הקפה השכונתי של קונגו קומו, צילום יח"צ

איך אדריכל קנגו קומה שותה את הקפה שלו? בסטארבקס

בטוקיו נפתח סניף חדש של סטארבקס בתכנונו של האדריכל קנגו קומה

סניף סטארבקס הגדול בעולם נפתח לאחרונה בטוקיו. בסטארבקס, קוראים לסניף – בוטיק קלייה, אבל בעצם מדובר במקדש קפה בין ארבע קומות. המקדש החדש ממוקם בפינת רחוב בשכונה יוקרתית לצד נהר פסטורלי ושדרת עצי דובדבן.    

עצי הדובדבן שלאורך הנהר, היוו השראה לעיצוב הפנים והם משתקפים דרך חלונות הזכוכית כך שהלקוחות יכולים לחוות את הסביבה גם מבפנים. 

קנגו קומה היה פה (צילום יח"צ)

כבר בכניסה לסניף ניכר חיבור לאומנויות המסורתיות שמאפיינות את יפן. דיאלוג עם בעלי מלאכה מקומיים, הוביל לביצוע של מעטפת פנימית הממשיכה את חזית המבנה כשהיא עשויה מעץ קל. התקרה, עשויה טלאים גיאומטריים בהשראת אמנות האוריגמי. העץ עובד בטכניקה מסורתית המונעת את התיישנותו.

מהשדות לקפה של הבוקר (צילום יח"צ)

קומת הכניסה, היא חלל פתוח שמוביל את הלקוחות דרך שלבי הגידול, הקטיף והקלייה וחושף אותם לאומנות בישול הקפה. במרכז החלל, ניצבת חבית קפה עצומה מכוסה בנחושת. זו חבית הקפה הגדולה בעולם, גובהה כ 17 מטרים והיא חוצה את המבנה בכל ארבע הקומות כמו גזע עץ.

עץ דובדבן במרכז החלל (צילום יח"צ)

ריקוע הנחושת, נעשה בטכניקה של מכות פטיש. כל מי שהיה מעורב בבניית הסניף, קיבל הזדמנות לקחת חלק בתהליך וכך בעצם להיות שותף ביצירת המרקם הייחודי של המקום. צבעה של החבית, מחזיר את האור המשתקף מהחלונות ונותן לחלל גוון בהיר המאפיין את האדריכלות היפנית המסורתית.

טקסטורה של יצירה משותפת (צילום יח"צ)

ארבע קומות המבנה, מקיפות את חווית הקפה כולה. גרם מדרגות רחב ידיים מוביל לקומה השנייה, המוקדשת כולה למסורת התה היפנית. במרפסת שבקומה השלישית, נפתח בר האלכוהול הראשון של סטארבקס ומוגשים בו משקאות קפה ותה בהשראת קוקטיילים.

עושים כבוד לתה (צילום יח"צ)
כל בית קפה צריך מרפסת (צילום יח"צ)

הקומה הרביעית היא בעצם 'טרקלין השראה', המושפע ממושג ה AMU במסורת היפנית שמשמעותו 'לסרוג ביחד'. החלל מזמין יזמים ופעילים חברתיים לייצר מפגשים מחוללי שינוי. האירוע הראשון שנערך בו, עסק בחשיבות של מנהיגות נשית ביפן.

זה הסניף השני שהאדריכל הידוע מתכנן עבור סטארבקס. קדם לו סניף באיים הפסיפיים שהורכב מ 29 מכולות. אם אתם בסביבה, תגידו שקנגו קומה שלח אתכם.

כאן יוזמים בכיף (צילום יח"צ)
כאן מקדשים קפה (צילום יח"צ)

אולי יעניין אותך גם...