הפסטיבל של FOREAL

קריאייטיביות חצופה: סטודיו לעיצוב גרפי שלא משאיר מקום לדמיון

אברי מין מרחפים באוויר, בעלי חיים מגלקסיה אחרת ומאכלים שירדפו אתכם בחלומות. הכירו את הסטודיו הגרפי שמותח את גבולות העיצוב.

כבר תקופה ארוכה אנחנו עוקבים אחרי סטודיו גרפי שמספק המון עבודות קריאייטיביות מעניינות, אדג'יות וחצופות שאנחנו אוהבים, אז החלטנו לחקור אותם כדי להכיר קצת יותר.

סטודיו Foreal הגרמני התחיל את דרכו על ידי בנג'מין סימון (Benjamin Simon) ודרק סושטר (Dirk Schuster) כמה שנים לאחר שסיימו יחד את לימודי העיצוב שלהם. ב- 2012 אחרי עבודה משותפת כשכירים, סימון ושוסטר הבינו שיש ביניהם חיבור, הרמוניה מחשבתית וויז'ן מקצועי דומה שאותו הם רוצים להפיץ לעולם. הם החליטו שאין להם צורך בארט דיירקטור שינחה אותם והקימו את הסטודיו שלהם בתוך סניף דואר ישן בטרייר, גרמניה (Trier, Germany).

ההתחלה. עבודות סטילס צבעוניות.

בשנים הראשונות של הסטודיו, סימון ושוסטר התמקדו בעיקר בגרפיקות סטילס שובבות וצבעונית, אך מאז, הסטודיו צמח מקצועית ומספרית; משנה לשנה הצטרפו אליו מעצבים מוכשרים, שיחד עם המייסדים, פיתחו את הזהות הויז'ואלית החצופה שאי אפשר לפספס. העבודות התפתחו והפכו מורכבות יותר, והיום הן כוללות סטורי טלינג גס, אנימציות מטורפות ורעיונות מעוררי השראה המשויכים רק להם.

Foreal team

כששאלנו אותם, מאיפה ההשראה לכל הדבר הזה שנקרא Foreal הם ענו "אנחנו לא יודעים ולא אכפת לנו". לדבריהם, רוב הזמן ההשראה נולדת מהעשייה עצמה. "זה יותר מוטיבציה מאשר השראה. אנחנו חיים בעולם מלא השראה, לא באמת צריך לחפש אותה". וכשהם נתקעים, וזה בהחלט קורה, הם פשוט מתחילים ממשהו ויחד הם מפתחים אותו לרעיון מגובש יותר.

האתגר הגדול שלהם הוא לא מחסור בהשראה, אלא להישאר רלוונטים ומקוריים, להמציא את עצמם מחדש ולא "לעקוב אחר כל טרנד חולף שצץ בעולם". הם מספרים כי חשוב להם לחדד את השפה שלהם ולייצר כל הזמן עבודות שישקפו ויבליטו את תמצית כישוריהם. "אחד הפרויקטים שיותר אתגרו אותנו הוא עיצוב העבודות הראשיות לפסטיבל OFFF שנערך בתל-אביב ב- 2018" הם אומרים;  "הרגשנו מאוד לחוצים ורצינו ליצור משהו זכיר שיעמוד בסטנדרטים של כל העבודות המדהימות שחברות אחרות הציגו".

OFFF TLV 2018 BY FOREAL

ומה עם צנזורה? 

"כבר צינזרו את העבודות שלנו בעבר. אנחנו יודעים שהעבודות שלנו נתפסות בעיני רבים כפרובוקטיביות, ואנחנו יודעים שזה קצת מסוכן לפעמים בתעשיית הפרסום. הרבה מהתאגידים האמריקאים הגדולים מאוד רגישים לנושאים מסוימים". 

?Fuck censorship

הצנזורה האמריקאית לא מרתיעה את חברי הסטודיו, להפך, הם צוחקים על הצנזורה ואפילו משתפים את הקהל שלהם ב"כשלונות" הפרובוקטיבים שלהם על אף שלא צלחו. הם אולי הולכים על חבל דק, משחקים עם הגבול של מה מותר ומה אסור וחושבים שהזכות הבסיסית ביותר באמנות היא החופש לעשות הכל, אך יחד עם זאת טוענים שיש לאמנות גבולות "ברגע שהיא עלולה לפגוע בזכויות אדם".

Unfortunately this masculine beauty will never appear in the way it was meant to be. Our client defines it as too crude...

Posted by FOREAL on Wednesday, July 8, 2015

אפשר לדבר שעות על מה הקהל ברשתות החברתיות יאהב, וממה הלקוח, זה שמשלם, יתרצה, אך זהו דיון נפרד וארוך כשלעצמו. בינתיים, נראה שפוריל יודעים מה הם עושים; הם מקבלים עבודות מהמותגים הגדולים בעולם, ביניהם: Adids, Google ו- Samsung, שאפילו נותנים להם להשתטות ולעשות מה שעולה על רוחם, גם אם זה אומר הומאז' גרפי ביזארי של דונלד טראמפ לתמונה המפורסמת של קים קרדשיאן.

מלבד פרויקטים למותגי ענק, הם עובדים עם לקוחות קטנים יותר, פסטיבלים שונים, ובעיקר, הם הלקוחות הטובים ביותר של עצמם. הם משתעשעים בסטודיו ויוצרים באופן תמידי עבודות ששומרות עליהם מי שהם. הם רלוונטים, מפוצצים בהומור ויצירתיים בטירוף. 
גם בשנה האחרונה, שהייתה לא פשוטה ושינתה את סדר העבודה שלהם, הם המשיכו להצחיק אותנו, להפתיע וליצור עוד חומרים שגרמו לנו להמשיך לעקוב אחרי האמנות שלהם. 

בדקו בעצמכם > Foreal

אולי יעניין אותך גם...