Let's play a love game | Love Hultén studio

נפל לו האסימון: האומן השוודי שיוצר משחקים מודרניים בטעם של פעם

קונסולות משחקים, סינתיסייזרים צבעוניים ומחשבים מהחלל. הכירו את האומן השוודי שהחזיר את הגיימינג של שנות השבעים ל- 2021!

בתור ילידת שנות התשעים, הבילוי המועדף עליי היה ללכת למשחקייה הרועשת בקניון. להכניס אסימון אחרי אסימון, לעבור מעמדת הפינבול לכדורי הסל, להתמכר לסאונד הדיס הרמוני של משחקי הוידאו סביבי, ללחוץ על הכפתורים הדביקים בכל המכונות, ובעיקר, לבהות בנחש הכרטיסים הנפלט מהן לאחר עוד זכייה מרגשת. היום אני מבינה שהייתה לי נטייה קלה להימורים שהסתיימה במזל גדול, בכמה זכיות במסטיקים של בזוקה (Bazooka) והובה בובה (Hubba Bubba).

רועש ודביק. זוכרים? צילום: unsplash

את התחושה המסחררת הזו, שרק ילידי שנות התשעים דרומה יבינו, משחזר בבלעדיות אמן שוודי אור קולי הנקרא לאב הולטן (Love Hultén). הולטן, משלב אומנות מסורתית עם טכנולוגיה מודרנית במטרה ליצור חפצים ייחודים עם טביעת אצבע מובהקת. הוא יוצר יש מאין, ומאפשר לכל לקוח יצירה עכשיווית בטעם של פעם וחווית משחק מסקרנת בעיצוב רטרו מודרני.

​O R I G I N X, Love Hultén studio. מימין: Pong חדשני של הולטן משנת 2018. משמאל: Pong מקורי משנת 1972.

הולטן המוגדר כ-One man studio מתמחה ביצירת אובייקטים מיוחדים המקבלים צורה של פריט שאולי נראה לנו מוכר, אך אין דומה לו בשום מקום אחר. הוא יוצר עבודות פרי דמיונו ויצירות custom made לפי בקשה. הוא מאזן בין חדש לישן, יוצר צורות מקוריות, נראות אחרת ופונקציה חדשה. כל פריט מיוצר במהדורה מוגבלת, מתוכנן, מלוטש, מעוצב ומורכב מתחילתו ועד סופו על ידו בתוך הסטודיו שלו שבגוטנברג, שבדיה (Gothenburg).

תשוקתו הגדולה של הולטן לשילוב בין מסורתיות למודרניות באה לידי ביטוי בכל עבודותיו. הוא מקפיד ליצור יצירות עץ בעבודת יד, עובד עם מכונות חיתוך לייזר ומרכיב כל בורג בעצמו. הוא מעצב כפתורים גדולים, ג'ויסטיקים שובבים ולחצנים בשלל צורות וצבעים, המרפררים למכונות ולמשחקים המקוריים משנות השבעים והשמונים; יחד עם זאת, רעיונותיו יצירתיים, עיצוביו מדויקים והסטנדרט הקריאייטיבי המודרני שלו נוכח בכל פריט.

The brix system. Love Hultén studio

המיוחד באמת בעבודותיו של הולטן הוא שכל יצירה מתפקדת גם כפריט עיצובי כשלעצמו וגם כפריט פונקציונלי המיועד לשימוש. תהליך עבודתו כולל חשיבה עמוקה על חווית המשתמש של כל לקוח; על הקלות בה הלקוח יכול להתנייד עם המשחקים ממקום למקום, לחבר את הג'ויסטיק בעצמו או ליהנות מהסאונד המקורי של טטריס משנות השמונים. בין יצירותיו אפשר למצוא מחשבים מהחלל, טלפון מקוביות לגו, גיים בוי בעיצוב בורגר, טלוויזיה רטרו ועוד שלל יצירות פאנקיות המוערכות מאוד בקהילת הגיימינג הבינלאומית.

גיים בוי בורגר

Game burger. Love Hultén studio

הולטן לא נשאר באיזור הנוחות שלו, ומצליח באופן מעורר השראה, לשמור על גמישות יוצאת דופן ופרגמטיות חכמה. הוא משתנה ומשתפר עם הזמן ולוחץ על הכפתורים הנכונים גם בקרב חובבי מוזיקה ומוזיקאים ברחבי העולם. הוא יוצר מגוון סינתיסייזרים מעוצבים המפיקים צלילים אלקטרוניים, מכושפים, אמיתיים. 

הפנייה של הולטן לקהל המוזיקאים לא עוצרת שם; הוא גולש לקהל רחב יותר עם עיצוב קונוסלת משחקים המשמשת גם כשולחן קפה פונקציונלי לחלוטין. השולחן המעוצב מעץ אגוז ופליז, כולל מערכת משחקים אלחוטית הכוללת משחקים ביתיים, מודרניים וקלאסיים הניתנת לחיבור בכל בית עם טלוויזיה חכמה. הוא אף ייצר מהדורה מותאמת אישית לשולחן דסקטופ באותו הקונספט.

קפה ביום. סופר נינטנדו בלילה. Love Hultén studio

אם נתקפתם בגעגועים למכונות משחקים דביקות ואורות מסנוורים, כמוני, אני ממליצה לעקוב אחר עמוד האינסטגרם הצבעוני שלו ולהתרשם מעבודות נוספות >> lovehulten@

אולי יעניין אותך גם...