Opus של זאהה חדיד אדריכלים (צילום LaurianGhinitoiu)

המלון החדש של זאהה חדיד בדובאי ימלא לכם את החלל

13 שנים לאחר שהוצג לראשונה, מלון ME Dubai שהוקם במרכז דובאי פתח את שעריו במרץ האחרון אך נותר סגור בשל הקורונה. קיימות, שקיפות ומופעי אורות, יש למה לחכות

המלון החדש ME Dubai שוכן בתוך ה Opus של זאהה חדיד אדריכלים שתכנונו הוצג לראשונה ב 2007 והוא הוקם ברובע Burj Khalifa הסמוך למרכז העיר ומפרץ העסקים שנמצא על תעלת המים בדובאי. הבניין האדיר בוחן את האיזון בין מוצק לחלול, אטום ושקוף, פנים וחוץ. זהו המלון היחיד בו יצר משרד האדריכלים ZHA את אדריכלות המבנה ואת עיצוב הפנים שלו גם כן.

 

האופוס, שמשתרע על 84,300 מ"ר, תוכנן כשני מגדלים נפרדים המתאחדים לכדי שלם יחיד שהוא בצורה של קובייה. הקוביה 'נשחקה' במרכזה ויוצרת חלל ריק במרכז המבנה. שני חצאי הבניין משני צידי החלל מקושרים על ידי אטריום בן ארבע קומות בקרקע ועל ידי גשר אסימטרי, בן שלוש קומות בגובה 71 מטרים מעל פני האדמה.

©LaurianGhinitoiu

"הגיאומטריות המדויקת של קוביית הזכוכית של המבנה השלם יוצרת ניגוד דרמטי לצורות הזורמות שמאפיינות את שמונה הקומות החסרות שבמרכזו", הסביר Christos Passas, מנהל הפרויקט בזאהה חדיד אדריכלים ומוסיף לספר כי במהלך היום החזיתות של המבנה משקפות את השמיים, השמש וכל מה שסובב את הבניין בעוד בשעות החשיכה, החלל הריק במרכזו של המבנה מואר על ידי מיצג תאורה דינאמי בו לכל פאנל זכוכית מחוברת נורת לד שניתנת לשליטה בנפרד.

©LaurianGhinitoiu
©LaurianGhinitoiu

לא רק הקנקן, גם מה שבתוכו

המלון עצמו מרוהט כולו בריהוט של זאהה חדיד, ספות Petalinas בלובי, מיטות Opus מיוחדות בחדרים וקולקציית Vitae בחדרי האמבט שעוצבה על ידי חדיד ב 2014 לחברת Noken Porcelanosa. במלון 74 חדרים ו-19 סוויטות ובבניין עצמו ישנם גם משרדים, דירות למגורים, בתי קפה, ברים ומסעדות, כולל מסעדת ROKA המפורסמת שמביאה אוכל יפני מודרני לראשונה עד למרכז דובאי.

©LaurianGhinitoiu
©LaurianGhinitoiu

חיישנים ברחבי האופוס מכוונים אוטומטית את האוורור והתאורה בהתאם לתפוסה כדי לחסוך באנרגיה ולהיות חלק מהיוזמה של מלונות Meliá להם הם שייכים, להפוך את עצמם לברי קיימא. אורחי המלון יקבלו בקבוקי מים מנירוסטה שישמשו אותם במהלך שהותם ואותם יוכלו למלא במכשירי שתייה המותקנים ברחבי המלון. לא יהיו בקבוקי פלסטיק בחדרי האירוח והכיוון הוא להשתחרר לחלוטין מפלסטיק בכל אזורי המלון, המלון מפחית גם את בזבוז המזון על ידי הבחירה לא להגיש בופה ושימוש בקומפוסטרים למחזור אורגני של אוכל מיותר.

המלון עדיין סגור בשל הקורונה אבל ייפתח בהמשך, רוצים לדעת כמה עולה כל הטוב הזה? כ 200$ ללילה וגם אתם תוכלו לישון במיטה שתוכננה על ידי משרד האדריכלים של זאהה חדיד ולהתקלח במקלחת שהיא בעצמה עיצבה.

©LaurianGhinitoiu
©LaurianGhinitoiu
©LaurianGhinitoiu
©LaurianGhinitoiu
©LaurianGhinitoiu

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? כתבו לנו ~>

אולי יעניין אותך גם...