עפר זהבי, כסא צד 5 יחידות, מתוך התערוכה 'נגר אמן', בית comme il faut (צילום: אלעד ברמי)

טאצ' ווד: 18 נגרים השתלטו על מתחם אופנתי בנמל ת"א

תערכה חדשה ב comme il faut נפתחה במסגרת פרויקט לתמיכה בעסקים קטנים. אנחנו התאהבנו, מה אתכם?

אמש, יום ראשון, 8/11, נפתחה בבית האופנה הישראלי, comme il faut, התערוכה 'נגר – אמן'. התערוכה, הושקה במסגרת הפרויקט המסורתי לתמיכה בעסקים קטנים בארץ ובחו"ל שמוביל המתחם תחת הכותרת comme il faut love stories ולרגל הפתיחה המחודשת של החנויות.

יואל ויסיק, She (צילום: אלעד ברמי)
מאיר הורוביץ, כסא נדנדה קפיצי (צילום: אלעד ברמי)

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

הרבה יותר משתלם

"כמו בעולם האופנה, גם כאן אנחנו נמשכות אל עבודת היד, אל הטאץ׳ האישי לעומת השימוש המלא במכונות" אומרת סיביל גולדפיינר, בעלת רשת האופנה comme il faut "שאיפתו של הנגר – האמן, היא ליצור רהיטים שנבנו בצורה אחראית שיחזיקו מעמד לדורות. הרהיטים הללו אינם פונקציונליים בלבד, אלא משלבים בין השימושי והמעשי לבין האסתטי והמענג.

כמו באופנה, כך בתחומים אחרים השקעה לטווח ארוך היא אקולוגית יותר, תומכת בבני אדם ולא בתאגידים, מסבה הנאה גדולה, מאפשרת העברה הלאה ובסופו של דבר, גם משתלמת יותר כלכלית".

רועי הלביץ, הרים מקבילים (צילום: אלעד ברמי)
דורון פדות, כסא נדנדה בהשראת סם מאלוף (צילום: אלעד ברמי)

כל אחד – אחד

18 אמנים – נגרים ישראלים, יגיעו אל המתחם שבנמל תל אביב ויציגו יצירה ייחודית אחת שגם ניתן יהיה לרכוש. כל אחד מהם עובד בבית המלאכה שלו, מצויד בידיו ובדמיונו, וכולם מאוחדים במחויבות שלהם לבנייה ברמה הגבוהה ביותר, בהתאם למורשת של Fine Woodworking.

בניסיונם, הם מצליחים לגעת ברוח מבעד לחומר. נגרות-אמן, או Fine Woodworking, מתקיימת על קו התפר שבין המלאכה לאמנות ונשענת, בין היתר, על עבודה בעץ מלא, בנייה על טהרת המחברים וחומרי גימור טבעיים.

ארז לנדאו, פשוט לשבת (צילום: אלעד ברמי)
גיל ארד, Bright Spot (צילום: אלעד ברמי)

האמנים המציגים

גיל ארד – Bright Spot / עפר זהבי – כסא צד "5 יחידות" / דורון פדות – כסא נדנדה בהשראת סם מאלוף / ירמי קמחי – יין ויאנג / חיים זינו – ארונית קומיקו / אביעד אובל – שולחן ירח / קרן הראל – מחווה לבאוהאוס / נדב רודניק – ספיידר קופי / רפאל גרינבלט – ארונית קיר פשוטה / ניר שבת – Awareness / יואל ויסיק – She / מאיר הורוביץ – כסא נדנדה קפיצי / פבל דיברוב – שולחן מבואה / אורן פייגנבאום – שולחן סלון "גרווילאה חסונה" / יאיר בר-חיים – שידה גבוהה / תם אטיאס – פפיון/פרא / ארז לנדאו – פשוט לשבת / רועי הלביץ – הרים מקבילים.

ירמי קמחי, יין ויאנג (צילום: אלעד ברמי)
יאיר בר-חיים, שידה גבוהה (צילום: אלעד ברמי)

קרן הראל ברנץ היא אדריכלית, בוגרת הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון. לאחר כעשר שנים במשרדי תכנון, פנתה קרן ללימודי נגרות אומן ומאז היא עוסקת בעיצוב ובניית רהיטים, בסדנא שהקימה במושב אודים.

״שולחן 'מחווה לבאוהאוס' שאני מציגב בתערוכה, נולד מתוך רצון לשלב בין דיסיפלינות שונות בתחומי האומנות, המלאכה והעיצוב וספציפית בין גרפיקה לארכיטקטורה" אומרת הראל ברנץ "סגנון הבאוהאוס, שנגע בדיסיפלינות רבות (כולל עיצוב רהיטים) ושאף לשילוב בינהן, התאפיין במינימליזם צורני, גאומטריה ברורה, קו, מקצב וצבעוניות ראשונית, כולל שחור-לבן. לאלמנטים הללו יש מופע אחר מנקודות מבט שונות וזאת הודות למרכיב הארכיטקטוני, התלת-מימדי, המאפשר "נוף" משתנה וגילוי של פרטים תוך כדי תנועה״.

קרן מוזכרת כאן באפן מיוחד כי האישה היחידה בקבוצה שמציגה לצד 17 גברים.

קרן הראל ברנץ, מחווה לבאוהאוס (צילום: אלעד ברמי)

/// עד: 21/12. האנגר 26, נמל תל אביב.

ניר שבת, Awareness (צילום: אלעד ברמי)
פבל דיברוב, שולחן מבואה (צילום: אלעד ברמי)

אולי יעניין אותך גם...