2040: d3 Architecture Exhibition, מתוך עמוד האינסטגרם dubaidesignweek@

מזרח תיכון חדש: כל הפרטים על שבוע העיצוב בדובאי

עכשיו כשהנסיכות פתוחה גם לקהל הישראלי, נווה המדבר מזמין אתכם לשבוע של חוויית עיצוב מקומית, אלה הם הדברים שאסור לפספס

זו השנה השישית בה יתקיים שבוע העיצוב בדובאי, פסטיבל שחוגג עיצוב ויצירתיות באיחוד האמירויות והמזרח התיכון וטוען לחזק את מעמדה של דובאי כבירת העיצוב המקומית. בשבוע שבין ה-8.11 ועד ל-13.11 יתקיימו מעל 250 אירועים, הרצאות, תערוכות ומגוון פעילויות ברובע העיצוב d3 בדובאי וברחבי העיר. השנה, הוחלט לשים את אור הזרקורים על קהילת יוצרים לבנונית, מה שיבוא לידי ביטוי לאורך כל הפסטיבל, החל ממיצבים אדריכליים, עיצובי מוצר ודרך מוזיקה ומאכלים לבנוניים טיפוסיים.

אז מה בתוכנית?

Abwab או בתרגום מערבית 'דלתות', היא פלטפורמה שמוקדשת לעבודות מכל המזרח התיכון, צפון אפריקה ודרום אסיה, במטרה לקדם את כישרונות המקומיים ולעורר חילופי תרבות. השנה, מבין כל ההצעות, בחרה הועדה להעניק את ההזדמנות לאדריכל האמירתי אחמד אל שראבסי ולהצעתו 'טבע בתנועה'. הפרויקט הנבחר מגיע כתגובה לנושא השנתי של אדריכלות ועיצוב מתחדש, עם ביתן שמייצג את המדבר של דובאי הנמצא בתנועה מתמדת ומתחקה אחר ההתפתחות המתמשכת של העיר. הביתן האדריכלי צפוי לארח תערוכה בשם 'Pulp Fusion', שאצר משרד האדריכלים הלבנוני BITS ATOMS ובמרכזו, השפעת האנושות שעל כדור הארץ ותפקידו של עיצוב ככלי משקם. המבקרים בתערוכה יוכלו להתרשם מחומרי בנייה המשמשים גם כקומפוסט, צבעים שמקורם בפיגמנטים טבעיים, מחקרים בנושא מבניות ועמידות בנייר כחומר גלם וההשפעות החיוביות של מבנים שכאלה על הסביבה.

בין התערוכות השונות, תערוכת מולטימדיה חדשה בשם '2040: תערוכת אדריכלות d3' ששואפת לחזות את עשרים השנים הבאות של דובאי בתחומי האדריכלות והתכנון. בתערוכה יוצגו פרויקטים של משרדי אדריכלות מקומיים, שידמיינו את עתיד החלל הבנוי בהשראת הסביבה, ההקשרים התרבותיים והניסיון הרב שלהם בעבודה באזור. כל אלה יוצגו באמצעים חדשניים בחלל רב ממדי בליבו של רובע העיצוב.

 

תערוכת Mena Grad, היא אחד מאירועי המפתח הגדולים של הפסטיבל. המהדורה השנייה שלה תפגיש השנה כחמישים פרויקטים חדשניים בעלי השפעה חברתית בתחומי הטכנולוגיה, המדע, והעיצוב מאוניברסיטאות שונות. פרויקטים, שמתמקדים בשינוי ושיפור החיים שלנו ושל כדור הארץ. היא מאפשרת להיחשף לעבודתם של סטודנטים מדיסציפלינות שונות, מאדריכלות ועד כימיה ולראות איך הם ניגשים לסוגיות חברתיות וסיבתיות מורכבות.

בזמנים של אופטימיות זהירה, חזרה ליצירה ופעילות עסקית מתחדשת, יריד העיצוב המוביל Downtown Design, חוזר במהדורה פיזית מלאה. היריד מציג עיצוב איכותי עולמי, עם מותגים מעשרים מדינות שונות ברחבי הגלובוס. אדריכלים, מעצבי פנים ומוצר מובילים, לצד כישרונות עולים, יציגו במהלך ארבעת הימים את עבודותיהם ויהיו נוכחים לחלוק את תובנותיהם עם הצופים. בנוסף, תתקיים התערוכה הגדולה ביותר לאספנות ועיצוב במהדורות מוגבלות, שתתמקד כמובן בסצנה המזרח תיכונית.

כחלק מ-Downtown Edition, אגף הבוטיק לעיצוב מהדורות קטנות ובהזמנה אישית של היריד, תוצג תערוכת UAE, שמוקדשת כולה למעצבים מקומיים בתחילת דרכם. זוהי פלטפורמה שמהווה למעצבים הצעירים הזדמנות להיחשף, ליצור קשרים, להתבסס בתעשייה ולטפח שיתופי פעולה מסחריים אפשריים. למעלה מעשרים וחמישה מעצבים יציגו מגוון עבודות תוצרת מקומית; החל מריהוט, עבודות טקסטיל, כלי בית, מפריטי מלאכת יד מסורתיים ועד ליצירות עיצוב עכשוויות בשימוש מדפסות תלת ממד וטכנולוגיות ייצור מהירות. 

עוד בתוכנית, Urban Commission, יוזמה שנתית של שבוע העיצוב, שמטרתה לחגוג פיתוח עירוני עם מודעות לעיצוב. בשנתיים האחרונות האתגרים הגלובליים והסגרים החוזרים הגדירו מחדש את האינטרקציה שלנו עם הטבע והסביבה. תחת הכותרת 'PLAY', מעצבים ואדריכלים הוזמנו להתבונן על אזורים אלה בצורה משחקית, לנסות ולהחזיר את היחסים החברתיים באמצעות התערבות אינטרקטיבית במרחב הציבורי ולהגיש הצעות למיצבים יצירתיים, שיאפשרו מרחב חברתי לשחק בו יחד בבטחה. לא פחות מ-500 הצעות הוגשו לוועדה, מתוכן תבחר הצעה אחת שתופק ותיחשף במהלך שבוע העיצוב.

אם כל זה לא מספיק, מחוז העיצוב מארח זו שנה שנייה את שוק הקמעונאות של שבוע העיצוב The Market Place. המיקוד בקהילת היוצרים הלבנונית, יבוא לידי ביטוי גם כאן עם יצירות בניפוח זכוכית, מטעמים מקומיים, פריטי קרמיקה ועבודות יד נוספות. זהו שוק מגוון עם פריטי אופנה בת קיימא, אובייקטים אפגניים, מצריים ומסרי לנקה לעיצוב הבית, אביזר טקסטיל בעבודות עור גמל וחינה עכשווית.

מחוז העיצוב הוא משכנם של מסעדות ובתי קפה פופולריים רבים והשוק יציע מבחר מאכלים מכל העולם. מדובר בחוויית קניות לכל המשפחה, שתתקיים במרחב הפתוח במהלך סוף השבוע האחרון של המאורע. לכל מי שרוצה להתחבר לצד היצירתי שלו, במהלך השבוע יחכו לכם יותר משמונים סדנאות ופעילויות יצירה שונות בנושא 'נייר, פלסטיק + משחק', אותן יעבירו אמנים, מעצבים ובעלי עסקים קטנים מהנסיכות. בניית ערים פנטסטיות, ריסוס בצבעי מים או כבישת פרחים, הסדנאות יהיו בסימן קיימות עם דגש על חומרים ידידותיים לסביבה ומתוך מחשבה על אנשים וכדור הארץ שלנו. המשתתפים יוכלו ליצור בהן בטכניקות עתיקות לצד חומרי גלם חדשניים, במטרה לגלות את הפוטנציאל החבוי בחומרים השונים.  

 

אם אתם כבר שם, כמובן שביקור באקספו דובאי הוא מאסט לחלוטין. תערוכה עולמית ענקית, שמחברת בין חדשנות ויצירתיות ומתמקדת השנה בשלושה נושאים: הזדמנות, ניידות וקיימות.

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? ~> כתבו לנו

אולי יעניין אותך גם...