היפנים מזמינים אותנו להתחבר עם כדורים רובוטיים קסומים

כך התאהבנו ברובוטים האנושיים של סוני ולמה צריך לוותר על הפחד

התערוכה שהציגה ענקית הטכנולוגיה היפנית במילאנו מוכיחה שהבינה המלאכותית כבר משתלטת על חיינו ושעדיף לקבל אותה בזרועות פתוחות.

אחרי ההצלחה המסחררת שעוררה התערוכה 'חושים נסתרים' בשנה עברה, שבה הענקית היפנית 'סוני' לשבוע העיצוב במילאנו 2019. הפעם, עם תערוכה לא פחות משובחת ומסקרנת. באותה כתובת בדיוק, באזור טורטונה, הציבה סוני את 'זיקה לעצמאות – חיזוי מערכת היחסים בין בני אדם ורובטים'. העניין הרב שנוצר בשנה שעברה עקב היותם של המוצגים עתידניים, חדשניים ואינטראקטיביים, הוא זה שסחף את המבקרים גם השנה. בתערוכה הקודמת והראשונה במסגרת האירועים, התמקדה החברה סביב העשרת סגנון החיים שלנו בעתיד. הפעם, חוו המבקרים את הצפוי לכולנו באמצעות רובוטים שונים ומשונים שהצליחו לפתח בהם תחושות כאילו היו יצורים חיים של ממש.

"הקונספט המרכזי היה ליצור מערכות יחסים חבריות בין האדם לרובוטים" אמר דייגו מאסקה, מנהל אמנותי בכיר במרכז העיצוב של סוני "ולהראות שבהחלט הגיע הזמן לחיות בדו קיום עם רובוטים שאחרת אין להם צידוק קיומי".

Autonomous, רובוט שמרגיש שאתה מתקרב אליו ומאיר לך פנים (יחצ סוני)

חמש אינטרקציות שיגרמו לכם להפסיק לפחד

המיצבים ששילבו בין רובוטיקה ובינה מלאכותית, מוקמו בחמישה אולמות עוקבים. ככל שהתקדמו המבקרים בתערוכה, ככה גם התגברו תחושות ההזדהות שלהם עם הרובוטים. כל אחת מחמשת הסצנות הציעה סוג שונה של אינטראקציה שהלכה וחיזקה את הקשר הרגשי שבין בני האדם והרובוטים. אלו הפכו יותר פיזיים ויותר אינטליגנטיים.

בין המיצגים: שלל כדורים בגדלים שונים כמו באו להתלטף סביב מי שהתקרב אליהם וכלבלב רובוטי הגיב לאינטראקציה אתו ממש כמו כלבלב בשר ודם. כך, יכלו המבקרים לחוש את האפן בו יוכלו הרובוטים לייצר עבורנו חוויות אנושיות ולהשתלב בחיי היומיום של כולנו. "לרובוטים יש עכשיו אינטיליגנציה והם אוטונומיים ואפילו מסוגלים לנוע בכוחות עצמם" הוסיף מאסקה "לכן, התערוכה היא מעין הצעה שלנו היפנים, שכבר מורגלים ביחסי קירבה איתם, לתפוס אותם כחברותיים יותר".

interaction affiliation

העולם הבא

בעולם שבו רובוטים התפתחו עד כדי כך שניכר שהם ממש חיים, בני האדם יתחילו לחוש כלפיהם יחסי קרבה ומשיכה. ובמקביל, ככל שהטכנולוגיה הולכת ומשתלטת על הפחדים של כולנו, מנסה סוני לפתור את אותן חרדות טכנולוגיות. כל זאת באמצעות הפיכת תפיסות ומושגים שאינם מוכרים לנגישים וידידותיים יותר.

מאז הקמתה של סוני לפני כמעט שישים שנה, נחשבת חטיבת העיצוב שלה לבעלת מוניטין. היא מובילה בחדשנות והביאה לזכיות בפרסי עיצוב רבים. אנשיה ממשיכים להוביל את התחום תחת המוטו של החברה 'לעשות את מה שמעולם לא נעשה ולהישאר תמיד צעד אחד קדימה'. בעולם שבו הנוף הטכנולוגי משתנה במהירות, עסוקה החטיבה בפיתוח חזון עתידי. לפי חזון זה, רובוטים ילכו ויעשירו את חייהם של בני האדם כמו גם את החברה כולה.

 

interaction accordance

אולי יעניין אותך גם...