Dutch Design Week 2021, Floris Alkemade Labyrint (צילום Klokgebouw photographer Cleo Goossens)

לגזור ולשמור: 20 תערוכות ואירועי העיצוב החשובים בעולם ל-2022

השנה קרבה לסופה וזה בדיוק הזמן למלא את היומנים בכל אירועי העיצוב המובילים שתרצו לבקר בהם בשנה הבאה. עם זאת, כדאי להיות עירניים לשינויים שהפנדמיה עלולה להכתיב

 CES / 5-8.1 / לאס וגאס, ארה"ב

הראשונה שפותחת את השנה ואת הרשימה שלנו היא תערוכת הטכנולוגיה הגדולה בלאס ואגס. תערוכה ששואפת להפגיש את התעשייה יחד, במטרה לחוות את הדור הבא של החדשנות.

www.ces.tech

Formex /18-21.1 / שטוקהולם, שוודיה

התערוכה החלה את דרכה עוד בשנת 1960 ומאז, היא מתקיימת פעמיים בשנה ומציגה את זירת עיצוב הפנים הנורדי. מלבד להוות פלטפורמה לעסקים, זה המקום לצבור ידע, לזהות טרנדים ולגלות השראות חדשות.

https://www.formex.se/en

DesignTO / 21-30.1 / טורונטו, קנדה

זהו פסטיבל העיצוב הגדול בקנדה, עם יותר ממאה תערוכות ואירועים שחוגגים עיצוב בדרך רב תחומית. מאחורי הפסטיבל עומד ארגון אומנויות ללא מטרות רווח, שאוצר את התערוכות השונות במטרה לחשוף את הציבור הרחב לעיצוב ואת תפקידו ביצירת עולם בר קיימא, צודק ומשמח, כפי שמנהליו מצהירים.

https://designto.org/

Resonating Microcosms of Life – Solidified Light Color, teamLab

Maison&Objet / 20-24.1 / פריז, צרפת

יריד העיצוב הצרפתי בגרסת החורף שלו, יהיה השנה בסימן יוקרה ויבחן את האינטראקציות השונות איתה. בנוסף, השנה יינתן כבוד ובמה מיוחדת למעצבים יפניים צעירים במסגרת פרסי הכישרונות העולים שלו. 

https://www.maison-objet.com/en/paris

Madrid Design Festival / 1.2-31.3 / מדריד, ספרד

המהדורה החמישית של פסטיבל העיצוב הספרדי חוזרת למדריד. השנה, היריד מארח יוצרים ודמויות מפתח בעולם העיצוב, עם נוכחות נשית חזקה ביניהן פטרישיה אורקיולה והלה יונגריוס.

https://www.lafabrica.com/madriddesignfestival/

 

Bangkok Design Week / 5-13.2 / בנגקוק, תאילנד

הרבה מעבר לשייקים מרעננים על חופים מוזהבים, שבוע העיצוב בבנגקוק מציע את היצירות הבולטות והיצירתיות של הבירה. בטווח רחב בין עבודות ניסיוניות לכאלה עם השפעות חברתיות ולצד פעילויות מהנות הפסטיבל משתלב עם הקסם של העיר.

https://www.bangkokdesignweek.com/en/bkkdw2022

Stockholm Design Week / 7-13.2 / שטוקהולם, שוודיה

זהו אירוע מפתח בעיצוב הסקנדינבי, שכולל יותר מ-400 אירועים ברחבי העיר. זוהי הזדמנות לגלות את שטוקהולם הנהדרת כיעד עיצוב, לרקום רשת מקצועית ולקבל השראה.

https://www.stockholmdesignweek.com/

 

Stockholm Furniture & Light Fair / 8-12.2 / שטוקהולם, שוודיה

מבחר חברות עיצוב סקנדינביות מובילות תחת קורת גג אחת ביריד הריהוט והתאורה בעיר. השנה היריד נושא את השם 'The Nude Edition' עם דגש על נגישות וקיימות. 

https://www.stockholmfurniturelightfair.se/

Ambiente / 11-15.2 / פרנקפורט, גרמניה

אחד מירידי מוצרי הצריכה הגדולים בעולם עם יותר מ-2,400 מציגים מ-74 מדינות שונות ברחבי העולם. שם תוכלו לעשות 'מינגלינג' מקצועי, להתעדכן בהתפתחויות האחרונות והטרנדים המובילים בשוק.

https://ambiente.messefrankfurt.com/frankfurt/en.html

 

Arctic Design Week / 21-27.3 / רובניימי לפלנד, פינלנד

מטרתו של שבוע העיצוב בפינלנד היא לקדם את סצנת העיצוב הצפונית ולהחיות את התרבות בעיר. האירוע רואה את העיצוב ככוח לשינוי ומתמקד בעיצוב בר קיימא אחראי.

https://www.arcticdesignweek.fi/

היסטריה, צילום: יח"צ

 Milan Design Week / 5-10.4 / מילאנו, איטליה

זה אחד משבועות העיצוב שכל העולם נושא אליו את עיניו ובמרכזו, היריד המסחרי סלונה דל מובילה. אחרי שהתקיים השנה באופן היברידי ובפורמט צנוע, היריד כבר מתכונן לשנה הבאה במהדורתו ה-60.

https://www.salonemilano.it/en

 

Bogota Design Festival / 26-30.4 / בוגוטה, קולומביה

אם בא לכם לגוון קצת מכל ירידי העיצוב האירופאים, זו ההזדמנות עבורכם. ארבעה ימים של יצירתיות, חדשנות ועיצוב על כל רבדיו. בין אובייקטים תעשייתיים, גרפיים, אומנותיים, דיגיטליים או גסטרונומיים, שמשפיעים על חיינו הן בפן המסחרי והן בפן התרבותי.

https://www.bogotadesignfestival.co/

NYCxDESIGN / 10-20.5 / ניו יורק, ארה"ב

פסטיבל NYCxDESIGN, שבוע העיצוב בניו יורק, שמשך לאורך השנים אלפי מבקרים לעיר כדי לחגוג הישגים יצירתיים עולמיים, לשתף רעיונות חדשים ולעורר השראה באמצעות עיצוב, חוזר ליום השנה העשירית שלו.

https://nycxdesign.com/

 

London Festival of Architecture / 1-30.6 / לונדון, אנגליה

פסטיבל האדריכלות הגדול בעולם מזמין אתכם לשיח סביב אדריכלות עם תוכנית עשירה בפעילויות ואירועים המתקיימים ברחבי העיר במהלך חודש יוני. אירוע שחושף אתכם לרעיונות חדשים ובוחן את תפקידה של הארכיטקטורה מול הצרכים המשתנים של החברה.

https://www.londonfestivalofarchitecture.org/

Design Miami 2021, תמונה:James Harris Photography

Design Miami / 14-19.6 / באזל, שוויץ

תערוכה שמתקיימת פעמיים בשנה, בחודשי הקיץ בבאזל ובחורף עוברת למיאמי החמה ועכשיו, במהדורתה ה-16 היא חוזרת לבאזל בשווייץ. אירוע במהלכו מתאספות הגלריות המובילות בעולם ומציגות תערוכות בתחומי הריהוט, התאורה והאומנות. שילוב של הזדמנויות עסקיות ותוכנית תרבותית באירוע ששואף להרחיב את המודעות לעיצוב מודרני ועכשווי.

https://shop.designmiami.com/pages/our-fairs

 

 

Design Tokyo / 6-8.7 / טוקיו, יפן

אנחנו לא צריכים סיבות ותירוצים להזמין טיסה ליעד המושלם הזה, אבל אם בכל זאת אתם צריכים דחיפה קטנה, אחד מירידי העיצוב הגדולים ביותר למוצרים מסחריים מתקיים בטוקיו. זהו חלק משבוע הלייף סטייל של העיר, שם תוכלו לראות כל מה שחדש בתחומי העיצוב.

https://www.designtokyo.jp/en-gb/about.html

The Cube, צילום: יח"צ LDF21

London Design Festival / 17-25.9 / לונדון, אנגליה

לונדון כן מחכה לכם, באירוע שהפך בשנים האחרונות לאחד מאירוע העיצוב החשובים בעולם. עם שיתוף פעולה עם המוזיאון המפורסם A&V ושלל פעילויות, מיצבים ותערוכות שצובעות את רובעי העיר השונים.

https://www.londondesignfestival.com

מערערים את המסורת, מתוך תערוכת Material Meeting (תמונה: MAJLI AF EKENSTAM)

Dutch Design Week / 22-30.10 / איינדהובן, הולנד

שבוע העיצוב ההולנדי מתאפיין בעבודות קונספטואליות, עוסק סביב סוגיות חברתיות ובוחן את תפקיד העיצוב בחיינו. שבוע ששוטף את העיר בשלל אירועי עיצוב, ביניהם חשיפת הבוגרים הטריים של האקדמיה לעיצוב איינדהובן הנחשקת.

https://ddw.nl/en/home

 

La Biennale Di Venezia / 23.4-27.11/ וונציה, איטליה

תערוכת האמנות העכשווית הבינלאומית מתקיימת בג'יארדיני, בארסנל ובאתרים השונים בעיר וונציה. השנה, היא נושאת את השם 'חלב החלומות' ושואפת לקחת את המבקרים למסע דמיוני דרך מטמורפוזות של הגוף והגדרות האנושות.

https://www.labiennale.org/en

 

Design Matters / 28-29.9 / קופנהגן, דנמרק

ועידה בנושא עיצוב דיגיטלי המיועדת למעצבים ומאורגנת על ידי מעצבים. קהילה עם תשוקה משותפת לעיצוב דיגיטלי, טכנולוגיה, אמנות וחברה, שחולקת בכנס בן יומיים רעיונות וחוויות בתחום.   

https://designmatters.io/

 

אולי יעניין אותך גם...