תערוכת הבוגרים (צילום יחצ)

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

עיצוב פנים

מאיה לבני – INSIDEOUT

הפרויקט עוסק בסוגיית המרחב הבית ספרי בבית ספר 'ראשית' הדוגל באינטגרציה חינוכית, אהבת הארץ והסביבה. הוא בוחן את חללי התווך הקיימים בביה"ס (מסדרונות, מבואות, חצר וכו') הנמצאים בין האזורים המוגדרים (כיתות), וכיצד באמצעות התערבות באזורים אלו, ניתן לטשטש את הגבולות בין למידה ומשחק ולאפשר למידה חדשה בחללי התווך.

"חללי ההתערבות בהם פעלתי, הם המסדרונות והחצרות בקומת הקרקע. בחרתי להיצמד לתפישה האקולוגית שבית הספר מקדם, לדבוק במאפיין זה בעיצובי ולשלב את הטבע והחוץ עם פנים ביה"ס והשגרה היומית בו" אומרת לבני "את זה עשיתי, על ידי יצירת מהלך סגור העובר בתוך מבנה בית הספר וממשיך באזור החצר ונכנס חזרה למבנה. מהלך זה יוצר תנועתיות, מגדיר אזורים חדשים ושם דגש על שימוש בחומרים טבעיים".

אינטגרציה חברתית (יחצ)
ואהבת הארץ (יחצ)

שלי אהרון – Between

נקודת המוצא האינטלקטואלית של הפרויקט היא התייחסות לגבולות הקיימים במרחב בית הספר לאמנויות דרך בחינת גבולות פיזיים, גבולות מנטאליים, גבולות בין חללי למידה ומעבר וגבול בין הסובייקטים במרחב משותף.

"האסטרטגיה של הרחבת הגבול בין הכיתה למסדרון והפיכתו לנפח, מאפשרת יצירה של חללים המשמשים את שני צידיו" אומרת אהרון "המטרה היא, לייצר הזדמנות חדשה בתוך הגבולות, המקנה משמעות חינוכית וחווייתית ומאפשרת חללי שהייה. בנוסף, רציתי להניע לשינוי ומשמעות חדשה מהגבול המרחבי החדש אל החללים המשיקים לו". 

מסדרון, כיתה וסיטואציות (יחצ)
וקצת יותר מקרוב (יחצ)

תקשורת חזותית במרחבי הפנים

עדן ברנס – מעבדת

הפרויקט עוסק בבית הספר 'פלך בנים' בירושלים כשהוא יוצר מרחב למידה בו מתנסים, מנתחים וחוקרים סוגיות דתיות דרך כלים מדעיים.

"במַעְבׇּדׇת, כל תלמיד יכול לפתח את ה'אני' האישי שלו מתוך הדיאלוג הקיים בין הדת למדע" אומרת ברנס "המחקר התבסס על טביעת אצבע כמושג צורני וקונספטואלי. השכבות התלויות אחת בשנייה ונבנות אחת על גבי השנייה היוו בסיס צורני ורעיוני לפרוייקט. במרחב המעבדת כל תלמיד מייצר תהליך למידה ייחודי המדמה טביעת אצבע אישית".

מרחב למידה (יחצ)
להתנסויות ומחקר (יחצ)

קורל גולדמן – מכירים

הפרויקט עוסק במיתוג וחיזוק בית הספר 'מדעי טכנולוגי' בבית חנינא. במסגרתו, בחנה הסטודנטית לעומק את המושג 'שבב', כיחידה המורכבת ממגוון של רכיבים היוצרים מבנה אחד יציב.

"הגדרת הזהות המיתוגית, התפתחה מתוך צורת בסיס – ריבוע, ותורגמה לאמצעים חזותיים בפרויקט" אומרת חנינה "מתוך המחקר, נוצר פונט 'יהלום' בשפה הערבית כשהוא משלב בתוכו תכונות רבות המייצגות את בית הספר. בהמשך, הלוגו הושפע גם משרטוטים ותוכניות אדריכליות והפך לפסל סביבתי מושך עין שישמש את התלמידים כנקודת מפגש, צילומים, מנוחה ושיחה".

זהות מיתוגית (יחצ)
ומתורגם למרחב (יחצ)

אולי יעניין אותך גם...