הוד מלכותה הסובלת (יחצ גאיטנו פשה)

הכי אקטואלי. כורסה המדגישה את נושא האלימות נגד נשים תוצב במרכז מילאנו

כשתגיעו לכיכר העיר המרכזית שמול קתדרלת מילאנו, לא תוכלו לפספס את המיצב העצום שתכנן המעצב גאיטנו פשה בגובה של לא פחות משמונה מטרים

המעצב האיטלקי גאיטנו פשה נבחר על ידי שבוע העיצוב של מילאנו לייצר את המיצב המרכזי בכיכר הדואומו בעיר. המיצב, 'הוד מלכותה הסובלת' (בתרגום חופשי מאיטלקית), מציין למעשה את חגיגות היובל לכורסה UP5&6 המפורסמת שעיצב פשה בשנת 1969 לחברת B&B italia. מאז, נחשבת הכורסה לאחת המפורסמות תולדות הריהוט והיא ידועה גם בכינוייה הנשיים 'ביג מאמא', 'לה מאמא' ו'דונה'. הכורסה האיקונית-פמיניסטית המקורית של פשה, שצורתה מנופחת באפן מוגזם, מגיעה עם הדום בצורת כדור ומוכרת ככזו שלא הפסיקה להוות השראה למעצבים במהלך חמשת העשורים האחרונים.

הכורסה המקורית, 1969 (צילום באדיבות The Box)

הכורסה האיקונית-פמיניסטית המקורית של פשה, שצורתה מנופחת באפן מוגזם, מגיעה עם הדום בצורת כדור ומוכרת ככזו שלא הפסיקה להוות השראה למעצבים במהלך חמשת העשורים האחרונים. בעיצוב הכורסה, מסתבר שפשה רצה לייצר משהו שמדבר על מצבן של נשים בעולם. כך, ניתן להתייחס אל הכורסה כאל כזו המדמה אמא וילד, או, ואולי זו כוונת המשורר האמיתית, ניתן גם לדמיין אישה כלואה כשמחוברת אליה שרשרת עם כדור ברזל המדמה את הדעות הקדומות של גברים לגביה.

אמא או אסירה (יחצ גאיטנו פשה)

המיצב של האדריכל והמעצב, שיוצב במיקום הבולט והמרכזי בעיר בקדמת קתדרלת מילאנו, ידגיש את היחס לנשים ואת השונות בין המינים. אותה כורסה מפורסמת, שבעצמה מזכירה קצת את קימוריה של האישה, תיחשף בפני מאות אלפי מבקרים המגיעים לעיר מכל רחבי העולם. התוספת המפתיעה תהיה מספר אינסופי של חיצים המקובעים בפני השטח ומדגישים את הנושא של אלימות כנגד נשים.

תוספת מפתיעה (יחצ גאיטנו פשה)

סביב הכורסה העצומה, יוצבו מספר ראשית של בעלי חיים עשויים פוליסטירן ופיברגלס כשהם ניצבים על גבי בסיסי מתכת.

ראשים של בעלי חיים על רגלי מתכת (יחצ גאיטנו פשה)

המיצב יהיה פתוח לקהל החל ב 7/4 וירד בסוף שבוע העיצוב.

אולי יעניין אותך גם...