עיצוב אדריכלי: איריס מנור, צילום: עידן גור

לא רק משפחה, אורחים ואוכל: החגים הם זמן טוב לעצב את החיים

החגים באים ואנחנו, אופטימיים חסרי תקנה, לא מאמינים בסגר ומחכים כבר לשולחן העמוס, למשפחה ולאורחים שלא יודעים מתי ללכת. מה עם הבית שלנו? זה זמן טוב לחשוב גם עליו

שיפוץ הבית הוא משימה לא פשוטה בכלל. את זה כולם יודעים ומי שלא, כדאי שיתקדם לשנת 2020, בין אם אתם עושים את זה בעצמכם ולא צריכים להתייעץ עם איש לגבי בחירת הקרמיקה בחדר הרחצה וצבע הקיר בחדר השינה לבין אם אתם עושים את זה בזוג וכן צריכים לקבל החלטה משותפת לגבי האם הרצפה תהיה מפרקט או מאריחי פורצלן, מדובר על משימה שיש שאפילו יגדירו אותה כבלתי אפשרית.

 

בכל זאת, מאות אלפי אנשים משפצים את ביתם בכל שנה בישראל וצולחים את הדרמה הגדולה. לא נטען פה טיעונים לגבי למה בכלל זה כדאי כי התשובה ברורה, לפעמים כי צריך ולפעמים כי רוצים, הסיפור המעניין באמת הוא למה עכשיו?

הרבה סיבות למה לא וגם כמה ללמה כן

החגים כבר מעבר לפינה, מגפה כזו או אחרת משתוללת בכל העולם, חם ולמי כבר יש כוח לעשות משהו בחום הזה ובגדול יש הרבה סיבות למה לא. מצד שני, יש גם סיבות ממש טובות ללמה כן. התקופה האחרונה הכניסה אותנו לבתינו שהפכו להיות המרחבים המשמעותיים ביותר בחיינו ועם כזו אחריות, הם צריכים להיות גם מזמינים, נעימים, מתאימים לחיים הדינאמיים שלנו.

החודשים הקרובים הם תקופת מעבר, מהקיץ לחורף, מסופה של שנה לתחילתה של חדשה, מהחופש לפעילות מחודשת, זה זמן טוב לשינויים, להתפתחות, להחלטות חדשות.

 

יחד עם כל השינויים, חשוב לאפשר לעצמכם את הקלילות שבדבר, כדי לשמור על שפיות ולעבור את זה בשלום, תבחרו בדברים הפשוטים והקלים, שיסדרו לכם את החלל ויעצבו לכם מחדש את הבית עליו אתם חולמים, בלי להוריד את הגג ולהפיל עמודים תומכים, קירות אפשר לבנות בלוחות גבס, אולי אפילו עדיף.

 

כן, תקנו וילונות חדשים שיכניסו אור הביתה, תרכשו את הכורסא הפינתית שתמיד רציתם, תחליפו את השטיח באחד אחר שיפתח את החלל אבל יותר חשוב מכל אלה, לחלק את הבית בצורה הטובה ביותר, זו שתיטיב עמכם ועם בני ביתכם, שתדע היום לתת לכם דירת 5 חדרים ומחר כשהילדים יצאו מהבית להפוך לדירת 4 חדרים מפנקת.

עיצוב אדריכלי: איריס מנור, צילום: עידן גור

גם אנחנו התמכרנו לגבס

בנייה בלוחות גבס שבעבר היתה אולי הפתרון הפחות נחשב, נתפסת היום, יותר מתמיד, כשיטת הבנייה המתקדמת, היעילה והכדאית ביותר. היא זוכה לאהדה לא רק בקרב מי שכבר בנה בעזרתה אלא גם עבור רשויות איכות הסביבה בארץ וברחבי העולם. הגבס הוא חומר טבעי שאינו מכיל חומרים רעילים ומזיקים, בריא למשתמש ולכל מי ששוהה במבנה עשוי גבס, ניתן למחזר אותו והשימוש בו כמעט ולא מייצר פסולת. כל זה וגם תוכלו אחרי כמה שנים לשנות את מיקום הקירות בקלות, זה באמת חלום.

 

בחברת אורבונד מסבירים את היתרונות הנוספים של החומר שהפך אותו בעצם לחומר המוביל היום בשוק, שימוש בגבס מייצר בידוד תרמי משמע יעילות אנרגטית של המבנה וחיסכון בהוצאות החשמל, בידוד אקוסטי בין חדרים המונע מעבר קול (רעש), עמידות בפני רטיבות ולחות (חדרים רטובים), יציבות בפני רעידות אדמה וכמובן המודולריות שהזכרנו כבר.

עיצוב אדריכלי: איריס מנור, צילום: רמי חכם

כן, גם מעצבים עם החומר הזה

כל זה טוב ויפה אבל מה שלנו חשוב באמת הוא איך ייראו הדברים בסוף. אנחנו רוצים שהבית יהיה נעים, יתאים לנו ולחיים החדשים שלנו, הגבס יודע לסייע גם בזה. תוכלו להנמיך תקרה ולשלב תאורה שקועה בתוכה, ליצור נישות לארון ספרים ולכל דבר אחר, לפתוח חלונות ולבנות קירות מעוגלים, אפילו קשתות בפתחי כניסה לחדשים, הגבס באמת יודע לעשות הכל ולהשאיר את פני השטח, חלקים ובגימור שקיר בטון או בלוקים יכול רק לחלום עליו.

 

לא השתכנעתם? אז תדעו שהבנייה איתו היא בניית בזק והוא זול יותר ממה שאתם חושבים. זאת אומרת, מעכשיו ועד האורחים שעתידים להגיע לחג, הכל כבר יכול להיות אחרת. כל שנותר הוא להכין להם יותר מידי אוכל ושיהיה טעים מידי כדי שהם יחזרו גם בשנה הבאה.

עיצוב אדריכלי: איריס מנור, צילום: מוני בלך

אולי יעניין אותך גם...