הגפה הרובוטית של Adidas ו Kram/Weisshaar (צילום: יח"צ)

הרובוטים שמתוכנתים לארוג נעליים בהתאמה אישית

השימוש בנעליים יתחיל רק בסוף 2021 ורק על ידי אתלטים מקצוענים. בינתיים, אפשר להתחיל להיכנס לכושר ולחלום על רשימת המתנה

מותגי הספורט רושמים כל הזמן עוד ועוד הישגים בתחום הפריטים שהם מייצרים בכלל ובתחום ההנעלה בפרט. בכל פעם, כשכבר נראה שהם הגיעו לנעל הכי קלה, הכי נוחה, הכי מותאמת ונכונה – תמיד מגיע עוד חידוש שכמו טורף את הקלפים ולוקח את אותה חברה מחדשת עוד יותר גבוה והלאה. התחרות המתמדת שקיימת בין המותגים השונים, מחייבת אותם גם להיות כל הזמן עם האצבע על הדופק ולוודא שהטכנולוגיה שלהם היא המתקדמת והמשובחת ביותר.

בימים אלה, הודיע מותג הספורט 'אדידס' על יצירת גפה חדשה המכונה Strung, שיארגו אותה רובוטים בהתאמה אישית לכל אתלט ספציפי. על הגפה החדשה, המתוארת על ידי אדידס כעשויה מחומר מהפכני, היא עבדה יחד עם סטודיו לעיצוב Kram/Weisshaar שיצר עבורה רובוט עתידני המדמה את עולם העבודה הווירטואלי של המחר.

רובוט מהפכני (יח"צ)

בסטודיו Kram/Weisshaar טוענים, שהסביבה הרובוטית החדשה, מאפשרת לייצר גפה קלילה שבה כל חוט מונח עליה בצורה אסטרטגית. זה, בהתאם לנתונים ולדרישות המיוחדות והמדויקות של הספורטאי וכן בהתאם למשתנים, כמו מידות וצורת כף הרגל ואופן הפסיעה שלו או שלה.

כל הנתונים מוזנים במחשב, משוכללים ומתוכנתים במטרה לייצר גפה אישית ומדויקת לכל אחד בנפרד. הקוד והרובוט שפותחו על ידי אנשי הסטודיו, מאפשרים בעצם למתכננים ולמעצבים של אדידס, להבין איך בדיוק תראה הגפה וכן לייצר אותה תוך דקות ספורות.

חומר מהפכני (יח"צ)

בסופו של דבר, הגפה נוצרת מאריגה רב כיוונית המאפשרת ליצור מוצר שאף מאפשר לאדידס לוותר על חלקים שקודם לכן בנו את הנעל. הגפה החדשה, מיוצרת בחתיכה אחת, ובנוסף היא קלה, גמישה, חזקה, תומכת ברגל ומותאמת אישית.

מהמחשב לרובוט (יח"צ)

התוצאה היא, כך לדברי אדידס, הפתרון האנטומי הטוב ביותר שניתן לייצר. לפחות נכון לעכשיו.

כרגע הנעל מיועדת אך ורק לאתלטים מהשורה הראשונה שעתידים להתחיל לעשות בה שימוש לקראת סוף 2021.

ובפעולה (יח"צ)

אולי יעניין אותך גם...