נגיעות של צבע לבית, תמונה: Aya Wind

הסטודנטית לארכאולוגיה שחלמה להיות קרמיקאית- סטודיו צעיר להכיר!

נאיבית ומלאת חלומות, נועה ראזר סללה את דרכה בתעשייה וכיום, היא מעצבת פריטים מטריפים מקרמיקה שמאירים כל חלל

מתי נולד הסטודיו ומה היה החלום?

"הסטודיו קיים מ- 2016, הוא בעצם נוצר לאט לאט, לא ממש החלטתי לפתוח אותו בשום שלב. עם סיום הלימודים קיבלתי מלגה מבצלאל, היה לי מקום לעבוד בו במחלקה ובתמורה עבדתי כאסיסטנטית בקורסים של שנה א'.  כבוגרת טרייה, שלא ממש ידעה מה עושים עכשיו, זאת הייתה הזדמנות והתחלה קלה, הזמנות התחילו להגיע על בסיס החשיפה של פרויקט הגמר ודברים התגלגלו מעצמם. רציתי מקום ליצור, בלי תוכנית מסודרת, לא רציתי להקים עסק. לקח לי די הרבה זמן להפנים שזה קרה וזה באמת מה שאני עושה. "

 

כמה אומץ היה נדרש לפתוח את הסטודיו לבדך?

"באתי נאיבית ומלאת חלומות ופשוט קפצתי למים מבלי לחשוב על זה. בדיעבד, אני מבינה את העבודה הקשה והאומץ שזה דורש ואם הייתי יודעת את זה אז, אולי לא הייתי מעזה לעשות את זה ואני כמובן מאוד שמחה איך שהדברים הסתדרו. בעבר הבאתי עזרה לתקופות קצרות כשהיה עומס והיום כבר יש איתי עובדת אחת קבועה ונפלאה."

בעקבות החומר- מלימודי ארכאולוגיה לפתיחת סטודיו לקרמיקה, Aya Wind
עם רותם סלע בהפקת האופנה של קסטרו, תמונה: קסטרו

מה היה הפרויקט הראשון שלך ועל מה את מצטערת בו?

"הפרויקט הראשון היה ממש בסוף הלימודים, 5000 אגרטלים שנתנו במתנה ללקוחות המועדפים של אחד הבנקים הגדולים בארץ. הפרויקט נעשה דרך חברה שהייתה אחראית על ההפקה. אני לא מצטערת על כלום, כי למדתי המון מהפרויקט הזה, אבל היום כנראה שאם הייתי עושה משהו כזה, זה היה נראה אחרת לגמרי מכל הבחינות, החל העיצוב – שהיה מותאם יותר לייצור בכמות גדולה, דרך המעורבות שלי בהפקה ועד התמחור"

 

מה הפרויקט הכי מגניב שעשית ואיך קיבלת אותו?

"בשנים האחרונות אני עובדת כמעט ורק עם לקוחות פרטיים באופן שוטף, וללא פרויקטים גדולים. מידי פעם יש איזה בניין משרדים או בית קפה, אבל 'הפרויקט' העיקרי נשאר העבודה שלי עם עצמי בסטודיו. אני גאה בהחלטה לא לקחת פרויקטים, בהתחלה זה היה מלחיץ ופחדתי שלא אצליח להתפרנס, הייתי רגילה אז לקחת כל פרויקט שהיה מגיע אלי. חלק משמעותי מאד בעשייה שלי הוא הייצור עצמו והבחירה להתמקד ולהוציא מוצר חדש בכל שנה או שנתיים ולא יותר, מאפשרת לי לדייק את הייצור, לבחון צבעוניות שונה ולהעמיק בחומר. "

גרסת שחור-לבן, תמונה: Aya Wind
מנורות מקרמיקה, תמונה: Aya Wind

מה החלום המקצועי הכי גדול שלך ומה את עושה היום כדי להגשים אותו?

"החלום הוא לגדול ולהרחיב את מנעד המוצרים ואיכשהו גם להצליח להישאר סטודיו קטן שכל פרט ופרט שיוצא ממנו מקבל תשומת לב אישית. כרגע הכי בא לי להוסיף ליין של פריטים יותר אומנותיים ויחידאיים, ועל זה אני עובדת עכשיו. "

 

מה בחיים לא תעשי?

"העברת הייצור לסין"

 

איזה יתרון יש לסטודיו צעיר לדעתך על פני סטודיו ותיק?

"יש לי ותק של 6 שנים, אולי זה כבר הסף של סטודיו צעיר, אבל אם אני עדיין יכולה להגיד על עצמי שאני צעירה, אני חושבת שגמישות היא היתרון הכי גדול, שהלוואי שאצליח לשמור. "

 

מהו נאום המעלית שלך?

"אין לי כזה."

 

את מי את מעריצה?

"קריס ג׳נר, האישה הכי אמביציוזית בעולם בעיניי, מצליחה ולא לוקחת את עצמה יותר מידי ברצינות."

גם השרפרפים מקרמיקה, תמונה: Aya Wind

צבע, חומר או מהות, מי הכי חשוב ומי הכי פחות?

"מהות – זה החיבור, זה הכל

צבע – הכל וכמה שיותר

חומר – קרמיקה! "

 

מיהו הלקוח החלומי?

"לקוח שאוהב את הסגנון שלי, מתחבר אליו וסומך על הבחירות שלי"

 

מה החלק האהוב עלייך ביותר בתהליך העבודה?

"כשיוצא מהתנור משהו שמפתיע אותי."

 

מה הכי היית רוצה שנדע על הסטודיו שלך?

"הכל בסטודיו נעשה בעבודה ידנית מוקפדת, מושקע הרבה זמן, עבודה ומחשבה בכל פריט.  קרמיקה זה חומר ממש טריקי, יש המון כישלונות, דברים מתעוותים ונשברים ולפעמים זה ממש מתסכל, אבל כשזה מצליח, זה הכי מספק בעולם."

 

תארי את הסטודיו במשפט בן 6 מילים בדיוק

"צבעוני שמח מהודק מקצועי ייחודי יצירתי"

עציצים של נועה ראזר, תמונה: Aya Wind

בין שרפרפים, מנורות ואגרטלים, הסטודיו של ראזר יוצר פריטי קרמיקה בעבודת יד עם צבעוניות עזה ומשחק מסקרן בפאטרנים. עיצוב שמשלב רעיונות היסטוריים מתרבויות עולם שונות עם אסתטיקה עכשווית ותוססת. לפרויקטים נוספים, מוזמנים לבקר בחשבון האינסטגרם ובאתר.

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? ~> כתבו לנו

אולי יעניין אותך גם...