זאהה חדיד אדריכלים, פרויקט מגורים ברואטן (הדמיה: יחצ)

משרד זאהה חדיד אדריכלים חושף שכונת מגורים בהונדורס

התפאורה מושלמת, הפרויקט חדשני, התכנון נשען על מסורת והביצוע ישלב אומנים מקומיים. שלמות, כבר אמרנו?

במשרדי זאהה חדיד לא נחים לרגע. הפעם, הגיע לתיבת המייל שלנו, פרויקט מגורים שעומד להיבנות באי רואטן שבהונדורס. האי רואטן הוא אי קריבי, שופע צמחייה טרופית ומוקף חופים קסומים שכרגע אנחנו יכולים רק לחלום עליהם. בקיצור, תפאורה מושלמת לפרויקט מגורים חדש וחדשני המבוסס על לוגיסטיקה, טכניקות בנייה, חומרים ואומנות מקומיים, וגם מתחשב בתנאי מזג האוויר, בתנאי השטח ובסביבת האי.

תפאורה מושלמת (הדמיה: יחצ)
לפרויקט חדשני (הדמיה: יחצ)

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

היופי בפרויקט, הוא השילוב המרתק בין מסורתי וחדש. ככה בעצם, יחידות המגורים שייבנו באי, מהוות מקרה בוחן לשילוב קיימות ומקומיות יחד עם תכנון וידע גלובליים. הגישות התכנוניות והעיצוביות העומדות בבסיס הפרויקט, נשענות, קודם כל, על הבנה מעמיקה של שרשרת האספקה, הלוגיסטיקה וטכניקות הבנייה המקומיות וכן על קידום השימוש בחומרים מקומיים, באומנות ובכלכלה המקומית.

שילוב בין מסורתי וחדשני (הדמיה: יחצ)

אחת הדוגמאות לשינוי בגישה הטכנולוגית עליו נשען הפרויקט, הוא השילוב בין טכניקות בנייה מודולאריות מתקדמות יחד עם חומרים מקומיים ברי קיימא. מבני הפרויקט, מחולקים למעשה לקיטים של חלקים, אותם ניתן להרכיב במהירות באתר בשיתוף בעלי מלאכה וצוותי בנייה מקומיים. אלו, גם משולבים בעבודה ברוכה ובו בזמן, מעשירים את הידע שלהם תוך התנסות בבנייה בטכנולוגיות חדשות. המערכת המודולארית מבטיחה גם הפחתה ניכרת בחומרי פסולת וכן איכות בנייה גבוהה יותר הודות לדיוק הרב יותר המושג בהכנת החלקים שלא בשטח אתר הבנייה.

קיטים שנבנים באתר (הדמיה: יחצ)
על ידי אנשי מקצוע מקומיים (הדמיה: יחצ)

בנוסף, פותחה עבור הפרויקט תוכנת עיצוב פרמטרית, המבטיחה שכל אחד מבתי המגורים יתוכנן באפן ספציפי לתצורה שהוגדרה על ידי כל אחד מבעלי הבתים. התוכנה, מבטיחה גם שכל בית יתבסס על מקסימום קיימות וישתמש במינימום אנרגיה הן בזמן הבנייה והן בזמן התפעול.

תוענה פרמטרית (הדמיה: יחצ)
להתאמה אישית (הדמיה: יחצ)

אולי יעניין אותך גם...