FES Watch U
FES Watch U,(Sony)

סוני מגדירה מחדש את שעון היד עם שיתופי פעולה בממלכה הבריטית

אחרי שנשמטה לנו הלסת בחלל התצוגה של החברה היפנית בשבוע העיצוב במילאנו באפריל האחרון, לא יכולנו לדלג על מה שהציגו בפסטיבל העיצוב של לונדון ומסתבר שצדקנו

חברת סוני היא אחת מהחברות המובילות בעולם בכל הקשור למוצרי אלקטרוניקה, מוזיקה וצילום. ככזו, השכילו קברניטיה להבין לאורך השנים כי עיצוב הוא חלק בלתי נפרד מהתפתחות המוצרים הללו ומהעולם שלנו בכלל. הם מצליחים לשלב אותו עם פיתוח הטכנולוגיה ולהפתיע כל פעם מחדש. בפסטיבל העיצוב של לונדון, שהתקיים בספטמבר האחרון, הם חברו לחברת הנייר הבריטית, הפנטסטית יש לציין, G.F Smith ולמעצב הגרפי הלונדוני סופרמונדיין (Supermundane) הלא הואRob Lowe. כמיטב המסורת, זכינו לקבל סיור פרטי בחלל התצוגה, הפעם מריצ'ארד סמול, הארט דירקטור הראשי של סוני אירופה.

טכנולוגיה לבישה
טכנולוגיה לבישה (Sony)

גם הפעם, נפתחו עיננו לרווחה כשירדנו לחלל התצוגה הנמצא בקומת המרתף של חברת הנייר G.F Smith, חברה שהוקמה לפני למעלה ממאה ושלושים שנה על ידי ג'ורג' פרדריק סמית' שתשוקתו היחידה בעולם היתה נייר. יחד עם בנו, הם חרשו את אירופה והגיעו לאמריקה הרחוקה, הכל בכדי למצוא את יצרני הנייר האיכותי ביותר עלי האדמות ולהגיע למיצוי החומר. משרדי החברה והמפעל הושמדו כמעט לחלוטין בהפצצות של גרמניה במלחמת העולם השנייה. החברה לעומת זאת שרדה, וחזרה לייצור ימים ספורים לאחר מכן. עם הסיפור, ההיסטוריה והתשוקה לנייר, הבחירה של סוני ב G.F Smith מתחילה להתבהר ונהיית אף יותר ברורה כשאנחנו נחשפות לעבודת הדפוס בחלל.

אולם התצוגה של G.F Smith בלונדון
אולם התצוגה של G.F Smith בלונדון (צילום: סוני)

סופרמונדיין הצטרף גם הוא לפרויקט והוביל את הקווים הגרפיים המאפיינים את השעון החדש שמציג שיתוף הפעולה המעניין הזה. סמול מספר על הייחוד שבעבודה הגרפית עם המעצב שרוב עבודותיו עשויות בצבע או בשילובי צבעים שונים לעומת ה FES Watch U המציע הרבה שחור ולבן וגם שחור על שחור. אם הדפסת שכבות של אותו הצבע על אותו הצבע נשמע לכם מוזר זה בגלל שקשה להסביר את היופי והעוצמה שב 1,440 הפוסטרים שהודפסו לטובת המיצג, כל אחד מהם הוא יחיד במינו ומהווה חתיכה קטנה מהתמונה הרחבה של העבודה הגרפית שיצר סופרמונדיין. חלקם נתלה בגריד על הקיר וחלקם הונח בערימות על הרצפה כדי שהמבקרים יוכלו לקחת והכל על מנת להסביר את רעיון המוצר, המאפשר לך להיות יחיד ומיוחד בעיצוב השעון שעל ידך.

שיתוף פעולה עם סופרמונדיין
שיתוף פעולה עם סופרמונדיין (צילום: סוני)

עיצוב ייחודי, טכניקות דפוס חדשניות וטכנולוגיה לבישה מתערבבים להם בפרויקט ויוצרים את שעון הנייר האלקטרוני המאפשר לעונד אותו להחליף את עיצובו בלחיצת כפתור, נותן את האפשרות להציג את מחוגי השעון בכל מקום בו תרצה והופך את המוצר הזה, שהפך עם השנים לאופנתי ומלא בסטייל, לחוויה בפני עצמה. הפרויקט אמנם מוצג עם עיצוביו של מעצב גרפי אחד, אך סוני יצרה שיתופי פעולה עם מעצבים ואמנים רבים, שאת יצירותיהם אפשר להכיל על השעון ברגע, בעזרת האפליקציה השולטת בו. היפנים ככל הנראה אוהבים לתת את חופש הבחירה ולא רק מתוך האופציות הקיימות ומאפשרים לנו גם להחליף את העיצובים בכל תמונה שצילמנו או הדפס שאהבנו – התאמה אישית ופרסונליזציה זה כאן.

לרגע התבלבלנו. האם זה אמיתי או רק מוצג כקונספט בפיתוח אבל סמול דואג להרגיע אותנו ומסביר כי השעון כבר הושק ביפן לפני חודשיים ומוצע למכירה כעת בכל העולם. הוא נותן לנו לענוד את אחד השעונים ולהתנסות בהחלפת הגרפיקות השונות, באפליקציה ובהתרגשות המלווה ענידה של טכנולוגיה לבישה. המחיר אולי לא שווה לכל כיס אבל החוויה שקיבלנו היתה פרייסלס. חזרנו עם ערימה של פוסטרים יחידים במינם ועיניים נוצצות. סמול עדכן שהוא שולח לנו את השעון בדואר, אנחנו מחכות לו מחוץ לסניף.

חלל התצוגה
חלל התצוגה (צילום: סוני)

אולי יעניין אותך גם...