קולקציית כלי שולחן, סטודיו מרסל וונדרס בשיתוף Vista Alegre
קולקציית כלי שולחן, סטודיו מרסל וונדרס בשיתוף Vista Alegre (סטודיו מרסל וונדרס)

איך מריח שקט? שיתוף הפעולה שמתכננים וונדרס ואלסי במילאנו

המנהל האומנותי של סטודיו מרסל וונדרס חשף קולקצייה חדשה שתוצג במילאנו ודיבר על אחורי הקלעים של העבודה בסטודיו

בהרצאה שהעביר גבריאלה קיאבה, המנהל האמנותי של סטודיו מרסל וונדרס, השבוע בתל אביב, נחשפה לראשונה סדרת מוצרים אחת מסך כל מה שיציג הסטודיו ביריד העיצוב במילאנו בחודש הבא. הסדרה, היא למעשה פרי שיתוף הפעולה המתמשך בין סטודיו מרסל וונדרס המבוסס בהולנד לבין חברת אלסי האיטלקית. הפעם, החליטו שני הגופים לעצב ולייצר יחד מוצרי ניחוחות לבית תחת השם The Five Seasons כמחווה לחמשת החושים. שמות הניחוחות, המעניינים אך גם מעוררי החיוך והסקרנות, הם HMMM, BRRR, GRRR, SHHH, AHHH.

קולקציית קרקס, סטודיו מרסל וונדרס בשיתוף Alessi
קולקציית קרקס, סטודיו מרסל וונדרס בשיתוף Alessi (מרסל וונדרס)

"אנחנו עובדים על עיצוב ודיוק הקולקציה והניחוחות שלה מזה כשנתיים כשכרגע היא כוללת מיני מבשמים, מוצרים נלווים ומארזים, כמו גם גרפיקה פרחונית מוקפדת וקמפיין השקה" אמר קיאבה שהציג את הקולקציה בשניות ספורות ולא שחרר כל פרט נוסף אודותיה או אודות קולקציות אחרות שישיק הסטודיו בתערוכה.

שיתוף הפעולה בין שני בתי הסטודיו לצורך השקת קולקציית הניחוחות, הוא חלק ממגמה בולטת כרגע בתחום עיצוב הפנים לפיה בתי סטודיו לעיצוב מעצימים את מעמדם בין היתר על ידי כך שהם חוברים למותגי על יוקרתיים ידועי שם. בסטודיו וונדרס למשל, ניתן להצביע, בין היתר, על שיתופי פעולה עם לואי ויטון, פומה, אלסי, קפליני, מגיס, בופי, בקאראט, קיי אל אם, רשתות בתי המלון הייאט ומורגן ואפילו Moooi ומרסל וונדרס בעצמו. מיזמים אלה, הכוללים ריהוט איקוני וקולקציות מעוצבות לפי דרישה, מאפשרים פעילות סינרגטית והשגת בולטות בזירה הבינלאומית.

קולקציית קרקס, בשיתוף עם Alessi
קולקציית קרקס, בשיתוף עם Alessi (סטודיו מרסל וונדרס)

"למרות שהסטודיו מעצב הכל מקיסם ועד בית מלון, המטרה שלנו, בכל קנה מידה, היא לייצר סביבות חיים מלאות אהבה, חום ושמחה לצד פריטי עיצוב נחשקים, מפתיעים ומרגשים" אמר קיאבה "אלו, משקפים את הנכונות שלנו להיות כל הזמן עם היד על הדופק, לשבור את הגבולות המקובלים בעולם העיצוב ולהגשים את החלומות האקזוטיים ביותר העולים על דעתנו. כל זה במטרה לייצר את הסיפורים הנכונים באמצעות החומרים והטכניקות החדשניים ביותר" הוסיף.

קיאבה, מעיד על עצמו כעל איטלקי שגדל מסביב לעולם. יחד עם זה, אל סטודיו מרסל וונדרס, המתאפיין לעיתים בעיצוב כאותי ומלא הומור, הגיע כשתורת העיצוב האיטלקית המסורתית הנשענת על משמעת וחוקים ברורים על גבול הנוקשים, היא זו העומדת לנגד עיניו. מאסטרים איטלקיים כמו מג'יסטראטי, קסטליוני, סוסטאס ואחרים הם עד היום כנר לרגליו. היום, כשהוא משמש מנהל אמנותי בסטודיו המכיל שבעים וחמישה עובדים מכל העולם, כולל נציגה ישראלית, הוא למד כבר לאמץ את הגישה ההוליסטית היצירתית, הנועזת ומחוצפת המאפיינת את מרסל וונדרס.

"הסטודיו הוא משפחה וכך אנחנו גם מעצבים" אומר קיארה "למעשה, העיצוב הכי טוב מתחיל ונגמר באנשים. מבחינתנו, עיצוב הוא קודם כל עניין הומני ולכן הוא חייב לכלול אלמנטים של ריגוש ושל רצון להתחבר ולגעת בעמקי נשמתם של אנשים באמצעות פרויקטים חדשניים שישאירו את חותמם לאורך זמן".

קולקציית פינוקיו
קולקציית פינוקיו (סטודיו מרסל וונדרס)

היום, עוסק סטודיו מרסל וונדרס בין היתר, באדריכלות, עיצוב פנים עבור בתי מלון, חללים מסחריים, תערוכות, מבני מגורים, רהיטים, גופי תאורה, כלי שולחן, אביזרי נוי, מהדורות מוגבלות הנעות על התפר שבין עיצוב ואמנות וצילום איקוני. ביקורו בארץ של קיאבה וההרצאה נערכו במסגרת השקת תכנית האדריכלים של אלוני לשנת 2018.

קולקציית בלו מינג, סטודיו מרסל וונדרס בשיתוך Vista Alegre
קולקציית בלו מינג, סטודיו מרסל וונדרס בשיתוך Vista Alegre (סטודיו מרסל וונדרס)

אולי יעניין אותך גם...