טראם בעידן פוסט הקורונה, סטודיו Ponti Design (יחצ)

סטודיו בהונג קונג מציע טראם חדשני המותאם לעידן פוסט הקורונה

"הקונספט של ריחוק חברתי, הפך לאתגר התכנוני ולנקודת הייחוס המרכזית של העיצוב החדש" אמר המעצב אנדריאה פונטי

סטודיו Ponti Design לעיצוב תעשייתי, יושב בהונג קונג. לא סתם, הוא החליט שזה בדיוק הזמן לחשוב מהר, לנתח את המצב ולהסתכל קדימה. ממש לאחרונה, הציעו אנשיו קונספט חדשני של טראם חשמלי, אוטונומי ודו קומתי שיעודד את תושבי העיר הונג קונג לשוב ולהשתמש בתחבורה ציבורית בטוחה לאור ובהתייחס לחרדות שהביא אתו נגיף הקורונה.

לעידוד השימוש בתחבורה ציבורית (יחצ)

הסטודיו, שבראשו עומד המעצב האיטלקי אנדריאה פונטי, ביקש להציע חלופה חדישה ועכשווית לתחבורה המוצעת היום בעיר. "זה חשוב במיוחד בעיר כמו הונג קונג שבה האוכלוסייה חיה בצפיפות רבה מאוד ושבה קשה מאוד לשמור על ריחוק חברתי" אמר אנדריאה פונטי "לכן, הרעיון לתכנן טראם לא בא סתם. הטראם הוא אחד מנקודות הציון והסמלים של לא מעט ערים בעולם והשנה, הוא אפילו חוגג 115 שנים להמצאתו".

אנדריאה פונטי (יחצ)

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

אי של שקט

הקונספט של הטראם החשמלי, המכונה על ידי הסטודיו 'אי' (Island), מבוסס על שילוב טכנולוגיית חשמל עם נסיעה ללא נהג. החלל שהורווח, על חשבון מנוע ונהג שאין בהם צורך, מאפשר לנוסעים שמירה טובה וקלה יותר של ריחוק חברתי.

שמירה על ריחוק חברתי (יחצ)

לפי התכנון, הנוסעים ישבו על גבי "איים" שימוקמו במרכזה של כל קומה כשהם מביטים כלפי חוץ במטרה שלא לנשום זה על זה. בנוסף, מדפי עץ שישולבו בהיקף של הטראם, יאפשרו לנוסעים נוספים לעמוד לאורכם וליהנות מהנוף הנשקף מבחוץ.

"הקונספט של ריחוק חברתי, שמגביל את החופש של אנשים לנוע ולתקשר, הפך לאתגר התכנוני ולנקודת הייחוס המרכזית של העיצוב החדש" אמר פונטי "אנחנו לא צריכים לחלק ולהפריד אנשים אבל כן לחשוב מחדש על חללים ציבוריים בגישה אפקטיבית שתהיה ומותאמת יותר למצב החדש".

אתגרים תכנוניים (יחצ)

נוף עירוני

החומרים והגוונים החמים הם בדיוק ההפך הגמור מהעיצוב החיצוני המונוכרומאטי של הטראם שמקור ההשראה לו הוא קו הנוף של העיר. המעטפת רווית החלונות הגדולים, כולל מקדימה, מאחורה ובגג הקומה השנייה, מהווים כמו הדהוד של האדריכלות העירונית שמסביב. כך, הנוסעים נהנים לא רק מהנוף אלא גם מתאורה טבעית שחודרת פנימה במהלך רב שעות היום.

לראות רת הנוף (יחצ)

עיצוב הטראם מגיע יחד עם הצעה לתחנות משלימות שהתכנון שלהן פתוח משני הכיוונים במטרה לאפשר לנוסעים ולאוויר לזרום בקלילות ובחופשיות. בנוסף, לכל טראם מערכת הטענה חשמלית המאפשרת לו להיטען בקלות בכל אחת מהתחנות.

ואם דאגתם לתשלום, הוא יתבצע ללא כל מגע באמצעות מערכת הכרטיס Octopus של הונג קונג באותן התחנות בדיוק ולפני העלייה לטראם.

תכנון פתוח (יחצ)
מתקרב לתחנה (יחצ)

אולי יעניין אותך גם...