מעצבים ישראלים מספרים על רגעי השיא בשבוע העיצוב במילאנו

לא קל להספיק לראות הכל בשבוע העיצוב במילאנו. ניסינו, בדרך פגשנו אדריכלים ומעצבים שהגיעו גם הם בניסיון לטרוף את העיר ולהספיק לראות כמה שיותר. מילאנו ב 3 דקות

בכל שנה, בחודש אפריל, מתכנס עולם העיצוב לאירוע הגדול של השנה, שבוע העיצוב במילאנו. מילאנו, הידועה בתור אחת הערים המובילות בעולם, באופנה ובעיצוב, מושכת אליה בשבוע הזה מאות אלפי חובבי עיצוב, המתרוצצים בעיר ומנסים להספיק לראות כמה שיותר.

התערוכה הגדולה, סלונה דל מובילה, היא המקום בו הכל התחיל. מאז 1961, חברות עיצוב, קטנות כגדולות, מציגות בששת ימי התערוכה את הקולקציות החדשות ואת התוכניות שלהן לשנה הקרובה.

לאורך השנים, חברות רבות בחרו לצאת את דלתות הסלונה ולהציג את עצמן במיצבים ומיצגים ברחבי העיר מילאנו. מה שנקרא היום – פיורסלונה, בתרגום חופשי מאיטלקית – כל מה שקורה מחוץ לסלונה.

אחד האזורים הבולטים הוא זונה טורטונה. אזור תעשייתי שהפך עם השנים לאחד המקומות המרכזיים בעיר בו מציגות חברות רבות. בונטורה למברטה, אזור נוסף תעשייתי גם הוא בפאתי העיר, מצאנו מעצבים ויוצרים עצמאיים והרבה מבתי הספר לעיצוב מהעולם כולו.

ולבסוף, ישנן חברות הבוחרות חללי תצוגה אחרים ברחבי העיר, ארמונות היסטוריים, חצרות פנימיות, כיכרות מרכזיות ועוד. מדובר בדרך כלל בחברות הגדולות, שמעוניינות ליצור את השונות ולהבדיל את עצמן מהשאר.

בין מאות אלפי המבקרים, ישראלים רבים, חובבי עיצוב, מעצבים מכל התחומים ואדריכלים. כאלו המבקרים בפעם הראשונה בתערוכה וכאלו שחוזרים אליה כבר למעלה משלושים שנה. מה יחזיר אותם גם בשנה הבאה?

אולי יעניין אותך גם...