וירג'יל אבלו (יחצ)

מעצב האופנה וירג'יל אבלו הלך לעולמו בגיל 41

עולם העיצוב מספיד את המעצב המוכשר, מי שייסד ועמד מאחורי מותג האופנה Off-White והוביל את קו הגברים של בית האופנה הצרפתי לואי ויטון, עם פטירתו ממחלת הסרטן

הלילה, אחרי מאבק מתמשך במחלת הסרטן שהוסתרה מעין הציבור, נפטר אבלו כשהוא בן 41. אבלו היה מעצב אופנה מוערך, יזם, אמן ודי ג’יי. ב-2012 ייסד את המותג האורבני הבועט Off-White. ב-2018 מונה למנהל האומנותי של אופנת הגברים של המותג היוקרתי לואי ויטון, אליו הכניס רוח רעננה ואת אופנת הרחוב שמזוהה עימו.

הערב, עולם העיצוב והאופנה אבל ומספיד את המעצב הגדול. "בית דיור עצוב מאוד על לכתו הפתאומי של וירג'יל אבלו, גאון בעל חזון בתקופתנו. תנחומינו הכנים למשפחתו וליקיריו ברגעי הצער. הוא יחסר מאוד כידיד וכמעצב אמיתי" פורסם בהודעה של בית האופנה דיור.

 

"וירג'יל, אבדו לי המילים. העולם איבד כוכב אופנה. חדשן. יוצר לספרי ההיסטוריה. אני חושבת על כל יקיריכם ביום הטרגי הזה. באהבה, דונטלה" כתבה האישה שמובילה את בית האופנה ורסצ'ה.

 

"בלב כבד אני שולחת את אהדתי העמוקה למשפחתו של וירג'יל. אשתו וילדיו, שסגד לכם, למשפחתו, בעבודתו ולכל מי שהכיר ואהב אותו. ההכרות שלי איתך הייתה קצרה, אבל נגעת בי חזק עם השפעה עמוקה והשראה. כישרון אמיתי עם רצון להביא משמעות טובה יותר לעולם האופנה והעיצוב. אתה תחסר בכל כך הרבה רמות. נוח על משכבך בשלום ותעוף גבוה, היית ותמיד תהיה כוכב עם חן ויופי." כתבה מעצבת האופנה סטלה מקרטני.

אבלו למד אדריכלות, אך תשוקתו לתחום האופנה התגלתה במהרה כשעיצב חולצות טי-שירטס וכתב לבלוג אופנה מוביל בשם The Brilliance. פריצתו הגדולה הגיעה כשהתמחה בבית האופנה המפואר פנדי ב-2009 לצד הראפר והמוזיקאי קניה ווסט, אשר בהמשך יצרו יחד שיתופי פעולה אמנותיים, שזכו להתעניינות והציבו את המעצב הצעיר תחת אור הזרקורים הזוהרים של עולם האופנה. רק לפני שלוש שנים רשם אבלו הישג נוסף עם כניסתו לרשימה הנחשקת של מאה האנשים המשפיעים בעולם על פי מגזין טיים.

 

אבלו היה יוצר רב פעלים, שביטא את היצירתיות שלו בדרכים שונות עם שיתופי פעולה מסקרנים שמנגישים ומחברים בין אומנות גבוהה ואופנת רחוב. "אני רוצה לחבר יחד את שני העולמות האלה, שהם לכאורה שונים זה מזה" התבטא בעבר אבלו "זה חלק מכריע בעבודה שלי. להוכיח שכל מקום, לא משנה כמה בלעדי הוא נראה, נגיש לכולם. שאתה יכול לבטא את עצמך ביותר מדרך אחת ושהיצירתיות לא חייבת להיות קשורה לתחום אחד בלבד."

 

בחשבון האינסטגרם של האמן נכתב "אנו כואבים לבשר על פטירתו של וירג'יל אבלו אהובנו, אב, בעל, בן, אח וחבר מסור. הוא הותיר אחריו את אשתו האוהבת שאנון אבלו, את ילדיו לואו אבלו וגריי אבלו, אחותו אדווינה אבלו, הוריו ניי ואוניס אבלו ומספר רב של חברים ועמיתים יקרים. במשך יותר משנתיים, וירג'יל נאבק בגבורה בסוג נדיר ואגרסיבי של סרטן, אנגיוסרקומה לבבית. הוא בחר לסבול את המאבק שלו בפרטיות מאז האבחון שלו ב-2019 ועבר טיפולים מאתגרים רבים, כל זאת תוך ניהול מספר מוסדות משמעותיים המשתרעים על תחומי אופנה, אמנות ותרבות.

 

"לאורך התקופה הזו, מוסר העבודה שלו, הסקרנות האינסופית והאופטימיות שלו מעולם לא התנודדו. וירג'יל הונע על ידי מסירותו למלאכתו ולמשימה שלו לפתוח דלתות לאחרים וליצור מסלולים לשוויון גדול יותר באמנות ובעיצוב. הוא אמר לעתים קרובות 'כל מה שאני עושה הוא עבור הגרסה בת ה-17 של עצמי' מתוך אמונה עמוקה בכוחה של האמנות להוות השראה לדורות הבאים. אנו מודים לכולכם על האהבה והתמיכה שלכם ומבקשים פרטיות בזמן שאנחנו מתאבלים וחוגגים את חייו של וירג'יל."

אולי יעניין אותך גם...