אקספו דובאי, תערוכה בדובאי
המבנה המרכזי של אקספו דובאי (Photo by Dany Eid)

תערוכת אקספו דובאי נפתחה השבוע וזה לא משהו שאתם רוצים לפספס

זהו אחד האירועים המרשימים ביותר בעולם, "חגיגה גלובלית של השראה, התרגשות ותקווה" מסבירים לנו בדובאי. גם אתם תהיו ממיליוני המבקרים שצפויים לחזות בפלא הזה מקרוב?

בטקס מרהיב ביופיו, עוצמתי ואדיר ממדים נפתחה בסוף השבוע שעבר תערוכת אקספו 2020 בדובאי, באיחור של שנה כמובן, בעקבות מגפת הקורונה. התערוכה עתידה להיות פתוחה בעיר למשך חצי שנה (עד מרץ 2022) והיא מתאימה באופייה ממש לכולם, ללא קשר לתחומי עניין או לגיל. מטרתה, מדגישים המארגנים, היא "לחבר בין מוחות וליצור את העתיד". אקספו היא פלטפורמה לעידוד יצירתיות, חדשנות ושיתוף פעולה בין שלושת נושאי המשנה שלנו: הזדמנות, ניידות וקיימות.

 

"דובאי שיחקה זמן רב תפקיד חשוב בחיבור מזרח ומערב, צפון ודרום. החזון שלנו הוא לבנות בעזרת העיר שער חוצה יבשות ולספק אקספו עולמי המקדם את הפוטנציאל של שיתוף פעולה אנושי, תוך השראה למבקרים ליצור השפעה חיובית וארוכת טווח עבור אנשים ברחבי העולם" מסבירים באתר התערוכה.

שלושת נושאי המשנה שבחרו לאירוע מדברים על הדרך לייצר 'התקדמות'. ההזדמנות משקפת את משמתם לחשוף הזדמנויות חדשות לאנשים ולקהילות ולעודד אותם להשיג את צרכיהם העכשוויים ולממש את שאיפותיהם העתידיות. באמצעות ניידות, הם מתמקדים במתן גישה קלה יותר לידע, שווקים וחדשנות על ידי עבודה על פתרונות וטכנולוגיות המקלים על תנועת אנשים, סחורות ורעיונות. דרך הקיימות, הם מקדמים שיטות להגנה ושמירה על הסביבה לדורות הבאים על ידי עשיית יותר בפחות.

 

אתר האקספו המשתרע על שטח של 4.38 קילומטרים רבועים ממוקם בדרום דובאי, לא רחוק משדה התעופה הבינלאומי של העיר, נמל התעופה הבינלאומי של אבו דאבי, ומסופי השייט של שתי הערים. השטח עצמו חולק לשלושה מחוזות על פי הנושאים שהוגדרו, ובכל אחד מהם ביתן נושאי. שלושת הביתנים התמטיים מגלמים את הרוח של תת הנושא בהתאמה, באמצעות הארכיטקטורה והתוכן שלהם. כל ביתן מציע למיליוני מבקרים שעתידים להגיע חוויה סוחפת, חינוכית ומעוררת השראה.

מפת האקספו (מתוך האתר)

טיול מסביב לעולם

בתערוכה משתתפות 192 מדינות ולכל אחת מהן יש גם ביתן משלה. ביתני המדינות ממוקמים במחוזות הנושאיים, כאשר המדינות יצרו חוויות ותכנים המשקפים את אותם הנושאים – הזדמנויות, ניידות וקיימות, כמו גם את האומה שלהם ואת הישגיה, שאיפותיה ותרבותה. זוהי הפעם הראשונה שתערוכה עולמית מסוג זה נערכת באזור המזרח התיכון, וזהו גם האירוע הגדול ביותר שנערך אי פעם בעולם הערבי, וקיבל את פני יותר מ-200 משתתפים. המארגנים צופים כי למרות מגפת הקורונה שעדיין נמצאת כאן, מיליוני מבקרים יגיעו לחזות בפלא הזה מקרוב עד נעילתו בסוף מרץ 2022.

 

"המבקרים יכולים לטייל ברחבי העולם ללא צורך בוויזה נוספת וטיסות, פרט לאלה שהביאו אותם לדובאי." אומרים המארגנים, "מסע של יום יכול לכלול ארוחת בוקר בביתן הבריטי, הרפתקה מתחת לים בביתן הנורווגי, מסעות קסומים דרך התרבות המאורית בביתן הניו זילנדי, כוס קפה בכיכר העיר בביתן הספרדי וטיול בהשראת לבונה בביתן של עומאן."

לא רק חוויות לימודיות וקולינריות מחכות לכם שם, לאקספו 2020 תוכנית בידור ענפה שכוללת עד שישים הופעות חיות, הפקות תיאטרון דיגיטלי, תצוגות אופנה, דיונים מעוררי מחשבה, חגיגות מיוחדות, הפעלות מיינדפולנס, ספורט אתגרי וכל מה שביניהם. יחד עם ברכת 'אל תפספסו' מאיתנו אליכם, תוכלו גם למצוא את כל הפרטים על התערוכה והאירועים השונים באתר של אקספו דובאי 2020.

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? כתבו לנו ~>

אולי יעניין אותך גם...