החממה של סברובסקי
החממה של סברובסקי (יחצ)

כל הנוצץ קריסטל: ננדו, אורקיולה ופוסון יהיו שם, ואתם?

ענקית הקריסטל סברובסקי תייצר עניין בשבוע העיצוב במילאנו באמצעות תצוגה בארמון שם תבנה חממת צמחים שתכיל בית קפה מסורתי ותצוגה מנצנצת של פריטי מעצבים ידועי שם

בתוך חממה שתבנה במיוחד, בחצר האחורית החבויה של ארמון סרבלוני, תציג השנה ענקית הקריסטל סברובסקי את תוצריה לשנת 2018. החוויה תכלול השנה גם בית קפה אוסטרי טיפוסי, שיפעל על טהרת הקונדיטוריה האוסטרית המסורתית וחנות בה יימכרו פריטים של המותג. אלו, ילוו את הקולקציה החדשה של פריטי עיצוב לבית שבה מבחר קערות ואגרטלים שעוצבו במיוחד על ידי סטודיו ננדו היפני שידו בכל, האדריכלית והמעצבת הסוערת פטרישיה אורקיולה והאדריכל הבריטי ג'ון פוסון האחראי, בין היתר, על תכנון משכנו החדש של מוזיאון העיצוב בלונדון.

ג׳ון פוסון
ג׳ון פוסון (יחצ)

ארמון סרבלוני ממוקם צפונית מזרחית לכיכר הדומו שבלב העיר מילאנו. אם השם או המיקום מצלצלים מוכר, הרי זה בגלל שזו אינה הפעם הראשונה שנעשה בו שימוש כחלל תצוגה במהלך שבוע העיצוב במילאנו. בפעם הקודמת, היה זה המותג הישראלי 'אבן קיסר' שהציג בו את מיצב הנדנדות המדובר שתוכנן בשיתוף המעצב הקנדי פיליפ מלואה בשנת 2015.

הארמון הניאו קלאסי המרהיב נבנה עבור האריסטוקרט גבריו סרבלוני. בשלהי המאה ה-18 הוא שופץ לחלוטין והחזית שלו חודשה. שמו יצא לו, בין היתר, בשל העובדה שבשנת 1796 גרו בו נפוליאון וג'וזפין למשך תקופה קצרה של שלושה חודשים. במהלך מלחמת העולם השנייה, הפצצות מהאוויר הרסו חלקים חשובים בארמון כמו ספריה שבה 75,000 ספרים וציורי קיר ששוחזרו בהמשך. פנים הארמון עדיין משמר מעט מהתפארה של אז על עמודי השיש ופיתוחי הזהב שבו.

החממה של סברובסקי
החממה של סברובסקי (יחצ)

בשנה החולפת, חגג המותג סברובסקי עשר שנים לאטלייה סברובסקי שהוקם על ידי נדיה סברובסקי, דור חמישי למייסד החברה. האטלייה, מאפשר לחברה לשתף מעצבים חיצוניים בעיצוב תכשיטים ופריטי עיצוב קטנים לבית שבהם בתי האופנה מרג'יאלה, ויקטור אנד רולף, ז'אן פול גוטייה ולצדם אדריכלים ומעצבים כמו דניאל ליבסקינד, זאהה חדיד, רון ארד, טורד בונטייה והסטודיו הישראלי רואו אדג'ז.

ננדו
ננדו (יחצ)
פטרישיה ארקיולה, קולקציה בהכנה
פטרישיה ארקיולה, קולקציה בהכנה (יחצ)
החממה של סברובסקי
החממה של סברובסקי (יחצ)

סברובסקי, ארמון סרבלוני, רחוב ונציה 16, מילאנו

אולי יעניין אותך גם...