מוטי אביטן
מוטי אביטן (יחצ)

הצעירים המבטיחים בנדל"ן: הכירו את מוטי אביטן

אביטן הוא הבעלים של חברת  Easy mortgage 'משכנתא בקלות' המלווה פרויקטים למגורים ברחבי הארץ ושל קבוצת 'אמה גלוב בע"מ, שהינה חברה פרטית להשקעות בנדל"ן

כל חודש נציג צעירים מבטיחים עד גיל 35 מענף הנדל"ן בכל תחומיו. הצעירים המהווים את הדור הבא של הענף הקימו ומובילים עסק משלהם, וביצעו מהלכים עסקיים משמעותיים, כל אחד בתחומו.

מוטי אביטן
בעלים של חברת Easy mortgage'משכנתא בקלות', אחת מחברות ייעוץ המשכנתאות הוותיקות בענף. החברה מלווה פרויקטים למגורים ברחבי הארץ ומספקת ליווי בתהליך המשכנתא לרוכשי הדירות. וכן, הבעלים של קבוצת 'אמה גלוב בע"מ, שהינה חברה פרטית להשקעות בנדל"ן.

גיל: 35.
סטטוס משפחתי: נשוי+2.
איפה גר? קריות.
השכלה: לימודים אקדמיים ומקצועיים בתחום הכלכלה, המימון והנדל"ן.
מוטו: אני מאמין שיצירתיות היא התכונה הכי חשובה בעסקים ולמזלי זה אחד הדברים שהכי מאפיין אותי. אני מקפיד לחשוב מחוץ לקופסא.

מהו מקור שם החברה?
"תהליך רכישת משכנתא הוא ארוך, קשה ומלווה בבלבול, חשש וחוסר וודאות. שם החברה 'איזי מורגג" (משכנתא בקלות) מאפיין את התהליך שהצוות שלי ואני עוברים עם הלקוח במטרה להפוך אותו לקל ויעיל".

איך נכנסת לתחום הנדל"ן?
"נדל"ן תמיד סקרן אותי. אחרי הצבא טיילתי בארה"ב והשתקעתי במיאמי שם עסקתי בתחום השיפוצים. מהר מאוד הפכתי משיפוצניק קטן לקבלן. כשהתחיל משבר הסאבפריים (ארה"ב, 2007, משבר פיננסי-כלכלי שהפך למשבר כלל עולמי), חזרתי לארץ והתחלתי לעבוד במכללה שעסקה בלימודים פיננסים, השקעות נדל"ן ובשוק ההון, שם התקדמתי מאוד מהר בתפקידים. במקביל, התחלתי להשקיע בנדל"ן. גליתי שאני מאוד מתחבר לנושא המימון של העסקה והתחלתי לחקור את התחום תוך כדי שאני מבצע עסקאות השבחה בנכסים. לאחר שבצעתי מספר עסקאות מוצלחות, תוך שימוש בפתרונות מימון יצירתיים, מצאתי את עצמי מייעץ לחברים ועמיתים המשקיעים גם הם בנדל"ן. כשהבנתי את הפוטנציאל, פניתי למרצה שלי למימון, שהיה בתפקיד בכיר מאוד במערכת הבנקאית, והצעתי לו לפתוח ביחד חברה ליעוץ משכנתאות. בהתחלה הוא צחק וחשב שאני משוגע. אבל לאחר זמן מה גם הוא הבין את הפוטנציאל ומשם הכל היסטוריה."

העסק:
"העסקים שלי נולדו מניסיון. אני מאמין שקודם צריך להשתפשף על עצמך ורק כשאתה מרגיש מספיק מיומן אפשר להפוך את זה לעסק. היום, לאחר כמעט 11 שנה שחברת יעוץ המשכנתאות קיימת, אני מסתכל אחורה בגאווה עצומה. מגיעים אלינו לקוחות שעושים את ההחלטה החשובה ביותר שתשפיע עליהם כל החיים: לקנות בית ולקחת משכנתא. הם מגיעים חסרי ביטחון וידע ומתקשים להתמודד מול גופים גדולים כמו הבנקים ולכן הם רואים בנו את האור שמאיר להם את הדרך.

"הבנקים הם גופים עסקיים המשמשים כחנויות שהתפקיד שלהן זה למכור כסף. ככאלה, הם שואפים למכור את הכסף במחיר הגבוה ככל האפשר ובכך למקסם רווחים באופן לגיטימי. משכנתא זה המוצר הפיננסי המורכב ביותר כך שאם אתה לא נעזר במומחה שייצג אותך מול הבנקים, יתכנן לך את הרכב המשכנתא וינהל עבורך את המו"מ מול הבנקים, אתה עלול לשלם ביוקר על המוצר הזה. לקוחות מגיעים אלינו עם הצעות שקיבלו מהבנק וברגע שאנחנו מתחילים לנהל עבורם את התהליך הם מגלים שאפשר לחסוך מאות אלפי שקלים, לא בעוד שלושים שנה אלא כבר מהיום הראשון. זה המון כסף לזוג צעיר שרק מתחיל את הדרך וזו הרגשה מאוד מספקת".

הבידול:
"הבידול שלנו מתבטא בכל תחום שממנו בנויה החברה. בתחום השירות, העסק בנוי לפי המוטו "הראש הוא קו ראשון ללקוחות." מערך התפעול של העסק בנוי כך שאני, המנכ"ל תמיד עומד מול הלקוח מתחילת התהליך ועד סופו כשהצוות משמש לי כבק-אופיס ותומך מאחורי הקלעים. זה נותן המון ביטחון ללקוח שיש לו את הטלפון הנייד הפרטי שלי. זה לא תמיד קל כי צריך לתמוך בהרבה לקוחות במקביל, אבל אנחנו תמיד מיעלים את התקשורת מול הלקוח באמצעות עזרים יצירתיים וטכנולוגים.

בנוסף, בשבע השנים שכיהנתי כסגן יו"ר איגוד יועצי המשכנתאות, יצרתי המון קשרים במערכת הבנקאית, החל בדרגים הנמוכים ועד הדרגים הגבוהים ביותר. היום, אני נעזר בהם המון על מנת להשיג ללקוחות תנאים מסחריים ופיננסים טובים ביותר.

הבידול ביננו לבין רוב החברות בשוק הוא בכוח המיקוח. היקף הפעילות והפרויקטים שהחברה מלווה הוא גדול מאוד ומייצר מסת עבודה גדולה. הדבר הזה מייצר כוח מיקוח אדיר מול הבנקים. יש הבדל בין חברה שמנהלת מו"מ על משכנתאות בהיקף של חמישה מיליון בחודש לעומת חברות שמנהלת עבור הלקוחות שלהם מו"מ על משכנתאות בהיקף של 30 או 40 מיליון בחודש.

גאווה:
"תחום יעוץ המשכנתאות פעיל בארץ זמן קצר יחסית. כשאני נכנסתי לתחום הוא עוד היה בחיתולים והיה צורך מהותי להסדיר אותו. לא היה אף ארגון שיאגד את התחום ויפעל לטובת הענף. הרגשתי שאני חייב לעשות מעשה ואיגדתי את בעלי החברות על מנת להקים גוף שיפעל לטובת הענף. האיגוד הגיע להישגים גדולים אם כי יש עוד המון עבודה. וכשאני מסתכל אחורה אני מרגיש גאה על שהיה לי החלק במיסוד הענף.
בנוסף, אני מאוד גאה בסטודנטים שלי. אני מרצה למימון באונ הפתוחה קמפוס ת"א ובעוד מגוון מכללות ואני נחשף לאנשים שהתחום מושך אליו, אנשים מאוד אינטליגנטים ושאפתנים וזה מרגיש לי גאווה להיות חלק מהענף הזה".

כישלון או פספוס שלמדת ממנו:
"זה ישמע קלישאה, אבל אני באמת מאמין שהדרך להצלחה מורכבת גם מכישלונות ופספוסים. אחרת אתה לא לומד להעריך את ההצלחה. אני מאמין שמותר להיכשל אבל אסור לוותר!".

מה הייתי משנה בקריירה:
"אני חושב שאני צריך להמשיך לעבוד על עצמי בכל מה שקשור להאצלת סמכויות. אני מאוד קונטרול פריק וחייב לשלוט בכל פרט קטן. לפעמים זה מונע ממני להתקדם בדברים אחרים".

פרגון:
"אני רוצה לפרגן לאשתי שהיא השותפה שלי לאורך כל הדרך. היא דוחפת אותי להישגים לפעמים גם בלי להרגיש ולמרות שהיא לא מעורבת פיזית בעסקים, היא הכי מעורבת שיש בשקט שהיא נותנת לי, בחופש לנתב את הספינה, ובזה שהיא מנהלת את ה"עסק" הכי יקר שיש לי שהוא המשפחה".

איפה תהיה עוד 10 שנים?
"תמיד תכננתי שבגיל 40 אני אגיע לעצמאות כלכלית, אצא לפנסיה ואעשה דברים שאני אוהב. אבל ככל שעובר הזמן, אני מבין שאני כבר עושה את מה שאני הכי אוהב ולכן אני מאמין שבעוד 10 שנים אני אהיה בדיוק איפה שאני היום, רק עם יותר לקוחות, יותר נכסים ועם תוספת של עוד לפחות שלושה ילדים מושלמים למשפחה".

אני מאמין: "הכי פשוט: תעשה טוב תקבל טוב. אני מאמין שאני מאוד מבורך מלמעלה ואני משתדל להחזיר לו ולהודות על הכל".

אולי יעניין אותך גם...