כסא מדוזת הפופ של ורסצ'ה (יחצ)

ורסצ'ה, ארמני, פרדה, בולגרי, לואי ויטון ואחרים כובשים את שבוע העיצוב של מילאנו

מותגי האופנה שמחשיבים את עצמם לא נשארים חייבים וחוברים לאדריכלים ומעצבי על, לאמנים מהשורה הראשונה ולמומחים בהקמת מיצבים במטרה לייצר שיתופי פעולה שיבליטו אותם על פני אחרים. עכשיו נשאר לראות מי יצליח ליצור את הרושם הגדול ביותר 

אופנה ועיצוב כבר מזמן הפכו למקשה אחת. זה גם מה שקורה בעולם כולו וכך גם בשבוע העיצוב של מילאנו כשמיטב מותגי העל לוקחים חלק בחגיגות ומשתתפים בהן כאילו היו חלק בלתי נפרד מהן. כך, מותגי האופנה לא נראים חריגים בשמי פסטיבל העיצוב השנתי הגדול והחשוב בעולם ואף אחד גם לא מרים גבה כשהם מופיעים ומפארים את לוחות הזמנים ונמנים מבין האירועים השווים והמרשימים של השבוע.לצד מותגי אופנת העילית, גם אלו הספורטיביים יותר – כמו טימברלנד ומליסה לא מוותרים על הקרנבל. טימברלנד למשל, חברה לסטודיו לאדריכלות, עיצוב ואמנות Gio Forma ויחד הם יקימו את RoBOTL – גיבור על בגובה שישה מטרים שימוקם בככר 25 באפריל. מותג הנעליים 'מליסה', לעומת זה, מציין חמש עשרה שנות שיתוף פעולה עם האחים קמפנה ויחד הם יקימו מיצב ענק העשוי פירמידת קרושה. 

 

כיסא מדוזה (צילום יחצ)

לקראת שבוע העיצוב, חבר המותג ורסצ'ה עם מעצבת הפנים האמריקאית סשה ביקוף והאמן הקנדי אנדי דיקסון. ביקוף תיצור תפאורת מיצב שתשלב בין צילומי הפרסום של ריצ'ארד אבדון למותג מלפני עשרים וחמש שנה לבין פריטי האופנה והעיצוב שלו. מוטיבים קלאסיים של המותג יופיעו על שטיחים בעוד שעננים בגוני ניאון ואיי תצוגה ייצרו אווירה פנטסטית וקסומה. בתוך כל זה, ישולבו פריטי הריהוט מקולקציית ורסצ'ה החדשה לעיצוב הבית. דיקסון, לעומת זה, שבעבר כבר הציג במסגרת עבודתו האמנותית חצאית ענק של ורסצ'ה, יציג במקום תערוכה שבה, בין היתר, שתי חולצות ענקיות שעליהן הדפסים המשלבים בין האמנות שלו לבין ורסצ'ה.

/// Via Gesu, 12. כרטיסים: versace.com/fuorisalone

איור המיצב (סשה ביקוף)
דוגמת שטיח במיצב של ורסצ'ה (איור סשה ביקוף)

מוזיאון פרדה (Fondazione Prada) שנחנך בשנת 2015 ותוכנן על ידי משרדו של רם קולהאס – OMA, כולל כעשרה בניינים שבהם בולט מבנה מוזהב המחופה כחמישה קילו זהב. המבנים מיועדים להצגת תערוכות אמנות בלבד ולא אופנה. בעת שבוע העיצוב במילאנו, תוצג במקום התערוכה Whether Line של Lizzie Fitch ו Ryan Trecartin שיציגו מיצב מולטימדיה גדול ממדים המסמל את המושגים חזרה ובריחה בו זמנית.

/// Largo Isarco, 2. עד: 5/8.

מוזיאון ארמני (Armani / Silos), שהיה פעם אסם התבואה של 'נסטלה' ולכן נקרא סילו, תוכנן מחדש על ידי האדריכל טדאו אנדו והושק גם הוא בשנת 2015 לציון ארבעים שנה למותג. המוזיאון כולל מאות פריטי ביגוד ואביזרים נלווים של ארמני אבל לכבוד שבוע העיצוב יארח לראשונה תערוכת אדריכלות של לא אחר מטדאו אנדו. התערוכה The Challenge שהוצגה לאחרונה במרכז פומפידו בפריז, מציגה למעלה מחמישים פרויקטים שתכנן זוכה פרס הפריצקר לאורך הקריירה.

/// Via Bergognone, 40. בין התאריכים: 9/4-28/7.

מוזיאון בנהושימה (צילום Mitsuo Matsuoka)

המותג בולגרי הזמין את האמן Tomas Saraceno לחגוג יחד איתו את יום ההולדת העשרים לטבעת האיקונית B.zero1. המיצב של האדריכל והאמן סרצ'נו, הידוע בקונסטרוקציות כבלי הפלדה שלו המדמות קורי עכביש, יצור דיאלוג עם מבנה הפלנטריום של מילאנו. בפארק Indro Montanelli הסמוך, יוצב פרויקט המדמה את התפתחותה של הטבעת מאז השקתה לפני עשרים שנה.

/// corso venezia, 57 בפלנטריום של מילאנו

במותג הצרפתי לואי ויטון ממשיכים לפתח את קולקציית חפצי הנדודים שלהם (אותה השיקו בשנת 2012) ומציגים פריטים חדשים בארמון Serbello. הקולקציה נשענת על המסורת ארוכת השנים של המותג לעיצוב וייצור חפצים בהשראת מסעות וטיולים ומעצבים אותה מעצבים ידועי שם כמו סטודיו Oi, פטרישיה אורקיולה, מרסל וואנדרס והאחים קמפנה.

/// Corso Venezia, 16.

אולי יעניין אותך גם...