פנטון הכריזה על האפור האולטימטיבי וצהוב מאיר לצבעי שנת 2021

כמו בכל שנה בתחילת דצמבר, אוטוריטת הצבע הבינלאומית פנטון מכריזה על צבע השנה לשנה הבאה והפעם היא בוחרת בשניים שישלימו שנה רגועה ומוארת

פנטון בוחרת בשני צבעים לשנת 2021, ככל הנראה בעקבות שנת 2020 הזויה במיוחד. הצבעים שנבחרו הם: Illuminating 13-0647, צהוב מלא שמחה, חיות וחום ו Ultimate gray 17-5104, אפור אמין, איתן ומעורר תחושת יציבות.

 

"הבחירה בשני צבעים עצמאיים מדגישה איך אלמנטים שונים יכולים להתאחד כדי להעביר מסר מרומם של חוזק ותקווה, ולהעביר את הרעיון שלא מדובר על צבע אחד או אדם אחד, מדובר על הרבה יותר מכך" אמר ליטריס אייזמן (Leatrice Eiseman), נשיא פנטון.

"צבע השנה של הפנטון משקף את המתרחש בתרבות הגלובלית שלנו, ואמור להביע את מה שאנשים מחפשים ואת מה שאנחנו מקווים שצבע יכול לתת להם." הוסיפה לורי פרסמן, סגנית נשיא הפנטון "כשהחברה ממשיכה להכיר בצבע כצורה קריטית של תקשורת ודרך לסמל מחשבות ורעיונות, מעצבים ומותגים רבים מאמצים את שפת הצבע כדי למצוא את החיבור."

קונספט 'צבע השנה' עומד להיפסק?

בהכרזה הם מסבירים כי הצבעים לא חייבים להיות שווים בשימוש בהם, אפשר לתת לאפור את הבמה ולהוסיף נגיעות של צהוב או לבחור דווקא כי הצבע ישתלט והאפור רק יאזן אותו, באופנה, בעולם הביוטי, עיצוב פנים, עיצוב מוצר ואף באריזות. זוהי הפעם השנייה בלבד בעשרים השנים האחרונות שהם בוחרים שני צבעים ולא אחד.

 

בשנים האחרונות עולים קולות ברחבי העולם שקוראים לקונספט של 'צבע השנה' להסתיים, טוענים כי הרלוונטיות שלו ירדה ואין סיבה יותר להתכנס לצבע אחד. פנטון מצידם, עם היסטוריה של 60 שנה, ממשיכים להחזיק את הדגל ולהוביל את עולם צבע, שלו השפעה כה גדולה על החיים שלנו, קדימה.

נראה כי דווקא בימיה האחרונים של שנת 2020 ורגע לפני שמתחילה 2021, הם בוחרים להתחבר לאנשים, להראות שהמותג שלהם אינו מנותק ובעיקר שהם מבינים, שעם כוח גדול, באה אחריות גדולה. החיים המהירים שלנו לא מאפשרים לנו להגביל את עצמנו כל כך אבל הדרך שהם מתווים מנסה בכל זאת להדליק את האור.

יש לכם רעיון, מחשבה, סיפור שתרצו לספר לנו? כתבו לנו ~>

אולי יעניין אותך גם...