מונית, רכב קונספט
מכונית עם כוחות על (צילום יחצ יונדאי)

רכבי הקונספט של השנה: רעיונות מופרכים שהופכים למציאות

הרכב שיודע לשחות, המכונית שיודעת ללכת וזו שהופכת לחלל עבודה לנגרים, קבלו את רכבי הקונספט שכבשו אותנו בשנה האחרונה

מרגישים שקצת מאסתם ברכב המשפחתי הרגיל שלכם? נמאס לכם מהמיני-ואן? חושבים שרכב מנהלים זה קצת מיושן? חברות הרכב כהרגלן בקודש, מפרסמות מדי שנה רכבי קונספט שמותחים את גבולות הטכנולוגיה, הצורה ולעיתים גם את גבול הטעם הטוב. חלקם, נשארים ברמת הקונספט ואף ברמת הרינדור, חלקם הופכים למציאות כאב טיפוס לרכב שלא ייוצר במציאות וחלקם, ברי המזל, ממש מגיעים לכביש.

בעוד אנחנו מתחילים להתכונן לשבוע העיצוב במילאנו, שם מקפידות החברות לייצר תוכן ממשי בצורת בתי קונספט, השתלטות על ארמונות, קידמה טכנולוגית שמונגשת לקהל ועוד, בחרנו לכם 5 רכבי קונספט מהשנה האחרונה שכדאי שתכירו וכן, את חלקם ממש אפשר לקנות.

המכונית שלמדה ללכת (יחצ יונדאי)

המכונית המהלכת של יונדאי Elevate UMV Ultimate Mobility Vehicle

יונדאי ככל הנראה מצטרפת לחגיגה וסיימה לראות את עצמה כחברת רכב. עם הקונספט הזה, היא הופכת לחברה המתמחה בניידות, על כל צורותיה. ה-Elevate UMV לא רק נוסע, הוא גם יודע ללכת. כן, נכון זה קצת מוזר, למה צריך רכב שיודע ללכת כשאנחנו יודעים ללכת בעצמנו. יונדאי מסבירה את הנקודה די יפה, הרכב שלה יודע ללכת בשטחים לא ישרים, בין ההרים, באזורים מוכי אסון וכן, גם לטפס מדרגות בכניסה לבית עבור אנשים עם מוגבלות שלא יכולים להשתמש בהן. זה התחיל, מתוך מחשבה על רכב שידע להיות נגיש לעזרה לאחר אסונות טבע, להגיע לנפגעים במהירות ובעיקר ביעילות. אז כן, הוא יודע גם ללכת וגם לטפס כדי שבני האדם לא יצטרכו לעשות זאת בעצמם.

 

 

תציל אותנו מאסונות טבע (יחצ יונדאי)
Hyundai Elevate Walking Car Concept (יחצ יונדאי)

הַשֶׁרְפ הרוסי שנחת מהחלל Sherp

במבט על התמונות, הוא נראה קצת כמו מכונית צעצוע. אבל ברגע שמבינים את הגודל שלו במציאות, כבר קצת יותר קשה להתעלם ממנו. מדובר ברכב שיכול לנסוע על כל סוגי הקרקע שאנחנו מכירים (אולי גם על כאלה שאנחנו לא מכירים), והוא יועד על ידי החברה לאנשים שעובדים במקצועות קצת קיצוניים. על פי האתר שלהם, הוא מתאים לגיאולוגיים, דייגים וציידים וגם לחובבי אקסטרים. לא, הוא לא נוסע כל כך מהר, מגיע רק ל 40 קמ"ש, אבל כן, הוא יודע לשחות, אוהב לנסוע על אבנים גדולות ובולדוזרים, חול וקרח. כדי שלא תרוצו לחפש איפה מוכרים (אנחנו יודעים שכבר גיגלתם), הדילר הכי קרוב שמוכר אותם נמצא בטורקיה. ייבוא מישהו?

חלל העבודה הנייד החדש שלנו באדיבות ניסאן NV300 Concept-van

כולם מחפשים חללי עבודה חדשים, זה הטרנד עכשיו כך אומרים. אז כן, אם אתם בדרך כלל עובדים עם מחשב ואנשים, סביר להניח שזה לא יהיה כזה מורכב למצוא אחד טוב. אבל אם אתם דווקא עובדים עם כלי עבודה כבדים שחותכים, עושים חורים, שוברים ומרכיבים דברים? זה כבר קצת יותר מורכב. ניסאן, השיקה השנה את הסדנא על גלגלים שלה, במיוחד עבור מעצבים, אנשי קראפט ונגרים יצירתיים. יחד עם Studio Hardie, הם יצרו מקום לעבוד בתוך הואן, מקומות אכסון, פאנלים סולרים על הגג שיספקו חשמל לכלי העבודה וגם שולחן עבודה להוציא לדשא ולעבוד בחוץ. חלל עבודה כזה עוד לא היה לכם, תודו.

הסדנא הניידת של ניסאן (יחצ ניסאן))
חולמים לעבוד בכל מקום? (צילום יחצ ניסאן)
יש גם חשמל (יחצ ניסאן)

הטנדר החשמלי של טסלה CyberTruck

לפני כחודש, חשף אילון מאסק את את הטנדר העתידני של טסלה שנמצא, לפי הצהרת החברה, במרחק של פחות משנתיים מיום העלייה שלו על הכביש. מאות אלפים כבר שריינו לעצמם את הטנדר שעוצב בצורה קצת אחרת ממה שאנחנו מכירים בשוק הרכבים היום. קווים זורמים אווט, צורות חדות אין, למה? מאסק עדכן בהמשך בחשבון הטוויטר שלו, כי הפאות הישרות באות לשרת את החוזק המבני של הרכב על מנת להפוך אותו לעמיד יותר בפני תאונות. ההון העצמי של מאסק התרסק בעקבות ההשקה אבל מה יהיה פה ב 2021? רק הזמן יגיד.

אאודי לוקחת אתכם לטיול בספארי The Audi AI:TRAIL

אחד מרכבי הקונספט של אאודי השנה, ייקח אתכם לטיול שטח שלא תשכחו עם עיצוב עתידני ואוטונומיות מוחלטת הנה לכם רכב חשמלי שיחבר אתכם לטבע. זו לא נסיעה, זו הליכה ממונעת ביער הם מכריזים באתר שלהם, עם נוף פנורמי, כאילו שאתם יושבים במסוק הם אומרים, או כאילו שאיחדו ג'יפ פתוח ורכב סגור. לצוות העיצוב והקונספט באאודי, חשוב שתתחברו לעצמכם, תהנו מהחוויה לא רק של הנהיגה עצמה, אלא של מה שקורה סביבכם וגם שתחשבו על הסביבה ואולי אף תצילו אותה. בעזרת קנייה של הרכבים שלהם כמובן.

Audi AI:TRAIL (יחצ אאודי)
נוף פנורמי מתוך האוטו (יחצ אאודי)

באיזה רכב אתם הולכים לנהוג בשנת 2020? הגיע הרגע לקבל החלטות.

אולי יעניין אותך גם...