מסעדת 'השוקה' בעיצוב בוכבזה (צילום עומר ישראלי)

חנות צעצועים או משקפיים? עיצוב פנים מסחרי – סטודיו צעיר להכיר!

כשאלי בוכובזה פגש לראשונה בעיצוב פנים מסחרי הוא מיד הבין, בזה הולך לעסוק הסטודיו שלו. מאז הוא כבר עיצב חנות צעצועים ומשקפיים, משרד עורכי דין, מסעדה וחללים אחרים

מתי נולד הסטודיו ומה היה החלום?

"הסטודיו נולד עוד לפני שפתחתי אותו האמת, הוא נולד כשעשיתי חילופי סטודנטים ברומא וגיליתי שעיצוב פנים מסחרי הוא התמחות בפני עצמה. תמיד אהבתי גם וגם וגם – גם עיצוב פנים, גם עיצוב תעשייתי וגם עיצוב גרפי, והעולם המסחרי מאפשר לי לגעת בכל אלה. החלום היה מההתחלה לפתוח סטודיו, שיעניק ללקוח חוויה מלאה ומקיפה, משלב פיתוח הרעיון והבנת קהל היעד ועד התכנון, העיצוב והסטיילינג של המקום."

 

כמה אומץ היה נדרש כדי להתחיל דבר כזה לבד?

"אני חייב להגיד שלא ידעתי שיש לי את האומץ לעשות צעד כזה, והוא קרה ממש בהחלטה רגעית ובעידוד אגרסיבי ומתמשך של המשפחה שלי. להם היה ברור שבסוף יהיה לי סטודיו עצמאי, אז כדאי להתחיל כמה שיותר מוקדם."

אלי בוכובזה, מעצב פנים צעיר
אלי בוכובזה (צילום אופיר הראל)

מה הפרויקט הכי מגניב שעשית ואיך קיבלת אותו?

"אני חושב שהפרויקט הכי מגניב שעשיתי הוא חנות צעצועים גדולה. יש משהו קסום וממש פותח את הדמיון בעולם הזה של הצעצועים, כי לקוחות הקצה הם ילדים! הפרויקט הזה היה מיוחד, כי הוא שילב שאלות שיווקיות עם סוגיות של השבחת נדל״ן וניצול מיטבי של הנכס, שהיה האנגר ענק וגבוה במיוחד. הוא הגיע אליי בצורה הכי מתאימה לפרויקט מהסוג הזה, בגן השעשועים מתחת לבית של האחיינים שלי."

 

מה היה הפרויקט הראשון שלך ועל מה אתה מצטערים בו?

"הפרויקט הראשון שלי היה מסעדה באמצע שוק לוינסקי. למזלי עשיתי אותו ללקוח שהיה כל כך פתוח לרעיונות חדשים והוא באמת יצא ייחודי ובולט. כאדם ביקורתי, בכל זאת אני מצטער על זה שלא 'ניצלתי' את הפתיחות של הלקוח, ויצרתי משהו אפילו יותר משוגע, אני מאד אוהב למתוח גבולות בעיצוב, ושם הייתה הזדמנות שלא תמיד מקבלים."

מה החלום המקצועי הכי גדול שלך ומה אתה עושה היום כדי להגשים אותו?

"החלום המקצועי שלי הוא לחשוף יותר ולבסס את התחום המסחרי כנישה בולטת וייחודית בעולם עיצוב הפנים. האמת שאני מתחיל להגשים אותו ממש בימים אלו – אני מעלה אתר חדש לסטודיו, שהוא פלטפורמה מקצועית על עולם עיצוב הפנים המסחרי. הוא יכלול ראיונות, מאמרים ופודקאסטים, שאני יוצר בשיתוף פעולה עם אנשים שאני מעריך מהתחום עצמו ובעיקר מתחומים נושקים אליו – כמו שפים, יזמים ובלוגרים."

 

מה בחיים לא תעשה?

"אני לא אבסס קונספט עיצובי ללקוח או אבחר חומר מסוים לפרויקט בגלל שהוא טרנדי היום, אני לא כל כך מאמין בטרנדים. בסופו של דבר אני בונה סיפורים וחוויות ייחודיות עם הלקוחות שלי, ולכן הבחירות העיצוביות צריכות לשרת אותנו בהעברת המסר שהגדרנו עבור הפרויקט."

איזה יתרון יש לסטודיו צעיר על פני סטודיו ותיק?

"וואו אני ממש לא חושב שיש יתרון כזה או אחר בסטודיו צעיר על פני סטודיו ותיק, זו חלוקה קצת לא רלוונטית בעיני. אני כן יודע שבסטודיו שלי כל פרויקט הוא סיפור חדש שאני כותב עבור הלקוח, ואחד הדברים שעוזרים לי להישאר 'רענן' הוא דווקא ללמד – יש משהו מאד מעורר השראה בעיני בללוות סטודנטים בשלב הלימודים של המקצוע."

 

מהו נאום המעלית שלך?

"אני אלי בוכבזה, אני מעצב פנים ואני יודע לגרום לעיצוב לדבר. אני מבין יחד איתכם מה הייתם רוצים שירגישו במקום, ויודע ליצור עיצוב מרגש, שייגע במבקרים. את כל זה אני עוטף בניהול תקציב מוקפד, שיחבר בין שלב הפיתוח לשלב הביצוע בשטח, תוך מקסום של התקציב הנתון שלכם, ללא התפשרות על האסתטיקה."

מסעדת 'השוקה' (צילום עומר ישראלי)

את מי אתה מעריץ? 

"קרים ראשיד, חד משמעית – מעבר לזה שאני מעריץ את הכישרון שלו, אני חושב שהוא מרשה לעצמו 'לעוף על עצמו', וזו בדיוק הסיבה שהפרויקטים שלו כל כך שונים בנוף. הוא מאד אוהב את הפרויקטים שלו והוא מאד אוהב ובטוח בעצמו, זה סוד הקסם שלו לדעתי."

 

צבע, חומר או מהות, מי הכי חשוב ומי הכי פחות?

"וואו, זו שאלה בסגנון 'אתה אוהב יותר את אמא או אבא?' – אני חושב שאבחר במהות, כי לדעתי בייחוד בעיצוב פנים מסחרי, המהות והמסר שאתה רוצה להעביר הוא החשוב ביותר, ומסר אפשר להעביר באמצעות חומרים וצבעים שונים ומשונים."

 

מהו לקוח חלומי?

"בעיני הלקוח החלומי הוא לקוח שהצלחתי לבנות איתו אמון כבר בפגישה הראשונה, ככה שאני מצליח להוביל את התהליך ברוגע, לתת לו וודאות ולספק את התוצאה הטובה ביותר עבורו. יש סיטואציות שלקוחות מגיעים בגישה שמתאימה לעיצוב הבית הפרטי שלהם, כל מיני חלומות שהם מנסים להגשים על חשבון העסק, ברגע שאני מסביר להם את השוני בין עיצוב פרטי לעיצוב מסחרי והם משחררים את הגישה הזו, השמיים הם הגבול."

עיצוב ביתן תערוכה לסימילרווב (צילום אלי בוכבזה)

מה החלק האהוב עליך ביותר בתהליך העבודה?

"חד משמעית שלב ההדמיות – יש משהו מרגש במבט של הלקוח כשהוא סוף סוף רואה בעיניים שלו על מה חפרתי לו בכל שלב פיתוח הקונספט. לפעמים קשה נורא להביע קונספט ללא הדמיה, זה דורש הרבה דמיון, וכשההדמיות מגיעות, מגיעה ההתלהבות מצד הלקוח והפינג פונג המפרה בינינו, וזה החלק האהוב עלי."

 

מה הכי היית רוצה שנדע על הסטודיו שלך?

שאני בוחר את כמות הפרויקטים שאני עובד עליהם במקביל, ככה שאוכל להיות נוכח באופן אישי בכל שלב של כל פרויקט. אני מאמין ביחסים קרובים עם הלקוח ורמת זמינות גבוהה מאד לאורך הפרויקט, דבר שהופך כל פרויקט לנעים וזורם.

 

תארו את הסטודיו במשפט בן 6 מילים

עיצוב זה הכלי שלי לספר סיפורים.

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? ~> כתבו לנו

אולי יעניין אותך גם...