דנה חביב אופק
דנה חביב אופק (צילום שרון לוין)

הצעירים המבטיחים בנדל"ן: הכירו את עו"ד דנה חביב אופק

חביב אופק היא יו"ר מועדון הדיור הישראלי ומנהלת קהילת "רוכשי הדירות בישראל" בפייסבוק

בכל חודש נציג צעירים מבטיחים עד גיל 35 מענף הנדל"ן בכל תחומיו. הצעירים המהווים את הדור הבא של הענף הקימו ומובילים עסק משלהם, וביצעו מהלכים עסקיים משמעותיים, כל אחד בתחומו.

עו"ד דנה חביב אופק
יו"ר מועדון הדיור הישראלי שמספק לרוכשי דירות ייעוץ וליווי ברכישת הדירה

גיל: 35
סטטוס משפחתי: נשואה לבועז ואמא לשלוש בנות מקסימות – אופיר (7), אור (4) וזיו (1)
מקום מגורים: רעות
השכלה: תואר ראשון במשפטים (LLB) ותואר ראשון במנהל עסקים עם התמחות במימון מהמרכז הבינתחומי הרצליה. תואר שני במשפטים (LLM) עם התמחות במשפט עסקי מהמרכז הבינתחומי הרצליה. עורכת דין משנת 2009.
משפט על עצמי: אני מאמינה שכל דבר בחיים (טוב או רע) קורה לטובה ובא ללמד אותנו שיעור כלשהו על עצמנו.
מוטו: The best way to predict your future is to create it

איך נכנסתי לתחום הנדל"ן: לפני 13 שנה, כנשואה טרייה, רציתי לקנות את הדירה הראשונה שלי. כזוג סטודנטים בשנה הרביעית ללימודי משפטים ומנהל עסקים, בועז (בעלי) ואני, היינו בטוחים (כמו כולם) שאנחנו מבינים ויודעים כל מה שצריך לדעת כדי לקנות דירה – קראנו עיתונות כלכלית, התייעצנו עם בני משפחה, הורים, חברים ועשינו את עסקת חיינו. בהמשך התברר כי זו היתה העסקה הגרועה ביותר שעשינו בחיינו. רכשנו דירת ירושה שהייתה שייכת לגברת מבוגרת בפתח תקווה שלאחר מכן התברר לנו כי אלו שהציגו עצמם כמוכרים לא היו היורשים החוקיים של האישה וגבו מאיתנו כספים שלא כדין, כאשר לא הייתה כל יכולת לבצע את העסקה ברמה המסחרית או המשפטית. עסקת עוקץ לכל דבר ועניין למעשה.

בעסקה הזו הפסדנו המון כסף והיא הותירה אחריה צלקות, פחדים וחור גדול "בכיס". זו הייתה נקודת המפנה שלי בחיים ומכאן נולד הרעיון להקמת מועדון הדיור הישראלי. רציתי לאגד תחת קורת גג אחת את כל מה שרוכשי דירות למגורים או השקעה צריכים לדעת וליישם כדי לעשות עסקאות רכישה מוצלחות – כדי שאף אחד לא יצטרך לעבור את מה שאני עברתי אז לפני 13 שנים. באמצעות מועדון הדיור הישראלי ובאמצעות עשייה ועזרה לרוכשי דירה אחרים, למעשה "ריפאתי" את עצמי מהחוויה וההשלכות של עשיית עסקה לא טובה.

המועדון עבר כמה גלגולים עד לקונסטלציה הנוכחית שנקראת "מועדון הדיור הישראלי". היסודות נבנו כבר ב-2010, אז זה היה "DBO נדל"ן" שבועז בעלי הקים, אבל לי בכל אופן זה היה כואב מדי להתעסק עם הנושא הזה והעדפתי להתרחק כמה שיותר מתחום הנדל"ן – בעיקר מהחשש לטעות שוב. בשנת 2016 פתחתי את המועדון בקונסטלציה הנוכחית שלו, אחרי שנים בתחום המשפטי וצבירת נסיון אישי שלי ברכישת נכסים בצורה מוצלחת ובייעוץ. פיתחתי בעצם שיטה מתודית לרכישת נכסים בצורה מוצלחת, שבעזרתה ניתן לאתר את סוג העסקה שמתאימה לכל אדם ואת מידת הכדאיות שלה מבחינה פיננסית. חשבתי שהשיטה הזו היא בדיוק מה שחסר לרוב האנשים בעסקאות שלהם, ולכן זה יהיה בבחינת עוול לא להעביר אותה הלאה ולהפיץ אותה כדי לעזור לאחרים לבצע עסקאות מוצלחות בעזרתה.

העסק: מועדון הדיור הישראלי הוא מרכז אחד אשר מאבחן ומתכנן לזוגות צעירים ולמשפחות את עסקת הרכישה האופטימלית עבורם (למגורים או השקעה) בהתאמה מלאה למטרות, לצרכים ולתקציב שלהם וכן, מספק עבורם את כל המידע, הליווי ואנשי המקצוע שהם צריכים לביצוע עסקה זו. במועדון מלווים את רוכשי הדירות מהשלב ההתחלתי ועד לרכישה: החל מבדיקת עסקה ספציפית, דרך תכנון עסקה אישי, תכניות ליווי אישיות, ניתוח צרכים, יכולת פיננסית, הפנייה לבעלי מקצוע נדרשים, כלים לניהול מו"מ מסחרי, ייעוץ משכנתאות וכו'.

הבידול: הבידול שלנו נובע מהשיטה הייחודית שפיתחתי לרכישה מוצלחת של כל נכס, ומהשלב המקדמי בו אנו מציעים לאנשים לפעול ביחס לעסקה שלהם. אנו מסתכלים על כל עסקה ככזו המורכבת ממשתנים קבועים שיש לבחון, האחד בראי השני בכל עסקה מחדש, וככל שבוחנים אותם בשלב התחלתי יותר – אזי, מידת ההתאמה של העסקה לרוכש תהיה גדולה יותר והעסקה בכללותה תהיה טובה, בטוחה ומוצלחת יותר עבורו. מי שעבר איתי את הליך הליווי ולמד את השיטה שלי פעם אחת, יוכל ליישם אותה בקלות ובהצלחה על כל עסקה עתידית שלו.

גאווה: פגשתי במקרה באחת ההרצאות שהעברתי זוג צעיר, הם היו בני 30 דאז עם ילד אחד בדרך. בסוף ההרצאה הם באו לדבר איתי. האישה פנתה אליי ואמרה לי שהחלום שלה זה שתהיה לה דירה. סיפרה לי על מצב כלכלי מסובך, על חסכון של שקל לשקל כדי שאולי יוכלו פעם לקנות לעצמם איזה חדרון. היא הסתכלה אליי במבט מיואש שלא אשכח עד סוף ימי. מבט שגרם לקחת אותם כ"פרויקט אישי" וליישם עליהם את הנוסחה שלי לרכישת דירה מוצלחת. הזמנתי אותם לפגישה, ערכתי להם פרופיל פיננסי, גיבשתי להם מתווה באמצעותו יצליחו לרכוש נכס, וביום החתימה הייתה אצלנו במשרד ממש הילולה. החיבוק שלה לאחר החתימה על הסכם הרכישה היה כל כך חם ואמיתי שבאותו רגע הרגשתי שלא רק עזרתי לה להגשים חלום אלא קיבלתי גושפנקא שאני נמצאת במקום הנכון ועושה את מה שאני צריכה לעשות.

כשלון או פספוס שלמדתי ממנו: אני בד"כ לא בוכה על חלב שנשפך אלא מנסה ללמוד ולהתקדם הלאה בכל מכשול, אבל בזכות עסקת הרכישה הכושלת שעשיתי באופן אישי, הרווחתי פעמיים: גם מעז יצא מתוק כי ה"נפילה" האישית שלי הובילה אותי להקים את מועדון הדיור הישראלי, וגם מאחר והייתי בצד הנפגע מעסקה לא טובה – אני מבינה את החשש והפחד של הלקוחות שלי ממקור ראשון, ומצד שני אני יודעת איך לפעול בפן המקצועי כדי להפיג ולהעלים אותם.

מה הייתי משנה בקריירה? המון זמן קונן בי הרצון והרעיון להקים את מועדון הדיור הישראלי ולא היה לי האומץ. היום אני מצטערת שלא הקמתי את המועדון הרבה לפני כן.

פרגון: יוליה וורוטצקיה, בעלים ומנכ"לית של רשת תיווך הנדל"ן סנצ'ורי 21 ישראל. אישה חזקה שמנהלת את כל הרשת בצורה מקצועית וביד רמה והיא המודל בעיני ל-GIRL POWER אמיתי כאשת קריירה מצליחה, אמא לילדים ובן אדם לפני הכל.

איפה אני בעוד 10 שנים? מועדון הדיור הישראלי יהיה "הבית" לכל מבצעי עסקאות רכישת הדירות והנכסים לתושבי ישראל. המועדון יהיה מצד אחד תחנה ראשונה ברורה והכרחית לתכנון/ בדיקת עסקה לכל רוכש דירה או נכס בפוטנציה, ובמקביל יספק שירותים, ילווה וייתן מענה לכל הצרכים של הרוכש בעסקת הרכישה. כמו כן, בחסות מועדון הדיור הישראלי יפעל "בית ספר לרוכשי דירות ונכסים" במסגרתו אנשים יוכלו ללמוד את הנוסחה שלי לביצוע עסקת רכישת מנצחת ומוצלחת וכיצד ליישם אותה על כל סוגי העסקאות האישיות שלהם בשטח – רכישה למגורים או להשקעה בארץ או בחו"ל.

ה"אני מאמין" שלי: ברמה האישית אני מאמינה שכדי להתקדם בחיים אנחנו צריכים לעשות פעולות אקטיביות שיביאו אותנו לנקודת הציון שסימנו לעצמנו ולא לזרום עם החיים ולצפות שנגיע לשם. ברמה המקצועית אני מאמינה שאדם צריך להתאים את העסקה אליו, ולא להתאים את עצמו אל העסקה.

אולי יעניין אותך גם...