המעצבת שלומית זלדמן בילדותה. צילום פרטי

בתוך הראש של המעצבת שלומית זלדמן. אתגר ריאיון בתמונות

המעצבת שלומית זלדמן התחברה ל'לבד' שלה כבר מילדות. הוא עדיין מלווה אותה במוזיאון ה'וויטני' בניו-יורק או על סלע בודד בדרום אפריקה, ומעודד אותה לברוא עולמות חדשים

זו אני

ספונטנית בדרום אפריקה. צילום: יפעת מטוס

ה'לבד' שלי, כאן בתמונה ספונטנית. מצאתי סלע מול הנוף, בדרום אפריקה.

ילדות

עולמות שלמים בתוך הראש שלי. צילום פרטי

גדלתי במשפחה של ארבעה ילדים, כשאני בת הזקונים בפער מאוד גדול מכולם. חווית ה'לבד' היתה חלק מאוד משמעותי בילדות שלי, ואני חושבת שהיא עיצבה את מי שאני היום. ה'לבד' מביא אותך למקומות של דמיון ויצירתיות, בניתי עולמות שלמים בתוך הראש שלי. הייתי מציירת, מפסלת ויוצרת דברים חדשים. חושבת שזה גם חלק מהסיבה, שהיום אני אוהבת להקיף את עצמי בהרבה אנשים וחברים טובים.

מה לא יודעים עליי?

ג'ורג' מייקל במדריד. צילום: שלומית זלדמן

לא יודעים שאני חולת מוסיקה, מכל הסוגים. הבית שלי מרושת ברמקולים מהגינה, מטבח, סלון, משרד ועד לחדרי האמבטיה. לאן שאני הולכת, המוזיקה הולכת איתי. עובדת, מבשלת ואפילו מתקלחת עם מוזיקה ברקע. גם כשאני בחו"ל, אני תמיד בודקת אם יש הופעה מעניינת.

על מה אני עובדת עכשיו?

משרדים במתחם הבורסה. הדמיה: סטודיו טריפל די

היום יש לי פרויקטים מגוונים מאוד – מבניה פרטית ועד משרדים. הכי מרגש אותי וכיף לי לעבוד עם אנשים שיש לי חיבור טוב איתם, והתברכתי בכמה לקוחות טובים כאלו עכשיו. מאוד אוהבת לתכנן משרדים. זה מאתגר, ומאפשר חופשיות כמעט מוחלטת לקחת חלל מעטפת ריק, ולתכנן אותו מהתשתיות ועד לחומרי הגמר.

פרויקט שיש לי אליו חיבור מיוחד

הבית שלי. צילום: עמית גושר

הבית הפרטי שלי. אחרי כל כך הרבה שנים של תכנון בתים לאחרים, זה ממש מאתגר לתכנן לעצמי את הסביבה, שבה ארגיש הכי בבית. לבחור את החומרים שאוהב לאורך זמן, לתכנן בצורה הכי אופטימלית ופרקטית שאפשר. זה חלל שאני מאוד אוהבת, והוא משקף את הבית כולו. הבית בנוי מחצאי מפלסים, שיש קשר ביניהם. כאן רואים שהגלריה צופה החוצה. יש את הקמין, שמשרה אוירה נעימה. ואפשר לראות שילוב סגנונות: כפרי, מודרני ותעשייתי, שמתחברים לשפה אחת, שמאוד מאפיינת את העיצוב שלי. 

מה נותן לי השראה?

דיסוננס בטורטונה. צילום: שלומית זלדמן

בעיקרון, הכל יכול להוות עבורי השראה: פרט מעניין ברחוב, יצירת אומנות, מקום בטבע, אבל בנוסף, אני מקבלת השראה גדולה מתערוכת העיצוב במילאנו. גיבוב אדיר של מיטב האמנים/ אדריכלים/ מעצבים במקום אחד. פותח את הראש, ומרחיב את האופקים כל שנה מחדש. כאן צילמתי מיצג באזור הטורטונה. הדיסוננס שבין המבנה העתיק והאלמנטים המודרניים, היה מדהים בעיניי.

אדריכל בינלאומי שאני מעריכה במיוחד

גבעת בודהה, אדריכל טדאו
גבעת בודהה, אדריכל טדאו אנדו (צילום Shigeo Ogawa)

האדריכל היפני טדאו אנדו. עוד מימי הלימודים שלי, ועד היום מצליח לרגש. שואבת השראה גדולה ממנו על חשיבה מחוץ לקופסא. מה שמייחד אותו בעיני, זו היכולת הפנומנלית שלו להשתמש בטבע, בטופוגרפיה ובאור הטבעי, להעצים את האדריכלות הכל-כך נקיה שלו.

מחכים לי בבית

הכי הרבה תשומת לב. צילום: ליהי זלדמן

מלבד המשפחה המדהימה שלי, שתמיד תתפוס מקום ראשון בחיי, הכלבה המתוקה שלי, ליצ'י, היצור שדורש הכי הרבה תשומת לב בבית…

המשרד שלי

יושבות בגינה. עיצוב: שי דוד מחברת 'כרכום'. צילום: שלומית זלדמן

המשרד שלי ממוקם ביחידה נפרדת בבית, עם יציאה לגינה. את הגינה עיצב חברי הטוב, שי דוד, ואני והעובדות יושבות בה הרבה. ישנה אוירה מאוד ביתית[ וסביבת עבודה נעימה.

המקום האהוב עליי בעולם

במוזיאון ה'וויטני'. צילום: שלומית זלדמן

כל מקום שאהיה בו עם מי שאני אוהבת, אבל מודה שיש לי חיבה מיוחדת לעיר ניו יורק. עיר שנמצאת בשינוי מתמיד, שתמיד מגלים בה דברים חדשים. מאוד אוהבת לשוטט במוזיאונים בניו יורק, במיוחד ב'וויטני', שמכיל בתוכו אמנות אמריקאית. אוהבת במיוחד את אגף האמנות המודרנית.

פרויקט שלי שעוד לא תכננתי

חולמת לתכנן מלון – ליצור עולם חדש – בית ארעי, שבו אני מחליטה על החוויה של האדם.

אולי יעניין אותך גם...