כריות
כריות "אנושיות, סטודיו Aseptic, (צילום יחצ)

רק בשביל לקבל חיבוק: כריות "אנושיות" נחשפו לאחרונה בלונדון

עיצוב מוצר נשען לעתים על קו התפר שבין פריט שימושי לגימיק בר חלוף. באיזה צד של המשוואה הזו נמצאות הכריות של סטודיו Aseptic? תחליטו בעצמכם

ממש לא מזמן, הוצגו בפסטיבל העיצוב בלונדון, מיני אירועים, תערוכות, מיצבים ופריטי עיצוב מוכרים וחדשים. בין היתר, הוצגו בפסטיבל כריות מסוג חדש, כאלה שאנחנו לא רגילים לראות בחנויות העיצוב ובטח שלא בבתים שלנו או של מכרינו. הכריות, בעיצובו של סטודיו Aseptic הממוקם בלונדון והונג קונג, מעוצבות בדומה לגוף האנושי ומבטיחות ערך מוסף פיזי ורגשי שהוא גם פרקטי וגם ארגונומי.

אם שאלתם את עצמכם מה חדש בכריות הרי שהן מתאימות את עצמן למצבי שינה, חיבוק אמפתי, רגיעה, עבודה וכדומה. הכריות עוצבו בהתאם לשאלות הכמעט מתבקשות אותן שאל המעצב צון צ'ונג לאי, שותף בסטודיו אספטיק, כמו "מה היה קורה אילו כריות לא היו מלבניות? ומה היה קורה אם כריות היו מעוצבות באפן ייחודי יותר?" שעליהן ענה כמעט באותה נשימה ש"כריות נועדו בראש ובראשונה, כמעט כמו כל מוצר עיצובי, לענות על צרכים מגוונים ואמתיים שלנו כבני אדם".

כריות ייחודיות, סטודיו Aseptic
כריות ייחודיות, סטודיו Aseptic (צילום יחצ)

ככאלה שזכו לשם 'בובת אימום', משמשות הכריות כמאין עמוד שדרה חיצוני לאדם העושה בהן שימוש, המספק תמיכה מלאה ומשפר את תנוחת הישיבה במצבים שונים. אזור הכרית דמוי הצוואר המרופד, משמש כתומך לצוואר הגוף האנושי ומונע כאבים. עוד יש לכריות זוג זרועות ארוכות העשויות לשמש כמסעד, או כמבודד החוסם את החום המופץ מהמחשב הנייד או פשוט לחיבוק בין אם קושרים אותן סביב הגוף ובין אם מניחים אותן על הכתף.

"למדתי תפירה בהזמנה אישית באוניברסיטה לאמנויות בלונדון ויצרתי לעצמי בובת אימום כדי להלביש בה את הבגדים שעיצבתי שבסופו של דבר מצאו את מקומם על הספה או על המיטה, פשוט בגלל שבעצמי השתמשתי בבובה ככרית" אמר צ'ונג לאי "ככל שהשתמשתי בה, כך הרגשתי שכך בדיוק אמורות כריות להיות".

התחילו כבובות אימום, סטודיו Aseptic
התחילו כבובות אימום, סטודיו Aseptic (צילום יחצ)

כל זה טוב ויפה כל עוד הכריות משמשות כגימיק פרקטי ואסתטי. אבל בדף דברי ההסבר של הסטודיו, נאמר על הכריות שהן עשויות לשמש כבן לוויה בחיי היומיום וכמפיגות מתחים ובדידות בעיקר באזורים אורבניים המאופיינים במגורי רווקים. עוד נכתב שם, שמדהים לראות עד כמה עצם היותו של אדם מחובק על ידי הכרית עשוי להפחית לחץ, מתח ומחשבות שליליות. החשש עשוי לעלות כשאנשים יתחילו לייחס לכריות תכונות אנושיות מדי ואף להחליף אותן בדבר האמתי, כלומר בן משפחה, חבר, ידיד, קרוב וכדומה.

אנושי מדי? סטודיו Aseptic
אנושי מדי? סטודיו Aseptic (צילום יחצ)

אולי יעניין אותך גם...