ההצגה מתחילה, צילום: יח"צ

מחזירים עטרה ליושנה: החנות החדשה של אפל עושה היסטוריה

ענקית הטכנולוגיה אפל, מתחדשת בחנות שמשחזרת את דפי ההיסטוריה במיקום מפתיע וקסום במרכז העיר לוס אנג'לס

חנות חדשה של אפל נפתחה בחודש האחרון בלב העיר לוס אנג'לס, בלוקיישן ייחודי על שרידיו של בית קולנוע ישן. זהו תיאטרון המגדל, מבנה היסטורי שעוצב על ידי שארל לי בשנת 1927 והיה לבית הקולנוע הראשון של העיר, בו הוצגו לראשונה סרטים מדוברים. בשיתוף פעולה מרתק בין צוותי העיצוב של חברת אפל ומשרד האדריכלים Foster+Partners, החזירו את הפאר וההדר למבנה שעמד נטוש מעל שלושים שנים וכעת קיבל חיים חדשים.

 

הפרויקט הינו חלק ממהלך גדול של התחדשות עירונית בשכונה, להעצמת חיי הקהילה וחיזוק התעשייה והמסחר באזור. "העיצוב מחזיר את הרומנטיקה וההתרגשות של לידת הקולנוע, ומשחזר את הרעיון של 'המקום הנכון להיות'." מספר סטפן בהלינג, מי שעומד בראש הסטודיו Foster+Partners.

תיאטרון המגדל, חנות, עיצוב, אפל
מעוררים לחיים, צילום: יח"צ

העיצוב החדש שמר את חזית אריחי הטרקוטה של התיאטרון ומגדל השעון הייחודי שעל שמו הוא נקרא. המבקרים מוזמנים להיכנס לחנות דרך הכניסה הראשית המעוטרת בעבודת ויטראז'. עם כניסתם, מקבל את פניהם לובי מפואר עם שנדליר נתלה מהתקרה, קישוטי ברונזה על גבי הקירות ועמודי שיש מרשימים בסגנון בית האופרה הפריזאי. הלובי מוביל את המבקרים אל אולם התיאטרון הראשי, שהוסב לאזור תצוגה מרהיב.

 

בהקפדה רבה, עיטורי הגבס המקוריים שוחזרו לפרטי פרטים, כמו גם הכיפה המרכזית בתקרה, שצוירה מחדש עם ציור שמימי המאיר את החלל. גרם מדרגות מרופד שטיח אדום, לוקח את המבקרים אל מפלסיו העליונים של המבנה. מושבי עור, שמזכירים מושבי תיאטרון ישנים, פזורים בשטח לאזורי המתנה וזמינים לנוחיות המבקרים בחנות.

תיאטרון המגדל, חנות, עיצוב, אפל
תיאטרון המגדל, צילום: יח"צ

זוהי לא פעם הראשונה שהחברה משקיעה בשחזור מקומות היסטוריים לשיכון חנויותיה. בעבר, תוכננה חנות בתוך ארמון ישן ברומא וספריה עתיקה בוושינגטון הוסבה גם היא לאחד מסניפיה. בלב החנות הנוכחית נמצא אזור הפורום, זהו חלל שמיועד לאירועים, מפגשים וסדנאות יצירתיות וביניהם הרצאה בנושא קולנוע וצילום. בצעד זה ולצד מוצריה הטכנולוגיים, אפל ממשיכה את מורשת בית הקולנוע שהיה מקום לחדשנות וקידמה בזמנו. שואפת להיות מקום מעורר השראה, להשיב את החיוניות ולעורר לחיים את מרכז העיר.

תיאטרון המגדל, חנות, עיצוב, אפל
עבודת שחזור לפרטי פרטים, צילום:יח"צ
תיאטרון המגדל, חנות, עיצוב, אפל
מצאו את ההבדלים, צילום: יח"צ
תיאטרון המגדל, חנות, עיצוב, אפל
הפורום, צילום: יח"צ

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? ~> כתבו לנו

אולי יעניין אותך גם...