גלנפידיך בשוק האופנה הוירטואלית, תמונה: יח"צ

מותג הוויסקי היוקרתי שכובש את שוק האופנה הדיגיטלית

חיבור עולמות שונים מניב תמיד תוצרים מעניינים, קולקציית ביגוד דיגיטלית חדשה בהשראת מותג המשקאות הסקוטי גלנפידיך

גלנפידיך הוא מותג סינגל מאלט סקוטי שהחל את דרכו ב 1887. לרגל חשיפת וויסקי חדש ומהדורה יוקרתית בשם the Grande Couronne, מותג המשקאות החריפים חבר לאמנים מ 17 מדינות ברחבי העולם, שהתבקשו לעצב פריטים בהשראת האסתטיקה של מלאכת הפיליגראן, עבודת חוטי מתכת עדינה, דמוי תחרה ולחדש את אריזת הבקבוק המהודר. התוצאה היא the Grande Composition, אוסף של חפצי אמנות שמשלבים את ההיסטוריה והזהות החזותית של גלנפידיך עם התרבות המקומית של כל אחד מן היוצרים.

 

מהלך יצירתי זה, המשיך בשיתוף פעולה ייחודי עם האמנית סטפאני פונג (Stephanie Fung), לעיצוב קולקציית אופנה דיגיטלית בהשראת שלושה מן המשתתפים בפרויקט. ביצירותיה, פונג, מעצבת אנימציה ותלת ממד מלונדון, נוגעת בנושאים מסורתיים באמצעות מדיות חדשניות ובוחרת לחגוג את המורשת שלה בהצגת התרבות הסינית. לפרויקט זה, היא בחרה בשלושה אמנים; מזוקיסי מאביין Mzukisi Mbane מדרום אפריקה, מאלווינה קונופקה Malwina Konopacka מפולין ודייוויד סרוואן שרייבר David Servan Schreiber מבריטניה.

הראשון, מאביין, מיזג בעבודתו את שורשיו האפריקאים מנגוני (Nguni) עם עיצובים בעלי הדפסים שבטיים גיאומטריים. בהשראתו, שילבה פונג את הדפוסים שלו בטופ לצד חצאית עיפרון בעלת שסע ומעליהם עליונית ותכשיט ראש.

המעצבת סטפני פונג, תמונה: יח"צ

קונופקה, הביעה פרשנות מודרנית לפיליגראן עם מאין מחיצה עם משחק של צורות וצבעים קרמיים. פונג בתגובה אליה ובהשראת אופנת הרחוב, יצרה תלבושת של מעיל ומכנס עם כובע טמבל. בג'קט, בחרה להכניס טוויסט קטן משלה ועיצבה אותו בסגנון מגואה, גזרה סינית מסורתית.

בהשראת אופנה הרחוב, תמונה: יח"צ

אחרון חביב, שרייבר, משתמש ביצירותיו באלמנטים טבעיים כדי לחבר אותן עם הסביבה. הפעם, עשה שימוש באש ועץ לעיצוב מחודש של עיטורי הפיליגראן. כאן, יצרה פונג גזרות א-סימטריות שמשלבות את המרקמים האורגניים שלו עם כובע חרוט מסורתי.

סטפני פונג בעיצובה, תמונה: יח"צ

לשלושת האמנים הנבחרים סגנונות מובהקים וייחודיים להם, אותם פונג מאחדת לידי קולקציה אחת, בה היא מצליחה לשמר את מקורות ההשראה שלה עם עיטורים מהתרבות הסינית בגזרות מודרניות, שמאפיינים את עבודתה. בפרויקט זה, אנחנו עדים מחדש לצעדי הענק שעולם האופנה עושה אל המרחב הדיגיטלי. מהלך שמאפשר עבודה ללא חסמים, עם חופש דמיון והתוצאה היא לא פחות ממרהיבה.   

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? ~> כתבו לנו

אולי יעניין אותך גם...